Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AT --> ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds een tijdje ook het alom bekende epia-800 bordje. Nu heb ik daar een 300W ATX voeding aanzitten, deze maakt redelijk wat lawaai (ondanks het feit dat het een 'silent' enermax voeding is).

Van een oude 386 (Tulip) heb ik nog een AT voeding die erg stil (geen fan!) en klein is. Logisch: dit past niet. Mijn vraag is dan ook, weet iemand of het mogelijk is om alle snoertjes op een bepaalde manier te verbinden zodat het ATX bordje gevoed kan worden door een AT voeding?

Note: ik ben een redelijke electronica noob, dus niet al te hard lachen als dit werkelijk op geen ene manier mogelijk is ;)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Helaas is het gewoon niet mogelijk, de verschillen zijn te groot. Er missen voltages en het aan en uitschakelen van de voeding is bijvoorbeeld al totaal anders.

Het wordt dus of je voeding stiller modden (fan op 7V bijvoorbeeld) of een andere voeding. :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

ik geloof dat een AT geen 3.3V kan leveren ofzo

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dit kan echt niet, een AT voeding is heel anders opgebouwd..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx voor de reacties, ik had al zo'n vermoeden. Op die enermax zit al zo'n draai-knopje om fan harder/zachter te doen, maar als die op zachtst staat vind ik het nog te luidruchtig. Kga dan maar op zoek naar een kleinere voeding die wel ATX is.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het kan wel, ik heb hier ook een Pentium 2 op een AT-voeding draaien. Alle voedingsspanningen die ATX nodig heeft zijn op een AT-voeding aanwezig, idd behalve de 3.3 volt. Die is echter makkelijk zelf te maken door 2 zware diodes in serie met de 5V-lijn te verbinden. 5-2*0,7=3.3. Werkt bij mij prima.

<disclaimer>Bij mij doet het het, YMMV. Ik ben natuurlijk niet aansprakelijk voor wat jij eventueel met je hardware uitvreet.</disclaimer>

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
Sprite_tm schreef op 17 november 2002 @ 03:48:
Het kan wel, ik heb hier ook een Pentium 2 op een AT-voeding draaien. Alle voedingsspanningen die ATX nodig heeft zijn op een AT-voeding aanwezig, idd behalve de 3.3 volt. Die is echter makkelijk zelf te maken door 2 zware diodes in serie met de 5V-lijn te verbinden. 5-2*0,7=3.3. Werkt bij mij prima.

<disclaimer>Bij mij doet het het, YMMV. Ik ben natuurlijk niet aansprakelijk voor wat jij eventueel met je hardware uitvreet.</disclaimer>
5 - (2*0,7) = volgens mij nog altijd 3,6 volt :P

Verwijderd

je kan ook deze kleine schakeling tusssen plakken v00r je 3.3 vlot.

De ingang hang je aan je 12 volts lijn

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/atx3.3.JPG

jammer dat txt erg onduidelijk is.. maar ik zal ff de waardeb geven vabn de compumenten:

c51 220 uf 25volt
c52 1000 uf /25 v
c53 0.01 uf

l51 50 uh

r52 2k7
d 50 mhr740
ic5 max 788

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
probeer anders eens een voeding uit eeen compaq, die zij gruwelijk stil

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik denk ook niet dat dat gaat, omdat hij ten eerste te weinig watts levert en ten tweede, omdat een AT veel anders in elkaar zit dan ATX :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 09:20
kleefding schreef op 17 november 2002 @ 11:07:
probeer anders eens een voeding uit eeen compaq, die zij gruwelijk stil
compaq voedingen zijn vaak aangepast, andree pin lay-out, net zoals dell.

dan heb je en geen voeding meer, en geen mobo :P

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Aapje

Opel-beun
Dat verklaart veel met die compaq :o
Dacht al waarom is me P1 mobo met ATx gaan roken O-)

Verwijderd

Yup, veel mensen in 2002 realiseerde dat zich niet, tegenwoordig staat dit gewoon in een handig topic: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Beetje belegen topic en weinig nuttige kick, slotje dus :)

Let voortaan dus even op de datum van de topicstart alvorens een reply te plaatsen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 00:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.