Bioschip -loze videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
In het laatste nummer van CT stond een revieuw over de "agp 8x grafische kaarten" (CT nr. 12 pag. 54). Hierin stond een engineering model van AOpen afgebeeld. Nu begrijp ik dat het een engineering model betreft en dat die dus nog niet af is, maar ik zie hier geen Bios-chip op zitten. Nu ben ik heel benieuwd of, en hoe de kaart werkt zonder zo'n chip. Als dit betekend dat de het bios van de kaart softwarematig word geregeld, is dat wel interessant. Zeker omdat je dan door "als het ware" je bios chip er af te trekken je veel makkelijker je instellingen kunt regelen. Nu ik dit typ, zie ik ook geen bios-chip op de MSI kaart zitten. Ik heb helaas geen digitaal foto toestel of scanner hier du ik kan de plaatjes hier niet laten zien..

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
hoe ziet een bios chip eruit dan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BlueByte schreef op 16 november 2002 @ 23:21:
In het laatste nummer van CT stond een revieuw over de "agp 8x grafische kaarten" (CT nr. 12 pag. 54). Hierin stond een engineering model van AOpen afgebeeld. Nu begrijp ik dat het een engineering model betreft en dat die dus nog niet af is, maar ik zie hier geen Bios-chip op zitten. Nu ben ik heel benieuwd of, en hoe de kaart werkt zonder zo'n chip. Als dit betekend dat de het bios van de kaart softwarematig word geregeld, is dat wel interessant. Zeker omdat je dan door "als het ware" je bios chip er af te trekken je veel makkelijker je instellingen kunt regelen. Nu ik dit typ, zie ik ook geen bios-chip op de MSI kaart zitten. Ik heb helaas geen digitaal foto toestel of scanner hier du ik kan de plaatjes hier niet laten zien..
Heb het artikel ook niet, maar goed, 2 dingen:

- BIOS is alleen nodig om de boel goed te initialiseren bij boot, daarna wordt het sinds VESA dagen niet meer gebruikt. Het is vaak (bij multi-VGA systemen) eerder een hindernis dan een deugd
- de techniek staat niet stil, BIOS chips hoeven niet van die oeroude 'rups'modellen te zijn, het kunnen ook onopvallende kleine BGA chips zijn en er is geen technische belemmering om ze zelfs binnen de GPU package te zetten.

Zolang men met de PCI bus blijft werken (en AGP is niets anders dan een PCI implementatie met kloten) is een of andere vorm van BIOS noodzakelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

Topicstarter
Het is jammer dat ik het plaatje niet kan laten zien. Ik heb al heel wat video kaarten in mijn handen gehad. Deze hebben allemaal een "soort" basic layout. En van die layout is gewoon maar de helft geplaatst. Terwijl je wel duidelijk bijvoorbeeld de lijntjes ziet van waar de componenten er op gezet moeten worden. Nu weet ik ook wel dat ze niet altijd alle componenten gebruiken omdat het anders weer een ander model is. Maar goed helaas heeft niemand het artikeltje, ik zal anders nog even op internet zoeken..

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op mijn ati9000pro ziet je zo ook geen bios chip zitten

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

op alle radeon en later laarten valt hij niet op, maar er zit wel degelijk een bios op, hoe had ik het anders kunnen flashen :D

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1