Sinds ik met PM mijn HDD(een van drie; master aan IDE) aan het vebouwen ben geweest heb ik geen toegang meer tot de bestanden die daar op staan. Helaas staan daar ook mijn documenten op, waar ik dus niet meer bij kan. Ik heb een LINUX-Boot partitie in een logische windowspartitie geconverteerd en bij de naastliggende partitie gevoegd voordat het
ging. Wie weet raad?
start eens PM op en maak een screenshot van de HD waar het om gaat, en zet daarbij om welke partitie het gaat.
Misschien dat we er dan wat mee kunnen
Misschien dat we er dan wat mee kunnen
Wat zegt PM voordat je met partities gaat klooien? Juist, een back-up maken van je bestanden, dat zegt PM waarschijnlijk niet voor niets hè
Vertel eens in stappen wat je precies hebt uitgespookt, misschien dat het dan wat makkelijker gaat hier
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
bij mij is PM een keertje vastgelopen tijdens een resize proces. Had uiteraard geen backups (kan niet als je geen diskdrive hebt, al die mooie backupprogjes kunnen niet zonder).
Bij mij bracht scandisk van windows uikomst. (of was het chkdsk /f (ix))
Als je windows op die partitie staat kun je booten vanaf opstartdisk/win2000/xp cd.
succes
Bij mij bracht scandisk van windows uikomst. (of was het chkdsk /f (ix))
Als je windows op die partitie staat kun je booten vanaf opstartdisk/win2000/xp cd.
succes
Ik zou niet weten hoe je een screenshot maakt, maar de situatie is: 2HDD aan ATA133 80Gb,1HDD master aan IDE 40Gb. OP 1 staan 3 C-partitie's waarvan een aktief en 2 logische van +/- 30 Gb in een exstended p. Op 2 staan 2 logische p. van +/- 30Gb, op 3 staan 2 primäre p. van 4 Gb verstopt, dan een FAT p. in een extended samen met nog drie logische p.. De FAT was eerst de LINUX-boot partitie en die is nu weer verstopt. (Was hij eerst ook) Op het scherm gaat het om de partitie die rechts van de verstopte ex-Linux zit. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Sorry maar dit is niet te lezen, stop eens wat 'enters' in je text, word er namelijk niets wijs uit.
Een screenshot maak je zo.
press [alt]+[printscreen] en plak dat in een bv paint, upload de file en geef ons de link naar die file, of mail hem even.
Een screenshot maak je zo.
press [alt]+[printscreen] en plak dat in een bv paint, upload de file en geef ons de link naar die file, of mail hem even.
NU 2003 disk doctor en scandisk kunnen hier niets aan doen. NU geeft aan geen toegang tot de partitie te krijgen omdat een "bewakingsutilitie" de toegang wijgerd. Ik heb trouwens de MBR ook al herschreven! Ik weet niet of dat wat uit maakt?
Waarschijnlijk heb je een disk management programma open, die van je OS zelf of bv PM.bewakingsutilitie
Je kunt er nl geen 2 tegelijk gebruiken. Tenminste onder win 2K is dat.
Kun je ook vermelden welk OS je hebt?
Je kunt ook je berichten editen ipv 2x achter elkaar posten.
dmv deze knopje
Ik heb twee bitmaps gemaild aan Vae Victis. Ik draai met W98SE. Zelfs als ik verder met >Ctrl<>Alt<>Del< alles uit zet krijg ik geen toegang tot de partitie (S.M.A.R.T. staat ook uit!)
Ik heb een Gigabyte GA7VAXP mobo, 2x Maxtor 80Gb 7200Rpm ATA133, 1x ? 40Gb 5400Rpm ATA100 HDD's, XP1800@1550MHz, ATI Radeon 9000.
De tweede Btmp laat zien wat ik in de verkenner zie en die mappen kan ik niet openen.
(Bedankt voor de tips, altijd welkom!)
Ik heb een Gigabyte GA7VAXP mobo, 2x Maxtor 80Gb 7200Rpm ATA133, 1x ? 40Gb 5400Rpm ATA100 HDD's, XP1800@1550MHz, ATI Radeon 9000.
De tweede Btmp laat zien wat ik in de verkenner zie en die mappen kan ik niet openen.
(Bedankt voor de tips, altijd welkom!)
Zo hier de pics van kawaman.
Pics zijn aanklikbaar voor grotere versie.
Op kleine pics is nix te zien dus. gewoon links naar grote pics.
PM screenshot
verkenner screenshot
Zal er nu eens naar kijken, mom
Wat ik kan zien in je verkenner is dat die files corrupt zijn, dat is dus de enige dir waar je dat mee hebt?
Dus de onzichtabere fat partitie die eerst die van linux was is nog niet bij die andere partitie bijgezet? Of is het bij het erbijzetten misgegaan?
Wat je iig kan proberen is om de partitie waar het om gaat te controleren met bv getdataback.
Dat is een datarecovery programma, misschien dat je daarmee je files kan recoveren. Ben bang dat je de naamgeving van die files iig wel kwijt bent.
Je hebt ook een oude versie van PM nl 5, er is al versie 8 uit. Als je weer zoiets doet zou ik het met een nieuwere versie doen.
Enige wat ik hier van kan zeggen, probeer getdataback.
En als je data op partities hebt staan wat belangrijk is, eerst backuppen.
Pics zijn aanklikbaar voor grotere versie.
Op kleine pics is nix te zien dus. gewoon links naar grote pics.
PM screenshot
verkenner screenshot
Zal er nu eens naar kijken, mom
Wat ik kan zien in je verkenner is dat die files corrupt zijn, dat is dus de enige dir waar je dat mee hebt?
Dus de onzichtabere fat partitie die eerst die van linux was is nog niet bij die andere partitie bijgezet? Of is het bij het erbijzetten misgegaan?
Wat je iig kan proberen is om de partitie waar het om gaat te controleren met bv getdataback.
Dat is een datarecovery programma, misschien dat je daarmee je files kan recoveren. Ben bang dat je de naamgeving van die files iig wel kwijt bent.
Je hebt ook een oude versie van PM nl 5, er is al versie 8 uit. Als je weer zoiets doet zou ik het met een nieuwere versie doen.
Enige wat ik hier van kan zeggen, probeer getdataback.
En als je data op partities hebt staan wat belangrijk is, eerst backuppen.
Ik heb het al met een datarec.prog. geprobeert, maar die kon er geen kaas van bakken. Ik zal eens stoeien met getdataback; ik post nog hoe het gegaan is.
Tot zover, bedankt voor de snelle moeite, tot kijk!
Tot zover, bedankt voor de snelle moeite, tot kijk!
Vae Victis for president! Prachtprogramma GetDataBack. Nagenoeg alles weer teruggevonden op een paar corrupte files na.
Ik heb van al mijn partities eerst maar even een image met Ghost gemaakt.
Bedankt voor je hulp
Ik heb van al mijn partities eerst maar even een image met Ghost gemaakt.
Bedankt voor je hulp
Pagina: 1