Toon posts:

Problemen met bezoeken van forums

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik en een vriend hebben een lan aangelegd en het surfen gaat perfect, maar als er een forum is met een url zoals dit: www.blablabla.com/yabb/cgi-bin/yabb.cgi dan opent hij hem niet...
Weet iemand hoe je dit kan fixen???
Zo ziet et er schematisch uit...
KabelModem->PC1[winXP]netwerkkaart1->PC1[winXP]netwerkkaart2->PC2[winXP]netwerkkaart1

Alvast bedankt!

Verwijderd

Opgegeven url is zowiezo al dood, doet het hier ook niet namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 01:51:
Opgegeven url is zowiezo al dood, doet het hier ook niet namelijk.
:D (meen je dit nou serieus :? )

maaruh @ topicstarter ik begrijp het niet helemaal is het een eigen webserver oid :? of gewoon problemen om websites te bereiken met die werken met cgi :?

Verwijderd

Nee meende ik niet serieus, maar de vraag is zo wazig dat ik niet precies snap wat ie bedoeld, het eniste wat ik uit zijn vraag kan op maken is dat de geplaatste URL niet werk en die heb ik dus echt gechecked. Misschien meent ie het WEL serieus met die url, dus heb ik die url wel gechecked.

Verwijderd

Topicstarter
dat www.blabla etc. etc. is een voorbeeld ;) maar als ie eindigt op cgi pakt ie hem niet :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 02:01:
Nee meende ik niet serieus, maar de vraag is zo wazig dat ik niet precies snap wat ie bedoeld, het eniste wat ik uit zijn vraag kan op maken is dat de geplaatste URL niet werk en die heb ik dus echt gechecked. Misschien meent ie het WEL serieus met die url, dus heb ik die url wel gechecked.
Gelukkig :D

maaruh.. internet explorer > tools > internet options > advanced > restore defaults al geprobeerd :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 02:46:
dat www.blabla etc. etc. is een voorbeeld ;) maar als ie eindigt op cgi pakt ie hem niet :'(
dat is wellicht een probleem aan de serverkant

geef eens een echte url ;)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

maar als ie eindigt op cgi pakt ie hem niet :'(
Dan heeft het toch niks met forums te maken???? :Z
Dan heeft het dus te maken met URL's die eindigen op .cgi

De server kan een verkeerde header meesturen, of de PC waar het om gaat die staat ingesteld dat hij andere dingen moet doen met dingen die eindigen op .cgi

Wat heb je al geprobeerd, wat heb je al uitgesloten?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja idd, geef eens een echte url.

Ik heb ook weleens gehad dat het gewoon aan mijn pc lag, dat ie de pagina gewoon niet goed opende

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 17 november 2002 @ 11:00:
[...]

Dan heeft het toch niks met forums te maken???? :Z
Dan heeft het dus te maken met URL's die eindigen op .cgi

De server kan een verkeerde header meesturen, of de PC waar het om gaat die staat ingesteld dat hij andere dingen moet doen met dingen die eindigen op .cgi

Wat heb je al geprobeerd, wat heb je al uitgesloten?
Het zijn voornamelijk forums die eindigen op .cgi :P

als ik internet verbinding maak op de client pc, dan werkt het wel. Het is echt alleen als ik internet via het internet van de host. Aan internet explorer ligt het niet. Wijzelf dachten dat er misschien een port nummer voor nodig is, voor het delen van internet. Weet iemand dat toevallig?

De site die ik wil bezoeke is: http://www.sea-monkeys.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi voor mijn dochtertje :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:21:
[...]

als ik internet verbinding maak op de client pc, dan werkt het wel. Het is echt alleen als ik internet via het internet van de host. Aan internet explorer ligt het niet. Wijzelf dachten dat er misschien een port nummer voor nodig is, voor het delen van internet. Weet iemand dat toevallig?
denk dat je daarvoor het beste eventjes Hoe deel ik Internet ? kan doorlezen, dan weet je zelf hoe het allemaal werkt :)
De site die ik wil bezoeke is: http://www.sea-monkeys.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi voor mijn dochtertje :)
en die doet het hier zonder problemen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:21:
[...]

die site doet het iig wel, wat krijg jij als je hem opent?
niets?
bij het openen van die site wordt er ook niet een cookie gezet, dus dat is het ook niet ;)
firewall? het zou kunnen maar ik denk het niet

probeer dit eens:
http://www.sea-monkeys.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?blaat.html

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet helemaal niks en we hebben geen firewall ;(

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Hoe kom je daar nou weer bij?? :?
Die site is opzich niet verkeerd, alleen is het maf dat er geen default document op staat.

Maar wat gebeurt er nou precies als je hem proeert te openen? Je zegt 'er gebeurt niks', maar dan zou de aarde gestopt moeten zijn. :) Dus wat gebeurt er? Gaat hij hem proberen te openen? Krijg je een foutmelding? Even infoooo! :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok :P
hij laad eerst heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang en dan krijg ik dit:
Pagina kan niet geopend worden..

etc.. standaard berichtje.. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welke browser gebruik je? IE? welke versie?
installeer hem eens opnieuw, of installeer eens een andere browser (mozilla ofzo) en kijk dan of die het dan wel doet ;)

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

hij laad eerst heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang en dan krijg ik dit:
Pagina kan niet geopend worden..
etc.. standaard berichtje.. :)
Ok. :)
En op welke manier 'deel' je je internet op PC1?
Welk programma gebruik je daar voor bedoel ik dus?

Verwijderd

doe eens een telnet naar www.sea-monkeys.nl op poort 80
in dos: telnet www.se-monkeys.nl 80

werkt dat wel?
Zo nee heeft het niets met je browser te maken.
Zo ja, dan heeft het wel iets met je browser te maken. Het zal niets met je netwerk te maken hebben als je andere sites wel kun openen.

Welke versie van IE heb je geinstalleerd? Kun je andere cgi applicaties wel uitvoeren? Heb je toevallig een andere browser op je pc waar je het mee kunt testen?

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 17 november 2002 @ 12:30:
[...]

Ok. :)
En op welke manier 'deel' je je internet op PC1?
Welk programma gebruik je daar voor bedoel ik dus?
we hebbe gewoon Windows XP Netwerk Wizard gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm tis met alle sites die cgi scripts gebruiken... ze gaan allemaal een jaar lopen laden en dan komen ze er uiteindelijk nog niet,,, :O
Pagina: 1