Toon posts:

Audio CD problemen met Redhat 8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer apart probleem met het afspelen van audio CD's onder Redhat 8.0...

Net een verse install gedaan, tot zover geen probleem... Pak een cd'tje want ik heb zin in muziekje... CD begint te spelen en ik wil 'm wat harder zetten want is goed nummer.. Ga dus via het menu naar Volume Control en gelijk stopt m'n muziek ermee! Ik heb dus wel gewoon computer geluidjes, alleen audio cd's spelen niet meer af? 8)7

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt, of een oplossing misschien? Ik zou toch graag weer eens wat muziek luisteren!

Mijn geluidskaart is trouwens een SoundBlaster PCI64 (Ensoniq ES 1370)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmmm..... Beetje weinig reaktie ? Slapen alle Tweakers nog ? :z

Verwijderd

Record op 'off' gezet, of mute op 'on'?

Verwijderd

Topicstarter
mute en rec staan beide op "off"

Verwijderd

rec moet op 'on' staan.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 09:23
Misschien een rare vraag, maar voor de zekerheid stel ik hem toch: zijn de CDs niet toevallig 'beveiligd' (lees: verminkt) tegen gebruik in een PC?

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt helaas niet uit of "rec" aan of uit staat, als het zo simpel was geweest.. ;)

De CD's zijn volgens mij ook niet beveiligd, het zijn al wat oudere CD's en onder Windows XP werken ze prima! Het vreemde is dus ook dat het vlak na de installatie van RedHat wel werkte en op het moment dat ik het Volume Control panel opende gelijk ophield!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Probeer eens een andere mixer, zoals Gamix.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Draadje van cdrom naar soundkaart wel (goed) aangsloten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, draadje van CDROM naar Soundblaster is goed aangesloten, onder Windows werkt alles namelijk OK, en Gamix.... :? Wasda??

Verwijderd

heb je geluid onder x ? zo ja zet je soundserver eens uit lijkt x probleem zelf nl nooit last van en kijk een sof je soundcard volledig wordt ondersteund door linux zie redhat site.

Lijkt nl geluidskaart probleem irq probleem of x probleem

Verwijderd

Topicstarter
Soundcard detection in X herkend m'n kaart netjes als een Ensoniq ES 1370, soundserver aan of uit lijkt niets uit te maken.. ik zal nog even redhat.com checken i.v.m. compatibiliteit...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kaart is volledig compatible met Redhat 8.0 8)

Verwijderd

Misschien staat op het volume paneel bv de digitale audio (als je de cd-rom audio met een 2 aderig kabeltje hebt verbonden) heel laag, totdat je de mixer geopend had werd misschien de default waarde (50% of zo) genomen, en daarna de waarde op het mixerpaneel.

Of misschien staat die ingang op mute, wat pas in werking is getreden toen je de mixer opende?

Er zijn doorgaans 3 volume regelaars, de master, de pcm ('wav' bij win) en van de bron zelf (digital of cd-audio als je een 4 aderig analoog kabeltje gebruikt hebt).
Pagina: 1