Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb de laatste tijd beetje rare lockups (beeld hangt en geluid blijft loopen) en echt al van alles geprobeerd met drivers en formatten maar dit werkt niet echt.
Vroeger liep alles goed en nu de laatste tijd opees gezeik. Nu dacht ik opeens aan me voeding ik heb een 350 watt voeding niet van een speciaal merk ofzo en heb nu dit in me pc hangen:
- ecs k7s5a
- xp1700+
- 512 ddr
- radeon 8500
- 3com netwerkkaart
- floppydrive (jaja die dingen bestaan nog ;) )
- maxtor 40 gig (7200 rpm enzow)
- maxtor 120 gig (7200 rpm enzow)
- cdrom 48x aopen
- plextor 12x10x32
- rood ccflletje
- 3 casefans allemaal 80mm
- zalman koeler (5100 dacht ik zegmaar niet zo'n waaier maar zo'n "gewone" koeler)
- sblive
- dual optical en usb stuurwielletje (dat vraagt toch ook stroom?)

iig hieronder heb ik ff een plaatje van mbm gezet met me voltages, let niet op de fans :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~willemvd/mbm.jpg

Verwijderd

en nu wil je dus dat zij zeggen van. ... mmm 3,3V = 3,06V, en mmmm -5 = -5,54 , beetje vaag , maar verder weinig om zorgen over te maken denck ik

Verwijderd

hmm zo te zien ligt het aan je stuurwielletje, haal hem er eens af?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

hij wil alleen ff zijn specs showen.. wat hij heeft gehaald.. maar stelt het in een andere vraag :r
En met een gewone koeler haal je geen 20 graden.. alleen als je buiten in de vrieskou staat :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
En het is een 1700+ @ 1579....
20°C?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 20:58:

Uh, ja een USB stuurwiel trekt nie zoveel stroom he... Behalve als je een Force Feedback stuurtje hebt, maar die krijgen volgens mij hun voeding van een trafo ofzo, aangezien die servo'tjes nogal veel stroom trekkken.. Meer iig dan de max belasting van een USB poort.

Verwijderd

insan1ty schreef op 17 november 2002 @ 00:50:
En het is een 1700+ @ 1579....
20°C?
43°C neem ik aan... In mbm kun je ze vrij toewijzen.

En die 3.3V lijn is VEEL te laag |:(

Verwijderd

Topicstarter
Mja die xp1700 draait iets hoger ja maarja die 43 is me proc .. en nee ik kom hier niet om te showen lekker trieste gedachte maarja ... Heb gisteravond heel inet afgezocht en me 3,3 en 5 volt zijn gewoon kut. Dus ik ga maandag maar een enermax 431 watt halen die alle reviewers zeer positief beoordeelde :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Looki schreef op 17 november 2002 @ 00:45:
hij wil alleen ff zijn specs showen.. wat hij heeft gehaald.. maar stelt het in een andere vraag :r
wtf is jou prob?
je ziet toch ook dat die 3.3 veel te laag is?
ik denk dat je of een andere videokaart moet proberen [en dan nog een keer uitlezen], of een betere voeding ;)
zit er nog spannende zut op je PCI sloten misschien?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
in me pci-sloten zit alleen die sblive en me 3com netwerkkaart...
ben trouwens nu em aan het stressen en dan is me 3,3 volt 3,0
en me 5 is 4,60 (wat mij echt veeeeeeel te laag lijkt)

ik ga morgen dus gewoon een nieuwe halen
bedankt voor de replys :)

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

er zijn veel voedings problemen met de k7s5a ga eens naar http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum&f=37

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 20:58:
Hoi ik heb de laatste tijd beetje rare lockups (beeld hangt en geluid blijft loopen) en echt al van alles geprobeerd met drivers en formatten maar dit werkt niet echt.
Vroeger liep alles goed en nu de laatste tijd opees gezeik. Nu dacht ik opeens aan me voeding ik heb een 350 watt voeding niet van een speciaal merk ofzo en heb nu dit in me pc hangen:
- ecs k7s5a
- xp1700+
- 512 ddr
- radeon 8500
- 3com netwerkkaart
- floppydrive (jaja die dingen bestaan nog ;) )
- maxtor 40 gig (7200 rpm enzow)
- maxtor 120 gig (7200 rpm enzow)
- cdrom 48x aopen
- plextor 12x10x32
- rood ccflletje
- 3 casefans allemaal 80mm
- zalman koeler (5100 dacht ik zegmaar niet zo'n waaier maar zo'n "gewone" koeler)
- sblive

iig hieronder heb ik ff een plaatje van mbm gezet met me voltages, let niet op de fans :D

[afbeelding]
I HAD THE SAME!!!!, en ik weet wat bij mij het heeft opgelost!!

wat te doen: - download laatste bios & FLASH!!

echt, mijn pc kon vroeger nog geen 5min aanblijven zonder te blijven hangen (en het geluid bleef dan ook altijd loopen)
na biosupdate: NOOIT meer vastgelopen!

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip maar dat is het niet. Ik heb de nieuwste bios en me pc kan 100 jaar aanblijven als ik maar nix intensiefs doe :(
Doe ik wel wat intensiefs dan droppen die volt waardes hard en normaal sporen ze al niet helemaal :(

Verwijderd

Misschien kan je de voeding nog ruilen.. deze specs zijn wel erg droevig... Ik geef liever wat meer uit aan een voeding, dan heb je dit soort gedoe niet... Daarnaast heb je ook nog kans dat slechte voeding je andere hardware verneukt.. er komen regelmatig van dat soort posts langs hier...

Het enige dat ik niet snap: ik dit zomaar ineens gekomen? Of heb je nieuwe hardware erbij gehangen? Als het ineens is gekomen zou er best wel 's ergens een transistortje kapot gegaan kunnen zijn... misschien door een stroompiek of door onweer?
Pagina: 1