[Compaq] Geen Netwerkkaarten (0/3)

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Hoi,

een kennis vroeg mij laatst om daar ff ADSL te installeren, dus ik denk dat dat wel 'ff' kon :/ :| .
Eerste dag: kabel van buitenlijn in splitter blijkt niet goed te zijn, plus ze leveren er een stekkertje bij wat er niet bij hoort maar er moet een netwerkkaart in.
Tweede dag: Hij pakt 3com 10mbit kaartje niet :( Kapot? Boeie, volgende dag neem ik wel andere mee
Derde dag: Hij pakt 3com 10/100 mbit kaartje niet :( Kapot? Hmmm, misschien ligt het aan win95. Win98 erop, etc etc, weer allebij de kaarten getest, allebij foutmeldingen van dat ie de kaart niet kon installeren, bij verschillende (geteste) drivers. Nieuwe en oude drivers(heb nog gelrevision cdtje waar ook drivers opstaan van 3com netwerkkaartjes), allebij niet. Nu ff de PC naar huis genomen en m'n accton kaartje erin, drivers gedowned, geinstalleerd, en weer bij opnieuw opstarten dat ie het niet kon installeren, of andere foutmeldingen die weinig / geen informatie gafen.

Het is mij vandaag wel gelukt om die 10/100 mbit kaartje 5 minuten aan de gang te krijgen, kon 5 minuten m'n 127.0.0.1 pingen, maar http://mw1122 (van modem) kon ie niet vinden, 5 minuten daarna (na nog wat TCP/IP protocollen gekeken te hebben) vloog het hele zaakje er weer lekker uit.

Ik denk zelf aan een gaar PCI slot , het is een Compaq Presario 5020. Zit in het onderste PCI slot een Modem, en ik gebruik die PCI slot daarboven (is een isa/pci slot bovenelkaar, dus je moet kiezen, in mijn geval dus PCI).

Die kenissen zeggen van als het niet lukt mag je wel een PCtje voor ons bestellen (gistron ;) ), maar ik vind het allemaal maar een beetje vaag.

De PC is +/- 4 jaar oud, Ati Rage kaart (pro, LC oid?), vaag geluidskaartje (onboard dacht ik), 48 mbram etc, maar dat mag niet de reden zijn dat die kaarten het niet doen.

Iemand suggesties wat ik zou kunnen doen. Bios checken e.d. is allemaal afgeschermt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

enige wat ik je kan zeggen is dat compaq vaak niet lief is tegen non-compaq uitbreidingen
probeer eens een usb modem ofzo te vinden ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

in zo'n (oude) compaq moet je in de softbios (die je vast wel hebt geïnstalleerd) handmatig resources alloceren. Volgens mij geldt dat zowel voor ISA PNP als voor PCI kaarten.

Succes!

Ik frut, dus ik epibreer

• RedHat
thanks. Softbios heb ik er niet opstaan voor zover ik weet. Vanavond ga ik weer verder klussen, is dat Softbios gewoon extern? Heb gister die pc geformatteerd en er win98 opgezet.

Zal ook wel ff bij compraq op die site's kijken.

Verwijderd

Compaq met via chipset probeer eens de 4in1 drivers van via, lossen als het goed is wel meer pci problemen op.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb een compaq 4550.. ook met zo'n combo slot.
maar ik kon die netwerkkaart zo instaleren.
het is wel vaak zo dat je de drivers vaak (lees: veel te vaak) opnieuw moet instaleren voordat hij 't een keer doet. compaq heeft dusdanige aanpassingen gedaan dat het niet makkelijk is nieuwe hardware toe te voegen

• RedHat
Na format mag je toch wel verwachten dat de drivers foetsie zijn >:) B)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bij de wat oudere systemen komt het voor dat het PCI-slot dat shared is met een ISA-slot geen busmaster-mogelijkheid heeft, en daar wordt een netwerk-kaart niet gelukkig van.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1