• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Bij de aldi komt woensdag een simpele digitale camera in de aanbieding. Het lijkt wel een beetje op zo'n logitech gevalletje. Zou het het geld waard zijn? en kom nou niet met opmerkingen als spaar toch door voor die $$$$ camera, want ik zoek gewoon een klein en goedkoop gevalletje wat ik overal mee naartoe kan nemen. Zolang je er maar enigszins redelijke foto's mee kunt maken.

Mobiele digitale
(USB) camera

• 3 in 1: mobiele digitale
camera, camcorder en PC-camera
• resolutie: 1248x960 pixels
• geïnterpoleerde resolutie
tot 2.1 megapixels (1774x1343)
• 2 x 16 MB memory
• 16 mb SDRAM
• plug en play
• incl. video-en bewerkingssoftware
(photoExplorer en photoExpress)

• minimum systeemeisen:
vanaf Windows 98
compatible vanaf 200 MHz
64 Mb of meer
4 Mb grafische kaart
CD-rom loopwerk
1 vrije USB poort

per stuk
54.99

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 17:38
de resolutie wat dat ding heeft is 1248 bij 960 maak maar een nieuw plaatje in fotosoep ofzo, dan heb je een idee hoe groot dat is, denk dat dat voor op het scherm groot genoeg is, foto's afdrukken zou ik niet doen van deze resolutie, en je kan niet zoomen volgens mij.

verder moet je wel een CD-rom loopwerk B) hebben!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Nakebod

Nope.

Byte_Me schreef op 17 November 2002 @ 11:06:
...
� geïnterpoleerde resolutie
tot 2.1 megapixels (1774x1343)
...
Heb niet zoveel verstand van (digitale) fotocamera's, maar geinterpoleerde resolutie, is dat niet gewoon software matig vergroot?
Zo ja, dan heb je bijv gewoon fotos van 640*480, opgerekt.
Of heet dit effect wat ik bedoel anders?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Byte_Me
de normale resolutie (van de CCD dus of in het slechte geval de CMOS) is 1248*960

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nakebod schreef op 17 November 2002 @ 11:12:
[...]

Heb niet zoveel verstand van (digitale) fotocamera's, maar geinterpoleerde resolutie, is dat niet gewoon software matig vergroot?
1248x960 wordt opgerekt naar 1774x1343

Wat ik niet snap is "2 x 16 MB" (= 32 MB) "16 mb SDRAM". Waar is die andere 16 MB dan?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Byte_Me
hoeveel foto's zou je ermee kunnen maken, ervan uitgaande dat het 32 MB is?

Verwijderd

Nakebod schreef op 17 november 2002 @ 11:12:
[...]

Interpoleren is het softwarematig toevoegen van pixels die een beetje op de omliggende pixels lijken.
Hierdoor krijg je een hogere resolutie, maar de resultaat is meestal bedroevend.
Het is dus niet alleen het oprekken van een foto.

Verwijderd

Aldi suck soms maar niet altijd

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:11:
_/-\o_
:/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Byte_Me
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:11:
aldi sucks?

ik koop gewoon die camera, en als ie niet bevalt breng ik hem weer terug. probeer dat maar eens bij een anderee winkel. en als je dan toch aan het proberen bent, dan zoek ook maar eens zo'n camera voor zo'n prijs.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
[knip]

Zwaar overbodige flame verwijderd.

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 18-11-2002 11:21 ]

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
:?

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 18-11-2002 11:22 ]

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Dat heeft waarschijnlijk meer met jouw eigen deskundigheid te maken... :{

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 18-11-2002 11:22 ]

• Byte_Me
laten we de reacties een beetje ontopic houden svp. dit gaat niet over de aldi, maar over een camera.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

zeker toen je em thuis had, na 2 uur, op de grond laten flikkeren of niet :/

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 18-11-2002 11:23 ]

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Voor 59 euro lijkt me dit een leuke camera voor mensen die gewoon ermee willen spelen en wat fotos willen maken voor op webpages etc maar meer ook niet.

Dit is dus absoluut geen camera om vakantiefotos te maken, daar is de reso (1.3mpix) gewoon veel te laag voor. 1.3mpix is trouwens ongeveer 0.5 meg per foto, dus joe doe de math.

Wil je echt een leuke camera dan zou ik deze links laten liggen en doorsparen voor de Canon powershot a200 van 190 euro. Das de goedkoopste GOEDE digitale camera waar je wat mee kan behalve spelen.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 14:45

aKra

Intentionally left blank.

Inderdaad, lijkt enorm op 'n "Spyc@m" ofzo...

En Aldi, zie het maar zo, dat is jouw mening...

Intentionally left blank.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij is het een leuke aanbieding! De camera is ook als webcam te gebruiken volgens mij, dus je doet nooit echt een miskoop.

Verder is het natuurlijk een "gewone" spycam. Ik heb ook een spycam en gerbuik hem nu niet meer zoveel, maar het is toch wel geinig, je neemt hem makkelijk mee, en een foto'tje is zo geschoten. De kwaliteit is wel belabberd, maar dat doet er vaak niet zo toe.
Deze cam heeft een behoorlijk goede res, dus de foto's zullen best wel redelijk zijn denk ik, en af en toe ook nog geschikt om op (klein) formaat af te drukken.

Het enig dat echt ontbreekt is een flistertje.

• Byte_Me
gelukkig toch nog wat nuttige reacties _/-\o_
Ik weet dat het maar speelgoed is, voor het maken van mooie foto's heb ik al een analoge camera. Deze lijkt me gewoon handig klein, al is idd het ontbreken van een flits wel een gemis.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
heb je effe een scan van de folder?

[edit]
/ al gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD07.JPG

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Let goed op de systeemeisen jongens, je hebt een videokaart met maar liefst 4 MB (MEGABYTES!!!!) geheugen nodig!! :+

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dr0pSHoT schreef op 18 november 2002 @ 14:36:
heb je effe een scan van de folder?

[edit]
/ al gevonden

[afbeelding]
Linkje -> http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF07.HTM

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

LuCaS schreef op 18 November 2002 @ 09:50:
...
Dit is dus absoluut geen camera om vakantiefotos te maken, daar is de reso (1.3mpix) gewoon veel te laag voor. 1.3mpix is trouwens ongeveer 0.5 meg per foto, dus joe doe de math.
...
Euh nah dat valt wel mee. Ik heb de Olympus C-1 Zoom, ook met 1.3 mpixels en daar komen Jpegs van 900 kB uitrollen (1280x960). Waar haal je die 0,5 MB vandaan trouwens? :? 1248 x 960 pixels (vreeeemde resolutie) wordt een bmp van 3,4 MB. Hoe groot een jpeg wordt kun je natuurlijk helemaal niet zeggen, hangt van de compressie af.

Anyway, daar kun je best leuke foto's mee maken. Dit jaar heb ik er op vakantie in Spanje rond de 500 foto's mee gemaakt in 640x480, puur voor de herinnering, niet om zo mooi mogelijke foto's te maken oid. Net in 't fototopic nog een plaatje gegooid:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-11/hmm.png

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klik hier voor een onbewerkte 1.3 mpixel foto.

• M_V
  • Laatst online: 18:00

M_V

GerbenW schreef op 18 November 2002 @ 14:45:
[...]
Euh nah dat valt wel mee. Ik heb de Olympus C-1 Zoom, ook met 1.3 mpixels en daar komen Jpegs van 900 kB uitrollen (1280x960). Waar haal je die 0,5 MB vandaan trouwens? :? 1248 x 960 pixels (vreeeemde resolutie) wordt een bmp van 3,4 MB. Hoe groot een jpeg wordt kun je natuurlijk helemaal niet zeggen, hangt van de compressie af.

Anyway, daar kun je best leuke foto's mee maken. Dit jaar heb ik er op vakantie in Spanje rond de 500 foto's mee gemaakt in 640x480, puur voor de herinnering, niet om zo mooi mogelijke foto's te maken oid. Net in 't fototopic nog een plaatje gegooid:
[afbeelding]
FF reageren:
* Hoe ik daarbij kom, gewoon, dergelijke dingen hebben vrijwel altijd maar 1 compressie setting, en die levert plaatjes op van ongeveer 0.4-0.5 meg.

* 1280:960 is gewoon 4:3 dus helemaal niet vreemd, 1280x1024 is juist vreemd

* De C-1 is een goede 1.3 mpix camera die mooie plaatjes op het scherm kan laten zien. Zelfs afdrukken ziet er nog redelijk uit. Die aldi-cam is toch een ander segment 1.3mpix camera.

• Gizz
  • Laatst online: 23:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Rudy_V schreef op 18 november 2002 @ 15:17:
[...]
* 1280:960 is gewoon 4:3 dus helemaal niet vreemd, 1280x1024 is juist vreemd
Hij heeft het toch over de 1248 x 960 resolutie van dat ding :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Idd ik had het over die 1248x960, dat 1280x960 normaal is en 1280x1024 belachelijk bij een normale monitor weet ik ook wel. Ik vraag me af of het niet gewoon een tiepfout van de maker van de advertentie is, die 1248.

Verwijderd

maar is het nou wat of niet... morgen is de aanbieding

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 01:39:
maar is het nou wat of niet... morgen is de aanbieding
Ik zie 't meer als een luxe webcam ;)

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 16:15
Ik laat mn vrouw gewoon 1tje meenemen en zie wel wat het is, gisteren nog ff gekeken bij Trust voor vergelijkbare producten en ik dacht dat de spyc@m 500 van zo`n €135 de zelfde specs heeft als deze van de Aldi, dus zo wie zo ben je wel goedkoop uit en de kwaliteit zien we dan wel weer :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Byte_Me
Heb hem gehaald, en het is ongeveer wat ik ervan verwachte. Idd, zoals hierboven opgemerkt, een luxe webcam. Het is een CMOS en geen CCD chip, maar of dat nou een nadeel is. In de high-end markt gebruiken ze ook CMOS zag ik laatst. Verder nog een beetje aan het testen. Problemen met fel tegenlicht en donkere situaties. Maar voor het geld ben ik erg tevreden, en ik ga hem dus niet terugbrengen. O ja, de software is in orde, ik had gehoord dat er bij eerdere medion camera's zeer brakke drivers zaten, maar deze werken goed, onder win2k iig.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Byte_Me schreef op 20 November 2002 @ 11:45:
Heb hem gehaald, en het is ongeveer wat ik ervan verwachte. Idd, zoals hierboven opgemerkt, een luxe webcam. Het is een CMOS en geen CCD chip, maar of dat nou een nadeel is. In de high-end markt gebruiken ze ook CMOS zag ik laatst. Verder nog een beetje aan het testen. Problemen met fel tegenlicht en donkere situaties. Maar voor het geld ben ik erg tevreden, en ik ga hem dus niet terugbrengen. O ja, de software is in orde, ik had gehoord dat er bij eerdere medion camera's zeer brakke drivers zaten, maar deze werken goed, onder win2k iig.
wil je wat foto's online zetten?? :)
ik ben zeer benieuwd hoe de kwaliteit is :9~

trouwens het is t' model van aiptek, maar de specs zijn beter

http://www.aiptek.de/produkte/pencam_compact.html

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Dnc1n schreef op 20 november 2002 @ 13:47:
[...]

wil je wat foto's online zetten?? :)
ik ben zeer benieuwd hoe de kwaliteit is :9~

trouwens het is t' model van aiptek, maar de specs zijn beter

http://www.aiptek.de/produkte/pencam_compact.html
hm me pa heeft em vanochtend ook gekocht.. ze liepen als warme broodjes over de toonbank zei hij. mijn eerste indrukken waren, klein, maar ook weinig mogelijkheden, en geen flitser en handmatig scherpstellen? Ik heb er foto mee gemaakt maar nog niet het resultaat bekeken.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik wil foto's zien :)

• Dnc1n
robbertb schreef op 20 November 2002 @ 14:14:
[...]

hm me pa heeft em vanochtend ook gekocht.. ze liepen als warme broodjes over de toonbank zei hij. mijn eerste indrukken waren, klein, maar ook weinig mogelijkheden, en geen flitser en handmatig scherpstellen? Ik heb er foto mee gemaakt maar nog niet het resultaat bekeken.
als ie maar redelijke foto's maakt >:)
en nog een leuke gadget is de 32mb geheugen, altijd handig om iets voor school ofzo op te slaan op het geheugen.

kan iemand PLZ foto's online zetten??
dan ga ik hem vanmiddag misschien nog halen :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

http://www.aiptek.de/produkte/minicam_1_3_mega.html

deze is t dus maar dan met een medion stickertje bovenop :P

128MBits SDRAM, 128Mbits Flash-Speicher
Dus 16 mb sdram erin en 16 mb flashkaartje als m'n duits nog een beetje goed is?

• Dnc1n
http://www.erlebnisladen....tbilder_camstick_mega.htm

dit zijn testfoto's van de aiptech 1.3, ik vindt ze erg mooi voor t geld :) :) :)

• Dnc1n
nog 1 vraagje kun je makkelijk data op de camera opslaan?
dus zonder veel zooi te installeren?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dnc1n schreef op 20 November 2002 @ 14:30:
http://www.erlebnisladen....tbilder_camstick_mega.htm

dit zijn testfoto's van de aiptech 1.3, ik vindt ze erg mooi voor t geld :) :) :)
Dat zijn best mooie foto's voor die prijs :) Ik was toevallig nog op zoek naar een goeie webcam en nu moet ik toch ff achter m'n oren krabben of ik nou deze zal halen als webcam of dat ik toch gewoon op de HCC rondkijk voor een wat mindere webcam voor misschien de helft van deze prijs...

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

GerbenW schreef op 20 November 2002 @ 15:41:
[...]
Dat zijn best mooie foto's voor die prijs :) Ik was toevallig nog op zoek naar een goeie webcam en nu moet ik toch ff achter m'n oren krabben of ik nou deze zal halen als webcam of dat ik toch gewoon op de HCC rondkijk voor een wat mindere webcam voor misschien de helft van deze prijs...
Hier testfoto van de Aldi Medion USB webcam:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robbertb/IMAGE0007klein.JPG
grotere versie:
http://members.home.nl/robbertb/IMAGE0007.JPG.JPG

• Dnc1n
ik heb hem ook gehaald vanmiddag en kan er nog weinig over zeggen.
foto's worden veel te donker zonder daglicht, morgen dus maar ff proberen :)

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Dnc1n schreef op 20 November 2002 @ 18:34:
ik heb hem ook gehaald vanmiddag en kan er nog weinig over zeggen.
foto's worden veel te donker zonder daglicht, morgen dus maar ff proberen :)
mja binnenhuis is hij niet echt geschikt of je moet veel licht hebben.. En zo CMOS ding is wel brak.. deze heeft ook al een aantal kapotte pixels watr ik zo terug zag in de opnames :(

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In belgie is het deze camera

Digitale camera
4,1 megapixels Sony® CCD-sensor voor echte fotokwaliteit, resolutie 2272 x 1704 pixels, 3 x optisch Ricoh® zoom-objectief (komt overeen met 38-114 mm bij kleinbeeldcamera's), 128 MB CompactFlashª geheugenkaart voor het opslaan van maximaal 94 afbeeldingen (hoogste resolutie), 2 x digitale zoom, macrofunctie voor extreme opname dichtbij vanaf 8 cm, eenvoudige aansluiting op de USB-poort, 4,5 cm LCD-kleurendisplay om de opnamen direct te kunnen bekijken, autofocus, flitsautomatiek, flits vooraf voor het verminderen van het rode-ogen-effect. Inclusief 6 EUR recyclagebijdrage.

€ 369

Lijkt me niet dezelfde dan in nederland en met 128mb kaartje .. toch iets aangenamer werken dan met een 16mb-tje denk ik.

edit:

Zie het al, in nederland is het een totaal andere digital cam dan wat ik dacht dat het was, sorry

• Byte_Me
Heb nu geen goede foto's, de foto's bij daglicht heb ik op mn werk eraf gehaald (foutje). Net toen het wat donkerder was heb ik nog wat foto's genomen en toen vielen me wat hot pixels op. Dus ff een foto genomen in het pikkedonder, en wat denk je, het stikt ervan, een stuk of 100. Is dit normaal voor een CMOS sensor? kan de pic niet uploaden, want hij is net te groot voor theforumisdown :(

• Byte_Me
Dnc1n schreef op 20 November 2002 @ 14:41:
nog 1 vraagje kun je makkelijk data op de camera opslaan?
dus zonder veel zooi te installeren?
nee

• Dnc1n
ik vindt het wel erg jammer dat je geen data op het geheugen kan plaatsen :(
of is daar apparte software voor? :?

• Byte_Me
Dnc1n schreef op 20 november 2002 @ 18:59:
ik vindt het wel erg jammer dat je geen data op het geheugen kan plaatsen :(
of is daar apparte software voor? :?
niet dat ik weet, al zou het theoretisch wel mogelijk moeten zijn.

nogmaals mijn vraag: hoeveel hot pixels zijn normaal voor zo'n CMOS? Ik heb er namelijk vrij veel (+/- 100, voornamelijk blauw en rood, enkele witte).

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Byte_Me schreef op 20 november 2002 @ 19:01:
[...]

niet dat ik weet, al zou het theoretisch wel mogelijk moeten zijn.

nogmaals mijn vraag: hoeveel hot pixels zijn normaal voor zo'n CMOS? Ik heb er namelijk vrij veel (+/- 100, voornamelijk blauw en rood, enkele witte).
Ik heb geen idee maar die CMOS dingen zijn zowiezo brak volgens mij.. ik heb er ook een hele zooi, en nog niet eens met totale donkerte gekeken, maar die vielen me op bij donkere foto;s.. en dat waren er ook best veel... minstens 10

Verwijderd

ok ik ben van plan om er 1 te halen maar mijn vraag is.. hoeveel foto's passen er op de camera zelf ?

en hoelang kun je filmen.. ?

• Dnc1n
ik zal ff kijken hoeveel foto's er op passen.....
en hoe lang je kan filmen.
iig er zit 32mb in het apparaat zelf en geen flashkaart mogelijkheid.
maar s'avonds in een verlichte kamers zijn foto's niet om aan te zien, iets wat ik erg jammer vindt.

Verwijderd

Dnc1n schreef op 20 november 2002 @ 22:34:
ik zal ff kijken hoeveel foto's er op passen.....
en hoe lang je kan filmen.
iig er zit 32mb in het apparaat zelf en geen flashkaart mogelijkheid.
maar s'avonds in een verlichte kamers zijn foto's niet om aan te zien, iets wat ik erg jammer vindt.
dat zou erg tof zijn !

kun je laten zien HOE erg die foto's zijn ?

ben wel benieuwd !

mijn doel: lekker snel af en toe fototje nemen ( vak )
omdat ik normale camera te groot vind.. neem je toch minder snel mee..
dit prop je in je zak en klik klaar is henk ( kwaliteit maakt mij ook niet zo veel uit )
overal en altijd foto op zak.

Verwijderd

Ik wil toch even aangeven dat (mijn) een 1,3 mpixel camera (fuyi a101) voldoende kwaliteit lheeft om een respectabele afdruk op 10*15 op te leveren

• Dnc1n
Ik krijg er dus maar 76 in high resolution op. dit is wel erg vaag omdat er 32mb in zit :?
maareh ik zal ff een fototje online zetten :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dnc1n schreef op 20 november 2002 @ 23:10:
Ik krijg er dus maar 76 in high resolution op. dit is wel erg vaag omdat er 32mb in zit :?
maareh ik zal ff een fototje online zetten :)
Waarom is dat raar dan? Dat is gemiddeld 431 kB per foto, heel normaal dus :) Mijn toestel eet tegen de 900 kB per foto op bij bijna dezelfde resolutie (1280x960).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je strepen op je behang of doet de camera dat? Laat maar :)

Verwijderd

Thnx !

1e is idd badd !

2e valt wel mee.. meer heb ik niet nodig

^ hier boven staan erges daglicht foto's die zien er wel beter uit ^

Verwijderd

sorry ik vind het echt bagger kwaliteit

Verwijderd

Ik heb ff een foto'tje en een fillumpie online gezet.

De foto is van mijn Auto'tje in vol daglicht :'(

Het fillumpie is maar een paar frames, ik heb geen breedband internet (Nee dat ligt niet aan mij :( ) Dus ik heb het klein gehouden.

Dit is zonder snoertje gedaan. Er gaat +/- 2.5 min op. :)

http://home.wanadoo.nl/huubseverin/got/IMAGE0015.JPG
http://home.wanadoo.nl/huubseverin/got/temp.avi

NJOY

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 23:52 . Reden: URL = Casesensitive :( ]

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Je kan 40 fotos maken op hoge kwaliteit en dacht 80 fotos ofzo op lage kwaliteit.
80 sec filmen op hogekwaliteit met 10 fps en resolutie van 640x480max dacht ik. Fotos savonds binnenhuis gaat goed als je je camera maar goed stil houdt en veel licht erbij hebt

• Byte_Me
Ik heb em inmiddels aardig kunnen testen, en ben toch, gezien de prijs, zeer tevreden. Alleen jammer dat er geen flits opzit, want binnenfoto's maken gaat alleen als er erg goed verlicht is.

• Dnc1n
gemiddeld 80 op hoge kwaliteit,
ik kreeg er 76 op. :)

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Dnc1n schreef op 22 November 2002 @ 22:04:
gemiddeld 80 op hoge kwaliteit,
ik kreeg er 76 op. :)
Ik denk dat je in de war bent met lage kwaliteit.. in de gebruiksaanwijzing stond 40 bij hoge kwaliteit :?

• Dnc1n
ja de handleiding gaat van 1x16mb uit.

Maar al met al ben ik best tevreden over de camera.
de foto's zijn best goed buiten!
en het is een lekker compact ding dat je zo mee neemt,
en is ook zeker leuk voor de vakantie.

• Dnc1n
voor de mensen die er nog 1tje willen halen heb ik nog een mooie buitenfoto gemaakt met de camera.
Ik vindt de kwaliteit echt uitstekend en de aipteck kost 149 euro dus dat scheelt bijna 100 euro!
http://members.home.nl/duncan/medion

gewoon een mooie kwaliteit foto voor zo'n klein dingetje van 54 euro!

• spokey
In de Computer Idee van deze week of maand (dont ask :) ) staat toevallig een test van dit soort goedkope cameras en de Aiptek Mini pencam 1.3 is dus exact dezelfde maar kost dus wel €145, ook de Trust 500F Spycam staat daarin met "3.3" mega pixel wat ie eigenlijks dus niet is, ik denk dat je die trust ook wel aardig kunt vergelijken met de Medion van de Aldi kwa kwaliteit.
De trust heeft alleen als extra`s een flitser en dat mist de Medion zeker, de Trust kost €149.

Ook staat er een Mustek gSmart Mini2 in voor €79 en die komt bij hun als beste gadge eruit, dit voornamelijk door hij erugh plat is, het zou mij niet verbazen als het binnenwerk psies hetzelfde is als de Aiptek/Trust/Medion.

Wel zat ik er zelf aan te denken (ja ik heb ook maar 1 gehaald) om dat ding uit elkaar te halen en um in een body van een "oude" analoge camera te stoppen en kijken of ik dan auto focus en flits enzo ook aan de praat kan krijgen met de electro van de pencam.

Verwijderd

spokey schreef op 27 november 2002 @ 15:40:
Wel zat ik er zelf aan te denken (ja ik heb ook maar 1 gehaald) om dat ding uit elkaar te halen en um in een body van een "oude" analoge camera te stoppen en kijken of ik dan auto focus en flits enzo ook aan de praat kan krijgen met de electro van de pencam.
_/-\o_ :/

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

leuk maar haast niet te doen.
En lekker handig dan ga je weer terug van je kleine cam naar een grote :/

• spokey
Dat doet er niet toe :)

Modden/tweaken daar ga je voor, tis ook niet de bedoeling dat ie helemaal stuk gaat, ik wil juist proberen de hele handel er netjes uit te krijgen en over te zetten.
Maar nu blijkt heeft mn vrouw neiuw rolletje in mn ouwe cam gedaan argh, ff kijken of dat er weer uit te halen is.

• spokey
Net ff een foto online gezet van onze hond, k moet zeggen bij dag licht valt de camera niet tegen.

Afbeeldingslocatie: http://138pc222.sshunet.nl/GlobalOps/Image0023.jpg

• Byte_Me
hee, als je een flits aan de praat krijgt bij deze cam, moet je dat zeker even laten weten, dat is erg interessant. Als die trust een flits heeft, dan moet het haast wel mogelijk zijn om hier ook een flits op te zetten, aangezien er waarschijnlijk precies hetzelfde binnenwerk in zit. eigenlijk moet iemand die een trust heeft dat ding openmaken en goed kijken hoe die flits is aangesloten. vrijwilligers?

• kmf
  • Niet online

kmf

Voor degenen die niet eentje kunnen bemachtigen.
TV 1 txt pag. 126

KLACHTENREGEN TEGEN WARENHUISKETEN ALDI
---------------------------------------
Tientallen mensen hebben bij de
economische inspectie een klacht
ingediend tegen de warenhuisketen Aldi.
Die had woensdag een goedkope digitale
camera aangeboden.

Lang voor de deuren opengingen, ston-
den aan alle filialen lange rijen. Er
bleken echter slechts enkele camera's
per winkel te koop te zijn.

In Leuven blokkeerden gefrustreerde
klanten de kassa's tot ze een bon
kregen voor een nabestelling.

Volgens de consumentenorganisatie
Test-Aankoop is de toestand bij Aldi in
strijd met de wet op de handelspraktij-
ken. Aldi verlengt de actie.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

athlonkmf schreef op 28 november 2002 @ 17:29:
Voor degenen die niet eentje kunnen bemachtigen.

[...]
ow dat is wel goed nieuws, een aantal vrienden van me wilde ook zo ding hebben, en hadden in meerdere filialen gekeken, maar overal waren ze al uitverkocht!
Ben benieuwd wanneer ze weer te koop zijn bij de Aldi's.
Damn ik denk al waarom zie ik anders op pag. 126, ben een dag te laat :'(

[ Voor 10% gewijzigd door robbertb op 29-11-2002 10:49 ]

• Byte_Me
Ik wil deze digicam nu ook als webcam gebruiken in MSN of zo. Is er iemand dit al gelukt, want bij mij wil het nog niet lukken.

edit: laat maar, in msn 6.0 werkt het zonder iets te veranderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Byte_Me op 03-06-2003 16:26 ]

Pagina: 1