He, ik heb een Compaq Deskpro als webserver nu, maar in de BIOS is niet in te stellen dat de PC wel gewoon moet starten ookal zit er geen toetsenbord in
Is het nu mogelijk om twee bepaalde pinnetjes misschien te kortsluiten zodat hij er toch een 'herkend'?
Heb je ook gekeken naar, ehh weet niet precies hoe het heet, maar het komt erop neer dat ie mag booten met errors.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
klein keyboard slopen, zo ver mogelijk afbreken en dan in de kast proppen?
Jah, dat bedoelde ik... In de BIOS kan je alleen de bootorder aanpassen en dat is hetFastBunny schreef op 17 november 2002 @ 11:09:
Heb je ook gekeken naar, ehh weet niet precies hoe het heet, maar het komt erop neer dat ie mag booten met errors.
OMGsharkzor schreef op 17 November 2002 @ 11:36:
klein keyboard slopen, zo ver mogelijk afbreken en dan in de kast proppen?
Misschien dat je eens een bios boot disk moet downloaden dan. Bij sommige compraqs kan je dan pas echt de bios instellen namelijkVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:48:
[...]
Jah, dat bedoelde ik... In de BIOS kan je alleen de bootorder aanpassen en dat is hetCompraq
[...]
OMGIk ben gek, maar zo gek???
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Maar is er namelijk geen manier om gewoon een klein printje te maken die je met bepaalde pinnekes moet verbinden? Dat zou namelijk heel fijn zijn.
Draai je 'm 24/7? Dan kun je 'm gewoon met keyboard starten en zodra ie gestart is het toetsenbord weer eraf halen 
Ik heb hier wel een kapot DIN keyboard ooit gesloopt, zit gewoon een printplaatje in +/- 15*5 CM met een Intel chippie uit 1980 (?
). Din>PS/2 converter en zoiets zou mogelijk dus al werken
.
Oftewel : tik een kapot keyboard op de kop (werkende keyboards slopen is zonde) en sloop het printplaatje eruit.
Ik weet trouwens om eerlijk te zijn niet zeker of ie hiermee geen keyboard error geeft.. Als je nog een kapot keyboard hebt kun je het ook gewoon zelf proberen
Ik heb hier wel een kapot DIN keyboard ooit gesloopt, zit gewoon een printplaatje in +/- 15*5 CM met een Intel chippie uit 1980 (?
Oftewel : tik een kapot keyboard op de kop (werkende keyboards slopen is zonde) en sloop het printplaatje eruit.
Ik weet trouwens om eerlijk te zijn niet zeker of ie hiermee geen keyboard error geeft.. Als je nog een kapot keyboard hebt kun je het ook gewoon zelf proberen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Hmmm, die lijkt wel op het printplaatje wat hier ligt van een keyboard...
Je hebt in ieder geval het goede onderdeel eruitgesloopt
Keep us informed of die Compaq zich hiermee laat neppen
Tip trouwens, isoleer dat ding. Kortsluiting van die keyboardprintplaat met je systeemkast lijkt me niet leuk.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik kan het nu niet testen, want iemand zit nu iets te uppen op de server. Ik ga hem nog wel isoleren. Post morgen wel ff hoe het gegaan is. Die compaq laat zich denk ik wel neppen, toch een dom ding 
Edit1:

Hier na wat aftapen
Edit2: Getest op mijn MSI mobo en hij neemt hem
Dus die compaq trapt er wel in...
Edit1:

Hier na wat aftapen
Edit2: Getest op mijn MSI mobo en hij neemt hem
Wat een subtiele oplossing 
Nuja, zolang het werkt
Nuja, zolang het werkt
Pagina: 1