Gezocht: PXE bootroms voor basisschool

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• somerset
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2024
Een basisschool in de buurt heeft onlangs voor weinig geld een 20-tal PentiumII (400 MHz, 128MB mem, 6GB HD) machines aangeschaft.
Ik wil ze graag helpen om deze computers in te zetten. Om het vervuilen van windows (en linux) tegen te gaan was ik van plan om disk images op een server te zetten (ze hebben al een mooie 3com 100mbit switch) en deze d.m.v. een bootrom terug te zetten op de client PC's. Zo hebben ze bij elke start een schone windows.
Hiervoor bestaat mooie software (bpbatch.org). Alleen de bootroms missen nog.

Als iemand nog wat PXE bootroms heeft liggen (moet passen in 3com 905 kaartjes) dan is dit je kans om er vanaf te komen :-)

Ik hoop voor de kerstvakantie 20 van deze bootroms te hebben want dan worden de 20 PC's door een aantal vrijwilligers schoongemaakt en geinstalleerd.
Vanaf 5 bootroms kom ik ze graag ophalen (in de buurt van Uden of Eindhoven). Of anders gewoon per post. Natuurlijk worden de verzendkosten vergoed.

Alvast bedankt,
Kees

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Disk image replication.
This is the most impressive feature of BpBatch. You can restore a complete partition on the client's hard disk in less than one minute. BpBatch achieves this performance by keeping a copy of the image file on a hidden partition on the client's hard disk. No network transfer is required unless the reference image changes on the server.
nice, een goedkope en handige oplossing. ik dacht aan het begin, "daar gaat je netwerkverbining" maar dat valt dus mee.

heb helaas geen bootroms voor je :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.