nog steeds een nickchange
De bios herkent geen enkele hardeschijf.. en ik heb de 2e hardeschijf nu aangesloten op dezelfde IDE kabel als de 1e schijf.. dat was een IDE kabel met in het midden een connector en aan het einde..
Heb je die harddisk in de bios vast ingesteld staan? Zou kunnen dat de waarde die in je
bios staat niet klopt met die van de harddisk die hij moet aanspreken.
Of staat ie op Auto zodat ie bij elke keer opstarten de harddisk opnieuw gaat zoeken?
Zitten de kabels (flat & stroom) goed?
Hoe staat het nu ingesteld? Is je oude schijf nog steeds master?
bios staat niet klopt met die van de harddisk die hij moet aanspreken.
Of staat ie op Auto zodat ie bij elke keer opstarten de harddisk opnieuw gaat zoeken?
Zitten de kabels (flat & stroom) goed?
Hoe staat het nu ingesteld? Is je oude schijf nog steeds master?
de eerste schijf = master jah.. en de kabels zitten ook goed. En dat BIOS verhaal geen idee..
had vandaag ook zoiets... 40Gb disk in een P3 550 systeem ingebouwd, als master boven een 16gig. Niks doen he, ik kreeg nu ook de hele tijd een "Primary Slave Disk Failure". Ook als ik de 40 gig eruit haal, en alles trug zet zoals het was. ????
vaagheid??
vaagheid??
Kijk eens in je bios. Voor een award:
Daar kun je het beste bij het lijstje Primary Master, Slave etc, AUTO zetten.
Bij een (recente) Ami:
Eerste optie, Standard settings meen ik, zie je een scherm waar ook iets van Primary Master,
Slave enz. Kun je Auto Detect van maken.
Als het toch niet lukt, welke mobo zit er in het systeem? En bios?
Daar kun je het beste bij het lijstje Primary Master, Slave etc, AUTO zetten.
Bij een (recente) Ami:
Eerste optie, Standard settings meen ik, zie je een scherm waar ook iets van Primary Master,
Slave enz. Kun je Auto Detect van maken.
Als het toch niet lukt, welke mobo zit er in het systeem? En bios?
Als alle kabels en jumpers goed zitten, CMOS Clear al geprobeerd?RonaldMcDonald schreef op 16 November 2002 @ 21:01:
Ook als ik de 40 gig eruit haal, en alles trug zet zoals het was. ????
vaagheid??![]()
hehe eindelijk heb ik het voor elkaar! De IDE kabel zat net niet goed op me moederbord aangesloten. Toen ik die had aangedrukt herkende hij de schijven en nu heb ik dus 2 schijven in me systeem zitten die allebei werken.. toch bedankt voor de nuttige tips!
Pagina: 1