He, ik heb dus een server draaiende met IIS erop sinds een dagje
Alleen nu is het probleem dat ik de uploads directory wel inkom, maar niet kan zien in de root...
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik gebruik gewoon IIS 5.1.
volgens mij zijn virtual dirs per default (of per definitie?) niet zichtbaar...
Is een nadeel maar ook weer een voordeel
Is een nadeel maar ook weer een voordeel
Ik frut, dus ik epibreer
Is er dan wel een manier om ze zichtbaar te maken? Dit moet namelijk een directory zijn waar de users in kunnen pompen.
niet dat ik weet. Misschien moet je je document root van je ftp site ergens anders neerleggen
Ik frut, dus ik epibreer
pistole schreef op 17 november 2002 @ 11:18:
niet dat ik weet. Misschien moet je je document root van je ftp site ergens anders neerleggen
Ik heb trouwens wel eens bij iemand anders gezien, die had een soort van Shortcut/Hyperlink er naartoe liggen. Hoe maak je die?
ik bedoel; standaard is %SystemDrive%\inetpub\ftproot de standaard directory waar je ftp server zijn files heeft. Nu heb je dus bijvoorbeeld D:\upload als virt.dir toegevoegd. Misschien zou je juist een D:\ftproot moeten aanmaken met daarin al je subdirectories, zoals 'upload'
enneh... rtfm misschien?
enneh... rtfm misschien?
Ik frut, dus ik epibreer
Dat is meestal bij Linux/Unix bakken: die kennen namelijk een soort "shortcut" op filesystem nivo (softlink). Windows kent dat helaas (nog) niet, hoewel je wel een partitie in een subdirectory kan mounten (met ntfs)Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 11:20:
[...]
Ehm... Ik snap niet echt wat je bedoelt... Ik ben nog maar een IIS beginneling...
Ik heb trouwens wel eens bij iemand anders gezien, die had een soort van Shortcut/Hyperlink er naartoe liggen. Hoe maak je die?
Ik frut, dus ik epibreer
Ik heb nu dus een gewone dir gemaakt in ftp-root, maar hoe maak ik dan nu dat de rechten goed zijn? Ik zie dat echt helemaal nergens staan in dat menuutje. Eigenschappen van de map brengen me ook nergens, omdat ik dan alleen de rechten van de Default Web Server kan instellen en niet de Default FTP server.
Ik zie nergens in de FAQ hier iets over staan...enneh... rtfm misschien?
ok je hebt c:\ftproot als ftproot
en je hebt e:\ die je als virt dir wilt hebben zodat je c:\ftproot\movies krijgt
dan ga je in je ism naar je ftp server
new > virtual directory
alias : movies
path : e:\
zorg dat e:\ de rechten zo heeft staan dat je kunt lezen (en schrijven als je dat wilt)
dan maak je in c:\ftproot een map movies aan
daarna zou het gewoon moeten werken
let wel dat je alleen in de ftp root naar vd kunt verwijzen. dus c:\ftproot\divx\movies gaat niet werken
en je hebt e:\ die je als virt dir wilt hebben zodat je c:\ftproot\movies krijgt
dan ga je in je ism naar je ftp server
new > virtual directory
alias : movies
path : e:\
zorg dat e:\ de rechten zo heeft staan dat je kunt lezen (en schrijven als je dat wilt)
dan maak je in c:\ftproot een map movies aan
daarna zou het gewoon moeten werken
let wel dat je alleen in de ftp root naar vd kunt verwijzen. dus c:\ftproot\divx\movies gaat niet werken
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat heb ik dus ja, maar dan is movies (e:\) niet zichtbaar vanuit je ftpclient, maar wel als je het adresje handmatig ingeeft. Hij werkt dus wel, maar is niet zomaar zichtbaar voor de buitenwereld.
Edit:
Kan het misschien zijn dat ik een domain controller moet zijn? Want dan moet ik denk ik Windows 2000 server installeren
Edit:
Kan het misschien zijn dat ik een domain controller moet zijn? Want dan moet ik denk ik Windows 2000 server installeren
Ah, nooit geprobeerd dit
Ik frut, dus ik epibreer
Je kan prima shortcuts/softlinks maken onder windows. Net als een 'shortcut' naar een programma kan dat ook naar een directory.Dat is meestal bij Linux/Unix bakken: die kennen namelijk een soort "shortcut" op filesystem nivo (softlink). Windows kent dat helaas (nog) niet, hoewel je wel een partitie in een subdirectory kan mounten (met ntfs)
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
dat werkt dus niet zoals *nixPogostokje schreef op 17 November 2002 @ 11:56:
[...]
Je kan prima shortcuts/softlinks maken onder windows. Net als een 'shortcut' naar een programma kan dat ook naar een directory.
shortcuts werken prima op de pc zelf
maar zogauw je de schijven gaat delen (via ftp/netwerk delen of whatever)
dan verwijs je naar de client zijn schijven
dus een shortcut naar e:\ op de server word dan locaal uitgevoerd als een shortcut naar je eigen e-schijf
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
lees de thread even voordat je reageert, dan weet je waarover het gaat.Pogostokje schreef op 17 november 2002 @ 11:56:
[...]
Je kan prima shortcuts/softlinks maken onder windows. Net als een 'shortcut' naar een programma kan dat ook naar een directory.
Ik frut, dus ik epibreer
Ik denk dat ik wel weet hoe dit in elkaar steekt hoor, en die thread heb ik ook heus wel gelezen. Maak je geen zorgen om mij. Die reactie van mij was geen reactie op 'hoe werkt mijn FTP server' want iedereen die voor het eerst een IIS FTP server op wil zetten loopt tegen ditzelfde probleem aan en het verbaast mij elke keer weer dat mensen niet gewoon even een FAQ openen ofzo.lees de thread even voordat je reageert, dan weet je waarover het gaat.
Inhoudelijk:
Er zijn legio programma's die een shortcut ook onder windows gewoon als een softlink beschouwen zoals Unix dat doet. Het OS zelf gaat er anders mee om dan bij unix, maar het is de applicatie die de functionaliteit er aan geeft naar de gebruiker. En als de applicatie (bv. een FTP server) de link gewoon volgt is er niks aan de hand.
Maar goed, ik dwaal af.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
het staat niet in de faq. wel in msdb maar zie daar maar es ff iets in te vindenPogostokje schreef op 17 november 2002 @ 17:36:
[...]
want iedereen die voor het eerst een IIS FTP server op wil zetten loopt tegen ditzelfde probleem aan en het verbaast mij elke keer weer dat mensen niet gewoon even een FAQ openen ofzo.
Als ms dat nou goed ge-implementeerd had, dan was er geen probleemInhoudelijk:
Er zijn legio programma's die een shortcut ook onder windows gewoon als een softlink beschouwen zoals Unix dat doet. Het OS zelf gaat er anders mee om dan bij unix, maar het is de applicatie die de functionaliteit er aan geeft naar de gebruiker. En als de applicatie (bv. een FTP server) de link gewoon volgt is er niks aan de hand.
Maar goed, ik dwaal af.
maar ze hebben een half-slachtige oplossing genomen
er zijn maar enkele ftp servers die dat doen, en het ging hier over iis-ftp en die doet dat niet.
dus wat deze post nou inhoudelijk toevoegd
Verwijderd
iis ftp doet het ook... je ziet alleen de link niet... maar als je gewoon vanuit de root "ftp>cd virtualdir" doet en je hebt rechten daar dan kom je waar je wezen moet...
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 11:27:
iis ftp doet het ook... je ziet alleen de link niet... maar als je gewoon vanuit de root "ftp>cd virtualdir" doet en je hebt rechten daar dan kom je waar je wezen moet...
Pagina: 1