Toon posts:

[XP] directe kabelverbinding lpt1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een directe kabelverbinding te creeeren. Ik wil niet via een netwerkkaart werken want bij het installeren van een netwerkkaart slaat XP bij mij vast. Dus ik dacht: Doe het via een printerkabel. Printerkabel gekocht met 2 kanten male. Aansluiten. Maar onder winxp zegt ie "controleren van wachtwoord etc..." daarna niets. Of nu de laptop of de gewone computer host/clienyt is maakt niet uit. In beide gevallen hetzelfde. In Windows commander zit ook een optie "Poort met andere pc". Dit gaat ook via lpt1. Maar ook hier gaat het niet goed. Beide computers ingesteld op: ECP/ECP of beide EPP/EPP of beide bidirectioneel/bidirectioneel. Geen resultaat. Ik heb op de laptop wel schijven gedeeld maar op de gewone computer niet. Wat doe ik fout. Heb al meerdere handleidingen van internet gevolgd.

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Niet dat ik het zeker weet, maar ..eh....

Kun je hiervoor een standaard printerkabel gebruiken ????

Heb je niet een speciale nul-modem kabel nodig ?

Misschien is het trouwens ook beter om te kijken wat voor problemen je netwerk-kaarten eigenlijk veroorzaken. Als je dat opgelost hebt, heb je iig een veel snellere netwerkverbinding dan met een nul-modem lijn.

[ Voor 0% gewijzigd door dust | zone op 17-11-2002 12:18 . Reden: toevoeging ]

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46

Ralluph

Aus der Reihe...

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 10:57:
Dus ik dacht: Doe het via een printerkabel. Printerkabel gekocht met 2 kanten male.
Dat gaat dus niet werken, je hebt waarschijnlijk een 'straight'-kabel aangeschaft. Terwijl je er eentje met gekruiste aders nodig hebt. Deze 'parallelle nul-modem' wordt soms 'InterLink' of 'LapLink' genoemd.
Kijk anders eens hier. Ze hebben het op die pagina ook over een tooltje om te kijken of je kabel werkt, geen idee of dat wat is, maar wellicht heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een interlink kabel maar schijnbaar zat daar de verkeerde in want bij nameten bleek het 1op1 te zijn. Met een goede kabel lukt het wel.