2e hands denon/marantz/... of nieuwe Sony/Yamaha

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
ik wil een nieuwe versterker gaan kopen en nu ben ik een beetje aan het rond kijken op internet. Maar ik kan geen antwoord vinden op de volgende vraag. Wat is nou handiger, het kopen van een nieuwe (Sony, Yamaha, Philips) Dolby digital versterker met ongeveer 5 * 100 Watt of is het handiger om in dezelfde prijsklasse (3 a 4 honder euro) een 2ehands Denon/Marantz/Onkyo of zoiets dergelijks te kopen. Is er dus een hoorbaar verschil in kwaliteit (is de techniek de laatste paar jaar hard vooruit gegaan), en is 100Watt bij een nieuwe Sony versterker te vergelijken met 100 Watt bij een Denon oid?

Ik ga aan deze versterker 2 Final electrostaten hangen en later ook nog 3 extra speakers voor het dolby digital effect (met nog 3 final speakers).

Als ik niet duidelijk genoeg ben moet je het maar ff zeggen dan zal ik mezelf proberen duidelijker weer te geven. ;)

ActueleWind

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een nieuwe yamaha is iets anders als een nieuwe sony...

Ik zou lekker voor nieuw gaan, of je moet voor een goede prijs een AA-merk vinden bij een betrouwbaar iemand...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Waarom koop je 2e hands als je electrostaten hebt?? Als je een nieuwe versterker hebt heb je vaak ook de nieuwste chips en snufjes aan boord zoals DPLII en DDEX DTSES etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 22:56:

Als je een nieuwe versterker hebt heb je vaak ook de nieuwste chips en snufjes aan boord zoals DPLII en DDEX DTSES etc.
Wat is het nut van die 'snufjes'

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Wat is het nut van Dolby Digital EX 8)7

Denk ff na bullshit

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Final electrostaten? Laat dan die SYPMO merken maar zitten ;)
Wil je dus een versterker met effectjes moet je naar een nieuwe kijken. Die effectjes veranderen van dag tot dag en een versterker met effectjes van 2 jaar oud gaan eigelijk al niet meer mee.
Maar als je die Finals serieus goed wilt aansturen, moet je echt kijken naar stabiele versterkers en dat red je echt met 400 euro, sorry.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:25:
Final electrostaten? Laat dan die SYPMO merken maar zitten ;)
Wil je dus een versterker met effectjes moet je naar een nieuwe kijken. Die effectjes veranderen van dag tot dag en een versterker met effectjes van 2 jaar oud gaan eigelijk al niet meer mee.
Maar als je die Finals serieus goed wilt aansturen, moet je echt kijken naar stabiele versterkers en dat red je echt met 400 euro, sorry.
Hmm versterkers veranderen niet van dag tot dag. Mijn huidige stereo set doet nog steeds hetzelfde wat mijn vorige 10 jaar geleden al deed. Tja als je in de wereld van HT stapt verzinnen ze elke keer weer iets nieuws maar dat houd je toch niet tegen maar om nu te zeggen dat het enorm verandert is na de DTS versterkers .. nee.

Verder zijn er genoeg goede versterkers te verkrijgen en ook onder de 400 euro. Ik meen dat je voor electrostaten een versterker moet hebben welke een lage speaker impedantie aan kan. Dus waarom niet gewoon iets van een goede stereo versterker als eindtrap en als je perse een HT set wil iets van een decoder of een goedkope AV-versterker als decoder.

En voor 100 Euro koop je al een KODA versterker die 300W levert aan 8 ohm en stabiel is tot 2 ohm. Prijs/kwaliteit verhouding is niet te verslaan. Of je dat in je set wil hebben ... tja maar volgens enkele mensen van het hifi forum gaf het redelijk goed geluid.

Zelf zou ik op zoek gaan naar een aantal goede monoblocken of een wat oudere stereo eindversterker. Denon heeft in het verleden een behoorlijk grote serie gemaakt, "POA" genaamd welke nu veelvuldig opduiken.

• JT

JT

VETAK y0

En voor 100 Euro koop je al een KODA versterker die 300W levert aan 8 ohm en stabiel is tot 2 ohm.
Zeggen ze :o I don't believe it.

En Harman heeft altijd lekkere grote voedingen in z'n amps, dus misschien is dat een idee ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 17 november 2002 @ 12:58:
[...]

Zeggen ze :o I don't believe it.
Dat hebben ze dus getest met zeer moeilijk aanstuurbare speakers zie het forum van www.hifi.nl .

• JT

JT

VETAK y0

Zeggen ze ja, ik ken de personen in kwestie niet en zou het eerst zelf moeten horen :o

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 12:36:
[...]
Hmm versterkers veranderen niet van dag tot dag. Mijn huidige stereo set doet nog steeds hetzelfde wat mijn vorige 10 jaar geleden al deed.
Daar had ik het ook niet over.
Tja als je in de wereld van HT stapt verzinnen ze elke keer weer iets nieuws maar dat houd je toch niet tegen maar om nu te zeggen dat het enorm verandert is na de DTS versterkers .. nee.
Hm, zeg ik dat dan? Als je wilt meedraaien met het nieuwste zul je elk jaar je versterker moeten updaten/vervangen. Of je daar voor kiest is een tweede :)
Verder zijn er genoeg goede versterkers te verkrijgen en ook onder de 400 euro. Ik meen dat je voor electrostaten een versterker moet hebben welke een lage speaker impedantie aan kan. Dus waarom niet gewoon iets van een goede stereo versterker als eindtrap en als je perse een HT set wil iets van een decoder of een goedkope AV-versterker als decoder.
Het is maar wat je goed vindt natuurlijk, maar Finals verdienen wel beter. ESL's gaan niet laag in impedantie, weet niet hoe je daar aan komt.
En voor 100 Euro koop je al een KODA versterker die 300W levert aan 8 ohm en stabiel is tot 2 ohm. Prijs/kwaliteit verhouding is niet te verslaan. Of je dat in je set wil hebben ... tja maar volgens enkele mensen van het hifi forum gaf het redelijk goed geluid.
Ben je nu serieus? Ik wel, en Finals ga je niet achter een Koda blokje zetten ;) Ik ken de persoon(!) in kwestie goed, en ik weet ook waar hij ze mee vergeleken heeft.
Zelf zou ik op zoek gaan naar een aantal goede monoblocken of een wat oudere stereo eindversterker. Denon heeft in het verleden een behoorlijk grote serie gemaakt, "POA" genaamd welke nu veelvuldig opduiken.
.... maar jij hebt misschien meer dan 400 euro te besteden ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dit is wel een leuk apparaat voor de prijs:

Marantz sr4300 kost nieuw 450 exclusief verzendkosten bij http://www.hifiregler.de
(6x80watt)

kijk is wat rond bij duistse zaken, is vaak heel wat goedkoper als in NL.

Hier staan een aantal duitse hifi zaken tussen.
[rml]Duitse [ goedkope] Audiozaken gezocht[/rml]

Verwijderd

Het ligt er maar net aan wat jij lekker vind klinken, kom je een versterker tegen van 100 euro die lekker klinkt met die Final boxen dan ben je klaar, als je er 1 tegenkomt van 400 euro en jij vind em lekker klinken ben je ook klaar, het ligt er maar aan wat jij er voor wilt uitgeven.

Natuurlijk heeft bijv. Sony of Philips voordeel tegenover Koda, Koda is meer discoversterkerachtig en Sony maakt 'meer kwaliteit'.

(voorbeeldje, kan ook net andersom zijn :D )
Pagina: 1