Toon posts:

[PS2] Kortsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb een Compaq Deskpro als webserver nu, maar in de BIOS is niet in te stellen dat de PC wel gewoon moet starten ookal zit er geen toetsenbord in |:( Is het nu mogelijk om twee bepaalde pinnetjes misschien te kortsluiten zodat hij er toch een 'herkend'?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je ook gekeken naar, ehh weet niet precies hoe het heet, maar het komt erop neer dat ie mag booten met errors. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
klein keyboard slopen, zo ver mogelijk afbreken en dan in de kast proppen?

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 17 november 2002 @ 11:09:
Heb je ook gekeken naar, ehh weet niet precies hoe het heet, maar het komt erop neer dat ie mag booten met errors. :)
Jah, dat bedoelde ik... In de BIOS kan je alleen de bootorder aanpassen en dat is het :D Compraq :D
sharkzor schreef op 17 November 2002 @ 11:36:
klein keyboard slopen, zo ver mogelijk afbreken en dan in de kast proppen?
OMG :9~ Ik ben gek, maar zo gek??? :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:48:
[...]

Jah, dat bedoelde ik... In de BIOS kan je alleen de bootorder aanpassen en dat is het :D Compraq :D

[...]

OMG :9~ Ik ben gek, maar zo gek??? :D
Misschien dat je eens een bios boot disk moet downloaden dan. Bij sommige compraqs kan je dan pas echt de bios instellen namelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er namelijk geen manier om gewoon een klein printje te maken die je met bepaalde pinnekes moet verbinden? Dat zou namelijk heel fijn zijn.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Draai je 'm 24/7? Dan kun je 'm gewoon met keyboard starten en zodra ie gestart is het toetsenbord weer eraf halen :P

Ik heb hier wel een kapot DIN keyboard ooit gesloopt, zit gewoon een printplaatje in +/- 15*5 CM met een Intel chippie uit 1980 (? :D). Din>PS/2 converter en zoiets zou mogelijk dus al werken :P.

Oftewel : tik een kapot keyboard op de kop (werkende keyboards slopen is zonde) en sloop het printplaatje eruit.

Ik weet trouwens om eerlijk te zijn niet zeker of ie hiermee geen keyboard error geeft.. Als je nog een kapot keyboard hebt kun je het ook gewoon zelf proberen :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik gewoon even mijn rotIBM toetsenbord ga ontleden, hijs niet stuk, maar heeft een k*tindeling en we hebben geen software meer voor de hotkeys :D Ik stel nog wel vragen als ik er niet uitkom.

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier een pic:
Afbeeldingslocatie: http://edschouten.no-ip.com/toetsenbord.jpg
:9~

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Hmmm, die lijkt wel op het printplaatje wat hier ligt van een keyboard...

Je hebt in ieder geval het goede onderdeel eruitgesloopt :P
Keep us informed of die Compaq zich hiermee laat neppen :)

Tip trouwens, isoleer dat ding. Kortsluiting van die keyboardprintplaat met je systeemkast lijkt me niet leuk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nu niet testen, want iemand zit nu iets te uppen op de server. Ik ga hem nog wel isoleren. Post morgen wel ff hoe het gegaan is. Die compaq laat zich denk ik wel neppen, toch een dom ding ;)

Edit1:
Afbeeldingslocatie: http://edschouten.no-ip.com/toetsenbordgetaped.jpg
Hier na wat aftapen >:)

Edit2: Getest op mijn MSI mobo en hij neemt hem :D Dus die compaq trapt er wel in...

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Wat een subtiele oplossing :*)
Nuja, zolang het werkt :)
Pagina: 1