[CITRIX] Voordelen Nfuse ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Regelmatig kom ik i.c.m. Citrix het programma Nfuse tegen, zelf gebruik ik het niet maar ik zou graag van systeembeheerders de voordelen willen weten t.o.v. een Terminal server omgeving met alleen Citrix.

Dus wat kun je er dan allemaal mee ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

NFuse is de webportal van Citrix. Op deze manier kun je dus webbased je ICA apps aanbieden. Voordeel hiervan is dat je VPN / dialin / internet clients een makkelijke manier kunt aanbieden om jouw apps te gebruiken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Maar het voegt dus niets toe aan de functionaliteit binnen een LAN ?

Ik dacht nl. dat je er nog meer mee kon, maar nu ik erover nadenk geloof ik dat ik Nfuse verwar met Powermenu. Iemand daar ervaring mee ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Powermenu = Powerfuse? :) wij maken er binnen het netwerk gebruik van met Citrix Metaframe XP. ik heb nooit zonder gewerkt dus het is voor mij redelijk moeilijk om aan te geven wat het voordeel er van is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet is NFuse nodig om met de PNAgent te werken (itt) tot de Citrix Program Neighborhood. De PNAgent is dan weer nodig voor Client -> Server redirection, en wordt langzaam maar zeker de primaire client.

Ik denk dat (o.a.) het voordeel is, dat je via de NFuse website, automatisch de client kan pushen, je een "bekende" interface hebt voor je gebruikers (een webpage).

Grootste voordeel zie ik persoonlijk in NFuse + CSG maar dan voor niet-lan users.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

seq_uence schreef op 17 November 2002 @ 10:30:
Regelmatig kom ik i.c.m. Citrix het programma Nfuse tegen, zelf gebruik ik het niet maar ik zou graag van systeembeheerders de voordelen willen weten t.o.v. een Terminal server omgeving met alleen Citrix.

Dus wat kun je er dan allemaal mee ?

Hoewel de techniek en gebruik van Citrix c.q. Nfuse misschien redelijk binnen PNS vallen, vind ik je vraagstelling nou niet echt uitlokken tot een PNS discussie...

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Persoonlijk vindt ik NFuse heerlijk. Mijn klanten prefereren ook NFuse als startpunt. De gebruikers (ook nieuwe) hoeven maar naar een internet of intranet adres te gaan, eventueel de client gepuched te krijgen, en kunnen werken.
Nfuse kan overweg met verkeer wat van allerlei kanten binnenkomt, dus een internet/lan combiantie die op dezelfde citrix server kan draaien, zonder dat je iets op de client configureerd.

Wat elevator ook zegt; per saldo doe je niks MEER dan je normale PN client.
Als het echt veilig moet, wordt het CSG of een VPN. Het nadeel van CSG, is de verplichting dat de IE clients 128 bits encryptie moeten hebben. Bij NT4 clients kan dit tot gevolg hebben dat er een stong encryption SP geinstalleerd moet worden, en dat is minder snel geregeld. In mijn werk heb ik vaak te maken met internet uitrollen van citrix, en dan komen de clients vaak van plekken, die niet onder lokaal systeembeheer vallen. Dan moet het dus zo makkelijk mogelijk.

Maar waarom installeer je FNuse niet gewoon op een keer. Desnoods op een win2k workstation, zodat je kunt zien wat het doet. Je kunt het gewoon naast je bestaande omgeving gebruiken; het bijt elkaar niet.
Misschien hier effe op voorhand spieken:
https://demoroom.citrix.com/citrix/nfuse17/login.asp

Verwijderd

seq_uence schreef op 17 november 2002 @ 10:41:
Maar het voegt dus niets toe aan de functionaliteit binnen een LAN ?

Ik dacht nl. dat je er nog meer mee kon, maar nu ik erover nadenk geloof ik dat ik Nfuse verwar met Powermenu. Iemand daar ervaring mee ?
Jawel, het voegt wel degelijk iets toe aan je LAN,
je "praat" namelijk over het ICA protocol.
ICA staat voor Independent Computer Architecture, d.w.z. dat je met Linux, Win98, Win2k dezelfde Nfuse site kan benaderen en zo de applicaties kan opstarten.

• elevator
  • Niet online

elevator

NFuse is toch echt gewoon een webpagina op een webserver (HTTP dus), en om je programma's te kunnen gebruiken heb je nog steeds een Citrix ICA client nodig.

Verandert dus wat dat betreft niets.

Verwijderd

elevator schreef op 17 november 2002 @ 21:48:
NFuse is toch echt gewoon een webpagina op een webserver (HTTP dus), en om je programma's te kunnen gebruiken heb je nog steeds een Citrix ICA client nodig.

Verandert dus wat dat betreft niets.
Dat klopt, maar als je meerdere OS-en in je LAN hebt, dan is Nfuse i.c.m. Citrix toch echt een meerwaarde voor je netwerk. En de ICA client kan je automatisch laten installeren bij het eerste bezoek van die desbetreffende gebruiker.

En de RDP client van Win2k kan toch echt niet draaien op een Linux bak, of heb ik dit mis ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat je de multi-platform kant van Citrix aan NFuse wijt itt tot Citrix.

Een RDP client van Microsoft bestaat inderdaad niet, een Macintosh client wel, en voor Linux is er wel RDesktop.

(RDesktop's website licht wel regelmatig plat :P )

Verwijderd

elevator schreef op 17 November 2002 @ 22:01:
Ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat je de multi-platform kant van Citrix aan NFuse wijt itt tot Citrix.
Dat overkomt de beste weleens.... :P
Pagina: 1