[n00b]Suse 8.1 live-eval naast win 2k?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22
Hier even een vraagje van een n00b.

Ik heb hier win 2k draaien en las vandaag in de CT een stuk over Linux en Suse. Nou lijkt het me wel leuk om dat er eens op te zetten, en ben nu al de live-eval aan het downen maar ik vroeg me af of ik dat nou gewoon kan installen en dat ie het dan naast m'n 2k zet.

Dus dat ik ook gelijk zo'n dual boot schermpie krijg enzo.

Of is het verstandig dat ik ff een extra partitie van een gig of 5 aanmaak en daar Linux op zet.

Ben een totale n00b op Linux gebied, hoop dus dat jullie m'n kunnen helpen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/9#9

Lees de FAQ staat er erg duidelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb inmiddels al zoveel links opgespaard in de laatste 3 weken :)

http://www.ibiblio.org/pu...ats/pdf/MultiOS-HOWTO.pdf

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
Trouwens, heb nu een 6gig schijfje met partition magic erbij gemaakt en daarvan heb ik maar gelijk een Linux Ext2 schijf van gemaakt.

Is dat goed?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
Hehe. m'n vorige vraag is al beantwoord...

woei, 1st post op een linux ding :P

Snap er nog niet veel van maar als de basis net zo makkelijk is als de installatie moet het niet te moeilijk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

Zoals je nu waarschijnlijk al gemerkt hebt, kun je de LiveEval gewoon booten van CD, zonder te installeren... met ook nog zéér veel werkende progsels!!! :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De live Eval kun je gewoon draaien vanuit je CDrom speler.
Het wordt niet geisntalleerd. Je kunt SUse gemakkelijk installeren als je het "koopt" of via FTP met een snelle verbinding (maar dat is een beetje meer voor gevorderden)
De installatie CD's zijn NIET te downloaden. Misschien kun je met de "live eval" iets beginnen maar volgens mijn is dat alleen een (werkende) demo en niet een installatie CD.
www.mandrake.com is ook een distro waarvan wel de "iso's" (3 stuks) zijn down te loaden. Je kunt die iso's branden en je hebt dan een werkende installatie CD set.
Ook redhat heeft die mogelijkheid maar redhat mist een aantal (Desktop) dingen die wel bij SUsE en Redhat zitten (mp3's doen het niet in eerste instantie :( ). Overigens is Mandrake 9.0 qua gemak misschien nog wel easier als SUse. Echt super gebruikdvriendelijk. Als je gaat installeren kan er iets fout gaan. Maak dus een back up van zaken die je niet zou kunnen herstellen als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
hehe.. dat van die setup merk ik nu ja.. Maar de basis van zoals Linux eruot bevalt me wel. Niet te veel afwijkend van Windows en zoals ik het zag zitten alle basis dingen van windows ook in linux..

Denk dak eerst maar es dat mandrake ga proberen voordat ik geld uit ga geven aan zo'n heel pakket (blijft toch min. 45 eurotjes...)

Edit: o ja, wat me wel op viel was dat gewoon alles direct volledig werkte. Gene enkel stukje hardware gaf problemen. Daar zag ik van te voren het meeste tegen op.

edit ps: Is het bij iedere Linux versie zo dat je geen ntfs schijven kunt benaderen?

Edit 2: k zie net dat Mandrake 9.0 wel ntfs read only support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Je kunt prima ntfs lezen. Met álle distro's. Kwestie van de juiste settings.
Read-support is niet zo bijzonder. Zoals ik al zei hebben ze dat allemaal.
Write-support (veilig) zou stoerder zijn.

(Dit is geen vrijbrief om te vragen: "hoe moet dat dan?", maar meer een subtiele verwijzing naar google. Er is meer dan genoeg info over het lezen van ntfs met Linux :) Succes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
wzzrd schreef op 17 november 2002 @ 11:42:
Je kunt prima ntfs lezen. Met álle distro's. Kwestie van de juiste settings.
Read-support is niet zo bijzonder. Zoals ik al zei hebben ze dat allemaal.
Write-support (veilig) zou stoerder zijn.

(Dit is geen vrijbrief om te vragen: "hoe moet dat dan?", maar meer een subtiele verwijzing naar google. Er is meer dan genoeg info over het lezen van ntfs met Linux :) Succes!)
hehe. Ik wil eigenlijk zelfs niet dat alles voorgekauwd zou worden. Lijkt me leuker om daar zelf achter te komen.

Maar nu weet ik iig dat het kan :P

Pagina: 1