Toon posts:

Upgraden naar XP Home vanuit Win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me haast niet voorstellen dat hier nog geen topic over bestaat, maar meerdere zoekpogingen hadden niet de gewenste info tot resultaat. Vandaar mijn vraag:

Momenteel gebruik ik Windows 2000 Professional met SP 2. Nu wil ik misschien gaan overstappen op Windows XP Home (en kom nu aub niet met replies in de trant van "blijf bij Win2K, die is veel beter" of "download of kopieer Windows XP Pro gewoon"), maar op de doos van XP Home en op de Windows XP website van Microsoft staat duidelijk aangegeven dat je vanuit Windows 2000 alléén kunt upgraden naar XP Pro, en níet naar Home. Ik heb nog wel een CD'tje met Windows ME, maar dan zou ik het volgende moeten doen: het bestandssysteem omzetten naar FAT32 (is nu nog NTFS); Windows 2000 verwijderen (dag settings); Windows ME installeren; Upgraden naar Windows XP; bestandssysteem weer terugzetten naar NTFS. Jullie zullen wel begrijpen dat dit een tamelijk omslachtige manier is om te upgraden naar XP. Mijn vraag is nu: zijn er, ondanks dat Microsoft zelf zegt dat het niet kan, niet toch mogelijkheden om vanuit Windows 2000 te upgraden naar XP Home? Een mogelijke alternatieve oplossing die ik heb gevonden is Windows 2000 verwijderen, en dan een Full install van XP doen met de Upgrade CD, maar ik weet niet of dit gegarandeerd zal werken.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Kun je niet van CD af booten? Want dat hoef je helemaal geen Win ME te instaleren. Van Win2k naar XP Home, ik zou zeggen; probeer het, misschien dat het toch kan :)

Verwijderd

Met een upgrade cd zal het je nooit lukken een full install kunnen doen from scatch... ook kan je niet zomaar effe je bestandssysteem weer naar fat32 terugzetten (niet helemaal zeker...).

maar ik begrijp dus dat je een upgrade cd hebt van xp home..

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 11:15
Als je alleen maar de Upgrade cd hebt van Windows XP Home, ben ik bang dat je toch eerst ME moet installeren. Upgraden vanuit win2000 gaat niet lukken en een full install ook niet :( Wel omslachtig. Terug van NTFS -> FAT32 kun je met partition magic doen of een ander programma maar niet met windows zelf.

Verwijderd

arjanscholl schreef op 17 november 2002 @ 01:23:
Als je alleen maar de Upgrade cd hebt van Windows XP Home, ben ik bang dat je toch eerst ME moet installeren. Upgraden vanuit win2000 gaat niet lukken en een full install ook niet :( Wel omslachtig. Terug van NTFS -> FAT32 kun je met partition magic doen of een ander programma maar niet met windows zelf.
inderdaad dat was het :P maargoed.. ik denk dat het duidelijk is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Even een quote die ik in een ander topic heb gevonden:
Verwijderd schreef op 06 november 2001 @ 18:58:
Gewoon upgrade kopen en een clean install doen,

opstarten van diskette
smartdrv laden
naar cd speler gaan
naar de map i386
en dan winnt

daarna vraagt hij of je je windows XX cd in je drive wilt doen voor de controle.
Dit werkt dus niet? Ik was trouwens inderdaad van plan om Partition Magic te gebruiken om te converteren naar FAT32. Ik heb Windows XP overigens nog niet, maar ik ben wel van plan de XP Home Upgrade te gaan kopen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een mogelijke alternatieve oplossing die ik heb gevonden is Windows 2000 verwijderen, en dan een Full install van XP doen met de Upgrade CD, maar ik weet niet of dit gegarandeerd zal werken.
Dit werkt gewoon, en dat is ook met de search te vinden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.