booten van usb handydrive

Pagina: 1
Acties:

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sinds gisteren heb ik zo'n leuke Apacer Handydrive.
Aangezien mij moederbord het booten van usb ondersteund leek het me wel makkelijk om dit ding ook te gebruiken om bijvoorbeeld een bios te flashen of voor pqmagic/ghost o.i.d
In de handleiding van de handydrive staat dat booten van usb nog niet mogelijk is omdat de moederborden dit nog niet ondersteunen, dus blijkbaar hebben ze die na de introductie nooit aangepast. Op de site van apacer is ook niets te vinden hierover.
Ik kan hem onder XP gewoon formateren maar bijvoorbeeld het vakje "create msdos bootdisk" blijft grayed out. Heeft er iemand enig idee hoe je dit voor elkaar kan krijgen ? search leverde overigens niets op en de externe omega search gaf fouten.

• jordz.
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik wil ook met mijn diva m3 player booten .. maar geen idee hoe dat moet. In je bios kun je wel usb voor dos aanzetten, meer weet ik niet.

Arch Linux

• Tycho2
  • Niet online
even een klein schopje. Volgens mij was er laatst een inkoopactie voor pendrives dus er moeten hier tweakers rondlopen met zo'n soort geval. En aangezien een tweaker toch geen onbekende is met biosupdates lijkt het me stug dat er geen is die dit weet

<edit>
Lijkt me toch wel het goede subforum...echte gadgets zijn het toch niet meer :)
</edit>

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
kun je niet proberen een bootflop te maken, en die dan op je USB-drive te zetten?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.