Broncode, van een .doc ingeladen op een site.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 16:22
Situatie: in frame 1 is een .doc bestand ingeladen gemaakt in Word 97.
Dit gebeurd op een normale html website. in frame 2 wordt door middel van javascript de source van het frame waar het .doc bestand zit, vertoond.

Wat zou nou de output zijn die het javascript laat zien.
De bedoeling wordt uiteindelijk dat ik op 2 manieren het .doc bestand ga opslaan.

1. als echt .doc bestand. een soort upload dus
2. de output van het javascript (mits deze bruikbaar is) zodat deze later uit de database gehaald kan worden en op een website gezien kan worden.

We moeten rekening houden dat er plaatjes en leuke opmaak gebruikt wordt in de documenten. 2 keer het hele gevalletje maken (het betreft. een nieuwsbrief) is even geen optie.

Nu kun je dus Word integreren in internet explorer (mits dit is geinstalleerd op die PC) en je kunt ook de tekst aanpassen en veranderen, plaatjes toevoegen en nog veel meer.

Wat is m'n vraag nu kortweg... wat zal de output zijn van het javascript die laat zien wat in frame 1 op dat moment in beeld is. En als je dan een paar letters toevoegt, en dan door middel van een button de javascript output vernieuwt. zijn die extra letters daar dan ook in verwerkt?

Misschien heeft iemand ervaring met iets van dit.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Word i.c.m. serverside talen is geloof ik niet zo populair, met Php kan je wel makkelijk .rtf-bestanden maken, die zijn ook leesbaar in word. Ik zou dus gewoon een UBB-to-RTF parser maken als ik jou was, en in UBB die nieuwsbrief maken en als RTF laten opslaan, of beter nog, in een database zetten en pas maken als hij wordt opgevraagd middels een script :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Cheater
ja maar we zitten ook met een leuke layout.. plaatjes die tekst overlappen enzo...
dat vind de html parser die in word zit, niet zo leuk denk ik...

Bovendien hoeft dit niet populair te zijn... Dit zal alleen gebruikt worden in een bedrijf voor 1 of 2 personen. (en in het hele bedrijf is Word geinstalleerd) dus het zal nergens een probleem worden om Word te integreren in een html pagina...

Verwijderd

Cheater schreef op 17 November 2002 @ 00:35:
[...]

Wat is m'n vraag nu kortweg... wat zal de output zijn van het javascript die laat zien wat in frame 1 op dat moment in beeld is. En als je dan een paar letters toevoegt, en dan door middel van een button de javascript output vernieuwt. zijn die extra letters daar dan ook in verwerkt?

[...]
"Al doende leert men"
Ik maak uit je post niet op dat je het al geprobeerd hebt... Trial and error is een goeie leerwijze hoor :)

Ik gok er overigens op dat er 'niet bepaald' als source iets wordt weergegeven waar jij iets mee kunt, als javascript al iets kàn outputten :)

Ik denk toch dat je zelf wel wat meer onderzoek had kunnen doen, maar zo te zien is dat niet je sterkste kant ;)

• Cheater
je moet eens weten wat ik allemaal op de trail and error manier probeer... daar wordt je ziek van. ik las toevallig de FAQ voordat ik dit topic plaatste, en daar stond in over het enthausiasme... je kunt het ook zien door informatie in te winnen voordat je ermee begint. waar moet je op letten, wat kunnen struikelblokken zijn, wat is een goeie aanpak......

bovendien kan ik bij de vraag van mij hierboven mooi kijken of er meer mensen zijn die iets met dit gedaan hebben en me op een later tijdstip weer kunnen helpen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zou toch voor Using PHP with RTF (Rich Text Format) gaan.

BTW: je doet je nick eer aan :{ wel hulp vragen, maar alleen reageren in je eigen topics :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Cheater
Prammenhanger schreef op 17 November 2002 @ 00:54:

BTW: je doet je nick eer aan :{ wel hulp vragen, maar alleen reageren in je eigen topics :?
"je doet je nick eer aan" dit begrijp ik niet

"wel hulp..... topics" ja mijn sterke kant... meestal is het probleem-moeilijkheid gehalte iets te hoog voor mij

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je zou ook een HTML basics boekje kunnen kopen. Dan hoef je niet voor beginnersweb achtige vragen :)

* Yellow|A denkt dat als het FoOL al opvalt dat het wel erg is met het helpdesk gehalte ;)

|{ brrr }] |

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

• ik denk niet dat je in javascript een DOM aan kan spreken van een IE hosted Word, aangezien dit er volgens mij gewoon niet is
• om word docs om te zetten naar HTML zul je een server-side proggy icm een server side script taal moeten gebruiken.

Dit kan met wvware icm bijvoorbeeld PHP. Ik heb hier een scriptje staan dat word documenten omzet naar HTML, al stript hij @ the moment nog wel de images er uit. (images worden wel ondersteund, maar gewoon niet op mijn site)

Je had dit alles uiteraard ook kunnen vinden in de search...

Stop uploading passwords to Github!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Cheater schreef op 17 November 2002 @ 00:56:
[...]

"je doet je nick eer aan" dit begrijp ik niet

"wel hulp..... topics" ja mijn sterke kant... meestal is het probleem-moeilijkheid gehalte iets te hoog voor mij

Dat betekent dat je valt onder de categorie "helpdesk-users". Mensen die hier alleen heenkomen om hun vragen neer te gooien, maar nooit de moeite nemen andere te helpen met hun problemen.

Zoiets herken je vrij snel uit iemand zn post-historie, als deze alleen een lijst geeft met je eigen naam... zoals deze: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/20959

Verder geef ik je weinig kans met je probleem. Javascript/Word werkt gewoon NIET samen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.