Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 15:00 schreef bloasfist het volgende:
...Er zitten toch geen magneten in versterkers of wel?[/quote]Wat dacht je van de voeding van de versterker??? Hoe zwaarder de versterker, hoe zwaarder de voeding...
...Er zitten toch geen magneten in versterkers of wel?[/quote]Wat dacht je van de voeding van de versterker??? Hoe zwaarder de versterker, hoe zwaarder de voeding...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Wel dus, Trafo...
Trafo=flinke magneet.
Volgens mij moet je dat niet doen, maar ik kan het verkeerd hebben..
Kweetnie of een versterker magnetisch is afgeschermd, lijkt me niet.
Trafo=flinke magneet.
Volgens mij moet je dat niet doen, maar ik kan het verkeerd hebben..
Kweetnie of een versterker magnetisch is afgeschermd, lijkt me niet.
Nou dan ga ik het maar eens proberen.
bedankt!
[edit]
Nou zie ik ineens 3 andere reply's.
Graag mensen die het hebben gedaan of geprobeerd hebben: vertel je verhaal.
[\edit]
bedankt!
[edit]
Nou zie ik ineens 3 andere reply's.
Graag mensen die het hebben gedaan of geprobeerd hebben: vertel je verhaal.
[\edit]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Op zich kan het geen kwaad maar je hebt een grote kans dat je beeld in bepaalde hoeken gaat trillen mee met de frequency van de trafo van de versterker, that's all. Voor verkleuring hoef je niet bang te zijn maar let wel op dat de versterker het gewicht kan hebben..
Verwijderd
In een trafo zit geen magneet (naja in de meeste niet). Het probleem is wel dat hij een magnetisch veld opwekt. Hoe groter de trafo des te groter de het veld. Daar moet je dan ook op letten. Het kan zijn dat je niet de invloed van de trafo gelijk ziet. Maar ik denk niet dat je je heel druk moet maken. Het veld is normaal ook afgeschermd door de behuizing om je versterker heen. Het veld klinkt normaal als een 50Hz brom als je hem hoort en aangezien je je stereo als toren op bouwt kunnen je andere delen zoals een Cassettedeck etc. ook last van hebben maar dat is in 99,99% niet het geval.
Alleen is een monitor wel iets gevoeliger voor magnetische velden.
Misschien heb je erwat aan.
Alleen is een monitor wel iets gevoeliger voor magnetische velden.
Misschien heb je erwat aan.
Verwijderd
Niemand die er denkt aan warmteophoping?
Vaak zitten er van die luchtgaten aan de bovenkant van de versterker, en die zitten er niet voor niets. Als je dus allerlei dingen op de versterker gaat zetten kan ie z'n warmte niet goed kwijt, en dat is niet echt bevordelijk voor de levensduur van je apparatuur...
Vaak zitten er van die luchtgaten aan de bovenkant van de versterker, en die zitten er niet voor niets. Als je dus allerlei dingen op de versterker gaat zetten kan ie z'n warmte niet goed kwijt, en dat is niet echt bevordelijk voor de levensduur van je apparatuur...
Pagina: 1