Welk boek kopen

Pagina: 1
Acties:

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.zoekboeken.nl/linux/

welk boek raden jullie aan voor degene die linux wil leren ?
(ik)

heb et er wel opgehad maar snap niet veel van
dus tell me
moet nederlands boek zijn

of als je nog een andere hebt is ook goed

Smile !!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
linux leren..mja :?

staan boeken over programmeren, boeken over redhat, een snelcursus..denk dat je echt zelf moet bepalen wat je wilt leren, en dan naar een irl boekenshop gaan en daar eventjes inkijken, dan weet je ook wat je te wachten staat en hoe het niveau is, en wat voor voorkennis er al van je verwacht wordt :)

• Xiric
  • Niet online
mischien kent iemand van jullie die boeken en kan er dus 1 aanraden
ik wil gewoon eerst de basics leren

Smile !!!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

deze link al bekeken?

• Xiric
  • Niet online
nee maar als je niets van linux weet zou je dus internet moetn installeren netwerk enzo en acrobat reader enz. om dat book te bekijken.
en telkens wisselen van scherm.
en uitprinten is ook geen optie
heb liever een book

Smile !!!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Ik vond "Linux in a nutshell" van O'Reilly wel goed (is ook vertaling van), maar het hangt er natuurlijk van af waar je het boek precies voor wilt hebben. Merk op dat distributies als je ze koopt doorgaans met gedrukte handleiding komen (al zou ik niet weten of/welke distributies die in het NL leveren).

Zoek btw ook eens hier in NOS, er zijn wel eens vaker topics geweest over "welk boek".

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zelf heb ik ooit een boek gekregen bij een 'Starterspakket Linux'. Dat legde alle basisdingen uit en was gericht op de meegeleverde distributie (Red Hat 6.0). Natuurlijk is dat nu verouderd, maar vermoedelijk kun je in de winkel wel ergens een goed boek kopen dat direct past bij de software die erbij zit. Ik heb geen idee of de handleidingen van SuSE in het Nederlands vertaald zijn, maar die leveren bij mijn weten wel veel en goede documentatie mee. Vraag ernaar bij de betere boekhandel :).

* odysseus heeft het pakket bij Stumpel gehaald.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Xiric
  • Niet online
uhm hoor ik hier dat jij mij suse wil aansmeren ! :P nou ik heb suse getest mandrake redhat om te kijken wat et makkelijkst was maar suse vond ik wel erg verrot

Smile !!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Helemaal niet, zelf zou ik het niet snel gebruiken omdat ze minder sterk aan de Free Software-doelstellingen vasthouden dan mijn geliefde distributies (Debian bijvoorbeeld). Van SuSE wordt echter wel gezegd dat ze goede documentatie leveren, dus vandaar dat ik dat als voorbeeld nam. Als je een pakket vindt met Red Hat 8.0 en een goed boek dan is dat minstens even goed als een SuSE-pakket, maar ik achtte de kans op een SuSE-pakket wat groter :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zit m eventjes te bekijken, en om gelijk maar eventjes een stukje te mierennueken:
Speciale mappen
Binnen Linux bestaan er twee speciale mappen: /dev en /proc. De /dev map dient om
rechtstreeks randapparatuur aan te spreken.
mappen...mja...
is echt heel erg op windowsgebruikers gericht zo te zien, echt om een overgang te maken van windows naar linux...met dus zelfs gewoon windowstermen erin...

verder wel een duidelijk taalgebruik, dus dat is wel een pluspunt... :)
leest best lekker weg :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 22:54

Nitai

Live the life you love.

veldmuis schreef op 16 November 2002 @ 23:19:
verder wel een duidelijk taalgebruik, dus dat is wel een pluspunt... :)
leest best lekker weg :)
Tsja, daar staan de belgen bekend om he? :) Kei in de taal!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik heb zelf ook een boek gekocht € 40,- maar waar ik later spijt van kreeg
Ik heb gekozen voor Mandrake en als je daar de reference manual bekijkt dan heb je geen boek nodig om mee te beginnen. en later kun je dan kijken of je een speciaal boek over een speciaal onderwerp wilt kopen.
Mijn mening is het om als beginnende linux gebruiker Mandrake te kiezen, er zitten veel wizards in die de installatie vergemakelijken (toch een van de moeilijkste dingen om mee te beginnen als windows gebruiker) en ook in MD linux zelf zitten veel wizards die het je makkelijker maken.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
Zelf heb ik ooit een boek gekregen bij een 'Starterspakket Linux'. Dat legde alle basisdingen uit en was gericht op de meegeleverde distributie (Red Hat 6.0). Natuurlijk is dat nu verouderd...
Die heb ik hier ook liggen en ik gebruik het nu nog altijd als referentie
voor bepaalde bash commando's op te zoeken (ook al werk ik met Debian)

Dus als je dit pakket nog ergens op de kop kunt tikken: zeker aan te raden...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Xiric schreef op 16 November 2002 @ 21:57:
http://www.zoekboeken.nl/linux/

welk boek raden jullie aan voor degene die linux wil leren ?
(ik)

heb et er wel opgehad maar snap niet veel van
dus tell me
moet nederlands boek zijn

of als je nog een andere hebt is ook goed
ik zelf dit (Het complete handboek Linux + 3 CD-ROM's) boek ooit eens gehad/aangeschaft, maar ik vind nu dat de info die er in staat is soms duidelijk is, maar niet echt concreet genoeg om er wat van te leren. ze behandelen veel, maar ik mis net bepaalde info die ik in andere boeken duidelijker vond.

ik heb nu zelf dit boek: LINUX Administration Handbook
http://www.comcol.nl//bestel/bicxl0_d.htb#5792d

dit boek is engels, maar staat duidelijk in wat ik graag wilde weten :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Pagina: 1