Toon posts:

Live stream Radio via server naar clients, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons netwerkje zitten 4 pc's via een switch op 1 server die vervolgens weer aan chello hangt.

Alles werkt geen problemen verder met netwerk of internet.

Echter wat blijkt, het komt heel vaak voor dat op 2 of 3 pc's naar DEZELFDE audio stream wordt geluisterd (radio3FM) zonder dat men dit van elkaar weet.

Nu is die stream op breedband 64K, dus als 3 pc's dit gelijktijdig beluisteren dus 192K = 24Kb. Echter de verbinding valt wel eens weg met zo'n stream zeker als iemand flink aan het downen is, het probleem dan is ook vaak om weer in te loggen op 3FM, overdag krijg je vaak een melding: server full.

Nu had ik een idee om bv de server audiostream constant te laten ontvangen en dat dan clients hierop kunnen inloggen. Zo beperk in mijn bandbreedte en kan je zonder enige problemen bijna altijd zo luisteren/inloggen.
Zoals ik al zij een IDEE, heb alleen geen idee of dit wel kan en zoja HOE.

Iemand nuttige tips?

ps:
Server OS = w2kprog en clients allemaal WinXPprof, geluisterd word op alle pc's via mediaplayer 9

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

In win2k server edities zit er een MMS (IIS service). Das voor media streaming via het i-net.
Je zou die functionaliteit moeten bestuderen. Misschien dat je dan een stream kan laten ontvangen door je server's IIS services en deze kan broadcasten in je LAN

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maarja het is w2k prof wat erop zit...... of zit het daar ook in?

Misschien dat er nog meer mensen zijn die zoiets willen of hebben gedaan in het verleden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met Shoutcast kun je (mits de webcaster dat toestaat) de stream relayen.
Met andere woorden, je draait dan zelf een shoutcast server die de stream doorgeeft naar meerdere clients in je eigen (snellere) LAN.

3FM is ASX /WM8 dacht ik, en als je die technisch gezien al zou kunnen relayen met WME 8 dan loop je denk ik nog tegen het probleem aan dat dit door de configuratie van de WMserver aan de kant van 3FM onmogelijk is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Misschien gaat dit werken denk het wel :)

Oplossing 1

Zorg dat je op de geluidskaart van de server de audio uit en line in aan elkaar door verbind met een jack kabeltje. Open de live stream van 3FM in media player, en installeer een shoutcast server. Stel deze zo in dat i streamt vanuit je line in :) Zorg er wel voor dat de volume output van de m$ mixer op dempen staat :) en dat hij bij opname bronnen geselecteerd staat.

Oplossing 2

Hang een radio aan de line in. Nu gebruik je dus geen banbreedte meer :) Je installeert dus de schoutcast server je stelt hem in op line in. Je gaat naar opname bronnen en selecteert line in.

Heb je nog vragen mail of icq maar... B)

Verwijderd

Topicstarter
LOL @ Redleg Ik moet toegeven die 2de is een zeer creatieve oplossing!!
Echter op de lokatie hebben we geen Radio, van daar ook via de pc.
Maar oplossing zou kunnen, als dat werkt.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Luister op de server met winamp naar de stream.
Zet een southcastservertje op op de server welke je dmv een plugin laat uitzenden wat winamp afspeeld.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1