Toon posts:

mac G4 programma met een pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi!

ik heb een programma gedownload , maar het is voor een Mac.
Ik heb echter een PC.

de bestanden zijn met de extensie : SIT en DMG.

Hoe kan ik de bestanden bekijken of instaleren?
en nog een vraag :

Komen deze extensies soms overeen met een extensie die word gebruikt in de pc wereld?

vb : een SIT bestand is een toepassing ( EXE)
een DMG bestand is een ZIP

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:54

Nakebod

Nope.

Wat je zou kennen proberen, weet alleen niet of dat kan, VMWare of vergelijkbaar programma installeren, daarmee kan je virtueel bijv een andere Windows, Linux, of in dit geval, Mac OS installeren, dan zou het toch wel moeten lukken.
Vast wel wat hardware probleempjes omdat een PC nooit alles van de Mac kan emuleren

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
zijn dit bestanden , die een mac-gebruiker herkennen ?

Dus een echte mac-gebruiker kan dat installeren?

heb ontdekt dat het een soort ZIP is...

dus via een progje moet je expanden!

stuffit expander ( daar komen die bestanden terug)

iemand ervaring met zoiets?

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
.sit bestanden zijn inderdaad een soort zip bestanden. .DMG is ook zoiets, maar dan alleen voor MacOSX.

dataviz
de bovengenoemde URL wijst naar productien van DataViz, daarmee kun je bestanden van de mac op een PC bekijken, maar je kunt geen Mac programma's draaien op je PC.

dus je kunt niets met de gedownloade files op je PC.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nakebod schreef op 17 November 2002 @ 03:15:
Wat je zou kennen proberen, weet alleen niet of dat kan, VMWare of vergelijkbaar programma installeren, daarmee kan je virtueel bijv een andere Windows, Linux, of in dit geval, Mac OS installeren, dan zou het toch wel moeten lukken.
vmware, of plex86 kunnen dat i.i.g. niet ;)
Er is geloof ik wel een programma die dat kan, maar ik kan het zo 1-2-3 niet bij freshmeat vinden eigenlijk :X

Persoonlijk denk ik dat de topicstarter beter op zoek kan gaan naar een x86 versie van het programma wat 'ie gedownload heeft :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

Als je ze echt graag wilt uitpakken dan kun je natuurlijk macos op je pc zetten :)
Je moet dan een emulator hebben (basilisk), een macintosh rom (legaal gezien moet je daar dus een mac voor hebben, hoewel ze wel op het net te vinden zijn (illegaal!)) en macos (versie 7.5.1 legaal te downloaden van ftp.apple.com)

Je hebt dan een ge-emuleerde 68k mac. Echter of je zoveel moeite wilt doen voor het uitpakken van die bestandjes vraag ik me af. (zowiezo is het de vraag of dat programma in je emulator draait, 68k macs zijn al erg oud, tegenwoordig is het allemaal powerpc)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 03:10:
hi!

ik heb een programma gedownload , maar het is voor een Mac.
Ik heb echter een PC.

de bestanden zijn met de extensie : SIT en DMG.

Hoe kan ik de bestanden bekijken of instaleren?
en nog een vraag :

Komen deze extensies soms overeen met een extensie die word gebruikt in de pc wereld?

vb : een SIT bestand is een toepassing ( EXE)
een DMG bestand is een ZIP
Een SIT bestand is met ZIP te vergelijken. Je zou deze kunnen openen met Stuffit 7 Of je er daarna ook nog wat mee kan is een tweede (weet niet wat er in zit)

Een DMG bestand kan je niet op een PC openen. Als ik het goed heb is een DMG bestand een soort disk image en daardoor dus incompatible met de PC.

Mijn fotografie en videografie

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Een .dmg is inderdaad een disk image speciaal voor OSX. Ook een MacOS9 user kan deze neit uit pakken dus een emulator voor de 68K kan er niks mee. Ik vraag me ook af met welke versie dat gestuffted is, want met een oudere versie van StuffIt Expander kan je ook niet de nieuwste .sit uitpakken.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
zou ik ze kunnen 'extracten' op een pc met stuffid?

of zijn dat 2 onafhankelijke programmas voor pc en mac?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Kijk eens even op www.alladinsys.com

Is een gratis versie voor de PC en voor de Mac. Je kan ze dus ook op de PC extracten, maar je kan er verder niks mee. Ook moet je uitkijken als je ze bijvoorbeeld wilt branden dat het goed gaat met de resourcefork die er in Mac bestanden vaak bij zit. Deze worden niet altijd goed mee gebrand.

kleurbleur.nl

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
stuffit is vrij te downloaden, dus proberen kan altijd:
stuffit expander

maar je kunt niets met de programma's als je geen Mac hebt waarschijnlijk.
Pagina: 1