N.a.v. [rml][ HD] 7200 120 seagate HD zonder koeling? kan dat?[/rml] vroeg ik me af of het niet gewoon makkelijk is om alle mods moverechten in alle fora te geven, zodat ze gewoon ook kunnen moven als het bijv. een topic betreft die in een van hun fora thuishoort. Er zal wel een reden zijn waarom dit niet zo is, wat zijn die
Nah het is natuurlijk ook een kwestie van verantwoordelijkheidsspreiding.
Voor move-rechten is het wellicht niet zo bezwaarlijk (hoewel de grens soms wat vaag is), maar dan wellicht voor de meer aangrenzende fora (waarom zou een Harde waren mod move-rechten in de HK moeten hebben?).
Echter komt het, denk ik, niet zo heeel vaak voor dat het echt nodig is en in de meeste gevallen kan zoiets wel even wachten.
Daarnaast zit je met de problemen ala 'als er move rechten zijn, waarom niet ook sluitrechten?' en dan kom je met allerlei lastige zaken als verschillen in beleid per forum, waardoor er wellicht onvrede bij de users komt wegens een slot dat een reguliere mod niet gezet zou hebben.
Voor move-rechten is het wellicht niet zo bezwaarlijk (hoewel de grens soms wat vaag is), maar dan wellicht voor de meer aangrenzende fora (waarom zou een Harde waren mod move-rechten in de HK moeten hebben?).
Echter komt het, denk ik, niet zo heeel vaak voor dat het echt nodig is en in de meeste gevallen kan zoiets wel even wachten.
Daarnaast zit je met de problemen ala 'als er move rechten zijn, waarom niet ook sluitrechten?' en dan kom je met allerlei lastige zaken als verschillen in beleid per forum, waardoor er wellicht onvrede bij de users komt wegens een slot dat een reguliere mod niet gezet zou hebben.
Daar heb je wel een punt hoor ACM, maar er is wel een wezelijk verschil: Een Moderator DOC weet dondersgoed dat een overclocktopic in DOC thuishoort, en niet in OH. Die mod zou van mij dus wel de rechten mogen hebben om een topic uit OH naar zijn thuisforum, DOC te moven, wetend dat het daar hoort. Andersom kan 't wel, en dat is imho minder makkelijk goed te praten (hoewel ik t wel goed vind!), want het modje OH weet misschien niet zeker of het topic in DOC wel welkom is.
Iedereen global slotrechten ofzo, dat lijkt me idd niet goed....
Dan doel je eerder op move-rechten binnen een hoofdgroep (categorie)
Dat betekent ook dat de modjes dan in alle fora kunnen (moeten?) gaan zoeken naar mogelijk verkeerde topics...
Dat betekent ook dat de modjes dan in alle fora kunnen (moeten?) gaan zoeken naar mogelijk verkeerde topics...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Nou, dat lijkt me een beetje overdreven. Desbetreffend topic had ik via SM gevonden. Ik nam gewoon even een kijkje of het wel OM-waardig was. Soms kom ik via Active Topics ook wat topics tegen die imo beter in PMG danwel OM horen. Een move (indien niet ge-SM't) vraag ik dan gewoon via ICQ aan de verantwoordelijke modDat betekent ook dat de modjes dan in alle fora kunnen (moeten?) gaan zoeken naar mogelijk verkeerde topics...
mwoa.. waarom? In dpc kan best iemand zijn die zn PC wil overclocken (meer results enzo) en een topic opent, wat dus in DOC beter op zn plek was geweest.. Andere hoofdgroep, maar toch...chem schreef op 17 november 2002 @ 13:51:
Dan doel je eerder op move-rechten binnen een hoofdgroep (categorie)
Uitbereiding van rechtenpakket != uitbereiding van takenpakket, lijkt me..Dat betekent ook dat de modjes dan in alle fora kunnen (moeten?) gaan zoeken naar mogelijk verkeerde topics...
m-m schreef op 17 November 2002 @ 13:48:
Daar heb je wel een punt hoor ACM, maar er is wel een wezelijk verschil: Een Moderator DOC weet dondersgoed dat een overclocktopic in DOC thuishoort, en niet in OH. Die mod zou van mij dus wel de rechten mogen hebben om een topic uit OH naar zijn thuisforum, DOC te moven, wetend dat het daar hoort. Andersom kan 't wel, en dat is imho minder makkelijk goed te praten (hoewel ik t wel goed vind!), want het modje OH weet misschien niet zeker of het topic in DOC wel welkom is.
Sja, maar we gaan natuurlijk geen moverechten definieren voor "alle topics in willekeurige forums, naar je eigen forum", dat is gewoon te complex/onhandig.
Vooral omdat het om situaties gaan die, volgens mij, niet zo heel vaak voorkomen. En zo'n DOC mod kan dan altijd nog een GM (of een OH mod natuurlijk) vragen de boel te verplaatsen.
Als het nou iets was dat echt vaak voorkwam en/of grote spoed vereiste, dan was het misschien nuttig om aan te passen. Maar ik denk dat het niet echt nodig is.
ik denk dat move rechten niet prioriteit nummer 1 is op GOT.
Als een topic verkeerd staat meldt je dat bij sm en dan maakt het niet uit of dit nu binnen 1 uur of binnen 5 uur wordt geregeld, het komt uit eindelijk toch goed te staan en staat ook bovenaan bij het nieuwe forum.
Als een topic verkeerd staat meldt je dat bij sm en dan maakt het niet uit of dit nu binnen 1 uur of binnen 5 uur wordt geregeld, het komt uit eindelijk toch goed te staan en staat ook bovenaan bij het nieuwe forum.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Oh dat ben ik wel met je eens hoor, het was gewoon iets wat me opviel en ik dacht als het makkelijk te realiseren valt is het iets kleins dat net ff weer iets helpt, maar om nou te zeggen dat het echt nodig is... neuh... niet echt. Vandaaar ook de topictitel. Maar het is zelfs niet eens een discussie waard vind ik, 't was gewoon een klein suggestietje.ACM schreef op 17 November 2002 @ 20:04:
[...]
Sja, maar we gaan natuurlijk geen moverechten definieren voor "alle topics in willekeurige forums, naar je eigen forum", dat is gewoon te complex/onhandig.
Vooral omdat het om situaties gaan die, volgens mij, niet zo heel vaak voorkomen. En zo'n DOC mod kan dan altijd nog een GM (of een OH mod natuurlijk) vragen de boel te verplaatsen.
Als het nou iets was dat echt vaak voorkwam en/of grote spoed vereiste, dan was het misschien nuttig om aan te passen. Maar ik denk dat het niet echt nodig is.
Pagina: 1