Toon posts:

Nokia 3310 gaat vanzelf uit tijdens het bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nokia 3310 heeft de vervelende eigenschap om uit te schakelen tijdens het bellen. Na ongeveer 30 seconden geeft hij het bericht "batterij bijna leeg" en valt hij uit. Dit terwijl de batterij volgens de indicator nog lang niet leeg is. Ook wanneer hij aan de charger hangt houdt hij er na 30 seconden mee op met dezelfde melding. Als er niet gebeld wordt, dan kan hij dagen aan blijven staan.

Nu is de vraag:
Storing in de telefoon of toch een probleem met de batterij? Is er een winkel die dit kan testen en is een reparatie aan een 3310 wel de moeite waard?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoe lang heb je hem al?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 16:14

cue

Misschien ff lang nokia service centre gaan?

die zijn misschien bekend met het probleem :7

Verwijderd

ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem :'(

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

andere accu halen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
heb ik ook gehad, na anderhalf jaar gebruik...
sja, "ouderdom" zeker? Wat ik gedaan heb is een Li-ion batterij aangeschaft in de locale Noka service center: 45 euro en nu heb ik geen problemen meer! Mijn gismo is nu zelfs veel lichter :)
Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan je toestel, maar aan je batterij. Die NiMH batterij die er standaard inzit mag je enkel opladen als ie volledig leeg is (wat ik eigenlijk altijd deed...), anders begint er "geheugeneffect" op te treden...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
krijg nou wat?! dat heb ik ook ? soms zegt ie nog bliep batterij leeg, en meteen uit.

rammelt sinds kort ook wat middenin :? van m'n zus een nieuwe accu gehad, zo'n extra lang bellen ding. nicon, nicad :? whatever. Maakte niks uit.
kan smsen, en klok kijken derop, bellen is 10s. gesprek houden.. maja, kwestie van snel praten blijkbaar. :|

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

sarcast schreef op 17 november 2002 @ 04:43:
krijg nou wat?! dat heb ik ook ? soms zegt ie nog bliep batterij leeg, en meteen uit.

rammelt sinds kort ook wat middenin :? van m'n zus een nieuwe accu gehad, zo'n extra lang bellen ding. nicon, nicad :? whatever. Maakte niks uit.
kan smsen, en klok kijken derop, bellen is 10s. gesprek houden.. maja, kwestie van snel praten blijkbaar. :|
Weet je zeker dat het een nieuwe is die je van je zus hebt gekregen, en niet 1tje die zij al op-gebruikt had?
Ni-Cd is het type accu wat er orgineel in zit, het type wat na een jaar dit soort effecten geeft.
Als je een nieuwe koopt, koop dan een Li-Ion accu!
Hij is dan echt weer als nieuw en nog een extra voordeel: je telefoon is 10-15 gram lichter :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dit is dus een van de standaard problemen bij de 3310. Ik heb dit zelf ook gehad, mailtje gestuurd naar die nokia helpdesk, antwoord was dat ik met de foon ff naar een nokia service point moest gaan.. De problemen begonnen bij mijn na ongeveer 1,5jr... (Oh ja.. bij mij viel ie af en toe ook spontaan uit als ie gewoon ergens lag of zo, terwijl ie net een dag van te voren was opgelaaien :? ).

Ik ken zo nog diverse mensen met een 3310 die dit probleem ook hebben.. Eventuele oplossing is nieuwe accu/firmware...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 03:40:
ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem :'(
vette toeval, ik heb precies hetzelfde sinds kort!
FlipFluitketel schreef op 17 november 2002 @ 10:47:
Dit is dus een van de standaard problemen bij de 3310. Ik heb dit zelf ook gehad, mailtje gestuurd naar die nokia helpdesk, antwoord was dat ik met de foon ff naar een nokia service point moest gaan.. De problemen begonnen bij mijn na ongeveer 1,5jr... (Oh ja.. bij mij viel ie af en toe ook spontaan uit als ie gewoon ergens lag of zo, terwijl ie net een dag van te voren was opgelaaien :? ).

Ik ken zo nog diverse mensen met een 3310 die dit probleem ook hebben.. Eventuele oplossing is nieuwe accu/firmware...
heeft dat gewerkt dat wegbrengen?

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
alleen een nieuwe accu werkt weet ik uit ervaring

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al bijna 2 jaar. Ik vond het zo vreemd dat hij ook uitvalt terwijl hij aan de lader hangt. En echt alleen tijdens het bellen. Hij kan dagenlang standby staan zonder problemen. Toch maar even wegbrengen dan :)

Verwijderd

welke provider heb je? ik heb het ook namelijk en ik heb o2 en mijn vriend heeft t ook en die heeft ook ow :p K** o2 heb gelukkig al een vodafone simkaart maar me btg moet eerst op :)

Verwijderd

Topicstarter
KPN
Het lijkt me niet dat je hele telefoon er spontaan mee ophoudt als je met de verkeerde provider belt

Verwijderd

Probeer eens een stukje papier tussen de telefoon en de batterij op te vouwen. Bijvoorbeeld zo dik als van een sportlife pakje. Dat werkte bij mij perfect. Zo blijft die contact houden! Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 12:55:
KPN
Het lijkt me niet dat je hele telefoon er spontaan mee ophoudt als je met de verkeerde provider belt
Hmmm dan weet ik t niet, maar degene waarmee je belt krijgt te horen dat er een storing in de verbinding is en dat ie afgesloten is :?

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 17 november 2002 @ 10:47:
Eventuele oplossing is nieuwe accu/firmware...
Zou het ook aan de firmware kunnen liggen? En hoe kan ik die upgraden? Gewoon even een nokia service point binnenlopen?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
die kun je bij een 3310 niet zelf upgraden

Verwijderd

Zal wel aan de accu liggen, vaker voorkomend probleem. Kun je origineel in Li-Ion uitvoering bij ons (Telefoonshop) bestellen voor de helft van de winkelprijs! ;)

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

je kan ook een imitatie li-ion halen bij salesplaza.nl voor 18 euro incl verzenden. Li-ion heeft het voordeel dat ze lichter zijn dan de standaardaccu

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Rudy_V schreef op 18 november 2002 @ 15:11:
je kan ook een imitatie li-ion halen bij salesplaza.nl voor 18 euro incl verzenden. Li-ion heeft het voordeel dat ze lichter zijn dan de standaardaccu
Nog belangrijker: ze zijn veel soepeler te gebruiken, kunt ze van de lader halen wanneer je wilt. Ni-Cd vind dat niet echt leuk en dan krijg je dat bekende 'geheugen'-probleem..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

technisch vraagje: Een Li-Ion accu moet TOTAAL ANDERS geladen worden dan een NiCad of een NiMH accu. Hoe weet die telefoon wat voor accu er in zit? Of zit de laad-elektronica in het accu-pack?

Verwijderd

Topicstarter
Rudy_V schreef op 18 November 2002 @ 15:11:
is het aan de kwaliteit te merken dat het een imitatie is?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Krijg nou wat! Zouden alle Nokia's van ongeveer de zelfde leeftijd de zelfde problemen krijgen met de stroomvoorziening? Dat zou lekker zijn.

Ik heb een BMC-3 Ni-MH accu, en als die dingen na een keer of 100 opladen (ik laad hem pas als hij helemaal leeg is, en ik bel nooit, is dus 1x in de week) 'kapot' zijn zou er iets mis kunnen zijn met die serie accus.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb mijn telefoon dus niet naar zo'n servicepoint gebracht... Ik was toch toe aan een nieuw foontje... Die 3310 heeft mijn moeder nu van me overgekocht..
Kheb nu een 6510, en maar hopen dat ie niet zo'n rare problemen heeft als die 3310..

Firmware zou je kunnen updaten met een flashkabel (Dus niet met een datakabel)..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat is geen toeval dat meer mensen die problemen hebben. Dat is gewoon een zwaar probleem in de 3310/3330. Precieze cijfers heb ik niet maar ik ken VEEL mensen met een 3310/3330 en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik schat zeker een stuk of 15. Aan wie ik dat verhaal ook voorleg: Ze hebben allemaal hetzelfde probleem wel een keer gehad of hebben 't nog.

Het lui worden van een accu ligt aan het gebruik trouwens en staat hier los van. Ik heb 't specifiek over het 'ineens' uitvallen.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
Zelfde probleem hiero met een 8850. Maar ik heb een batterij van salesplaza gekocht en die is veel dikker. Ik moet dat ding echt in mijn nokia stouwen. Batterij zit zo vast als een huis. Geen last meer van gehad! Het enige probleem wat ik heb met deze batterij is dat het eerste streepje heel snel verdwijnt. Vervolgens houdt ie het langer vol dan een originele!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel even langs een service point geweest en daar zeiden ze dat het 99% zeker aan de accu ligt. Deze telefoons gebruiken namelijk iets van 20 keer zoveel stroom tijdens het bellen dan wanneer hij standby staat. Zo kan het dat de telefoon de batterij herkent als vol terwijl hij toch te leeg is om te bellen.

Een nieuwe accu kostte daar trouwens 35 euro. Volgens mij moet dat goedkoper kunnen. Weet iemand een goedkope winkel of betrouwbare website waar ik er een kan bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
:D ik krijg dat rotding niet eens open 8)7

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 20:33

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

freeco schreef op 17 november 2002 @ 03:53:
[...]
Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan je toestel, maar aan je batterij. Die NiMH batterij die er standaard inzit mag je enkel opladen als ie volledig leeg is (wat ik eigenlijk altijd deed...), anders begint er "geheugeneffect" op te treden...
NiMH accu's hebben nagenoeg geen last van een geheugeneffect, dat hadden de oudere NiCd accu's trouwens wel. Wel hebben alle accu's een beperkte oplaadbaarheid (ongeveer 1000x volledig leeg <-> laden). Dat is dus nu waarschijnlijk het geval.

De spanning van de accu zakt steeds iets verder hoe ouder hij wordt. Als je nu gaat bellen heb je meer spanning nodig dan dat ie standby staat, daarom spingt ie plots uit.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Voor mij geen NOKIA.
Voor mij maar ook voor veel andere denk
NOKIA DISCONNECTING PEOPLE

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als alle merken nu eens geheel overgaan op Lithium Polymer (li-po) dat zou een stuk makkelijker zijn!!!

Nu zijn dat tot dusver alleen de T28, T39, T68x en de 6310x.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:52:
:D ik krijg dat rotding niet eens open 8)7
Telefoon stevig tussen je handen klemmen, en dan de 'onderkant' (kant waar niet het display/toetsen zitten) naar 'boven' (waar de aan/uit knop zit) bewegen.

Niet te vaak doen, is niet de goede methode.

[ Voor 0% gewijzigd door Resistor op 19-11-2002 18:07 . Reden: verduidelijking ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Norckon
  • Laatst online: 16-02 23:21
Probeer http://www.mobiel-plaza.nl eens... 1000 mAh Li-ion accu voor 22 euro (incl btw en verzendkosten).

• Norckon
  • Laatst online: 16-02 23:21
Resistor schreef op 19 november 2002 @ 18:05:
[...]

Telefoon stevig tussen je handen klemmen, en dan de 'onderkant' (kant waar niet het display/toetsen zitten) naar 'boven' (waar de aan/uit knop zit) bewegen.

Niet te vaak doen, is niet de goede methode.
Niet de goede methode? Zo hoort 't toch echt... Hij kan na 100x wel een beetje lam worden :P

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook, net als veel collega's van mij.
Maar wij zijn bezig met een garantieclaim, want dit lijkt meer op een productiefout.

Voordat ik dit topic zag kende ik al veel mensen met hetzelfde probleem en nu blijkt opeens half nederland er last van te hebben :P

Jullie horen nog wel de afloop van deze garantieclaim, toestel is ongeveer 1,5 jaar oud.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VipTweak: Kun je mij mailen over die claim? Eventueel wil ik best helpen ermee want ik vind dat dit echt niet kan: Je rotzooi slijten aan de consument en dat 't allemaal kapot gaat na goed en wel een jaar afwenden op de consument die nota bene bijdraagt een jouw succes.

/edit: ik mail je wel da's makkelijker :P

Verwijderd

Ik weet wat het is, het is een softwareprobleem, ik heb dat precies hetzelfde gehad, gewoon naar de winkel gaan, waar je de tel vandaan hebt en dan ben je hem een paar dagen/weken kwijt en dan updaten ze hem. Het kan ook een ander probleem zijn, maar ik had hetzelfde probleem, ik laadde hem op 's nachts en de volgende dag keek ik en toen was ie uit, raar, nou sinds die update geen last meer van.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 00:09:
Ik weet wat het is, het is een softwareprobleem, ik heb dat precies hetzelfde gehad, gewoon naar de winkel gaan, waar je de tel vandaan hebt en dan ben je hem een paar dagen/weken kwijt en dan updaten ze hem. Het kan ook een ander probleem zijn, maar ik had hetzelfde probleem, ik laadde hem op 's nachts en de volgende dag keek ik en toen was ie uit, raar, nou sinds die update geen last meer van.
Het probleem van topicstarter is echt _niet_ een softwareprobleem. Het is de accu, die is aan zn eind. Niet de software dus. Jij beschrijft een heel ander probleem.

35 euro voor een nieuwe accu is trouwens vrij duur, kan ook 10 euro goedkoper.

Trouwens, wat is Li-Po nou weer voor accu en wat zijn de voordelen daarvan dan boven Li-Ion?

Verwijderd

okee neem mij niet kwalijk ik dacht dat dit hetzelfde probleem was...

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Nee, zijn telefoon valt uit tijdens het bellen omdat de telefoon dan tig keer meer stroom verbruikt en de accu dat niet kan leveren door zijn hoge mate van brakheid die, zo lijkt het wel, alle BMC-3 (da's t type geloof ik, 3310 e.d.) accu's na een jaar beginnen te vertonen..

Garantie proberen te regelen lijkt me vrij lastig, accu staat bij garantievoorwaarden vaak apart beschreven.. :{

Pagina: 1