[Debian] Probleem met installeren videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een pc op de kop getikt, waarop ik een hele tijd debian heb gedraaid (console only).
Maar nu wil ik er X op zetten maar bij het vinden van de videokaart gaat fout, nl:

Bij het invullen van de "bus identifier" vraagt tie om "bustype:bus:device:function

dus ik kijk bij lspci en daar staat:

00:0b.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 215CT [Mach64 CT] (rev 0a)

dus ik voer in: PCI:00:0b.0

Vind tie niet goed

Ik probeer:

PCI:00:0b:0 (Let op de laatste dubbele punt)

en da wilt tie ook niet.

Wie kan mij ff verder helpen ?

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Verwijderd

ik weet niet op welke manier jij X probeerd te configgen maar kun je dat niet beter doen via xf86config :?

kun je gewoon kiezen uit een lijst en daar staat wel een Mach64 tussen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 21:20 . Reden: typo :( ]

• Memphisto
Ik heb gewoon apt-get install xserver-xfree86 gedaan en via debconf die installatie doorlopen (geprobeert dan) op m'n ander pc's werkte dat perfect!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
XFree86 -scanpci

geeft de uitvoer in een andere vorm volgens mij, ik kan me niet herinneren dat er bij mij hexadecimale cijfers in stonden anyway....probeer dat 'es? (ow ja niet doen terwijl X al draait natuurlijk, maar dat zal geen probleem zijn als X niet werkt :+ )

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

busid hoef je meestal niet op tegeven als je maar één videokaart hebt (de closed source nVidia drivers zijn een bekende uitzondering op die regel).
Als je via debconf de vragen zo goed mogelijk beantwoordt, wat gaat er dan fout bij het starten van XFree?

• Memphisto
deadinspace schreef op 16 November 2002 @ 22:18:
busid hoef je meestal niet op tegeven als je maar één videokaart hebt (de closed source nVidia drivers zijn een bekende uitzondering op die regel).
Als je via debconf de vragen zo goed mogelijk beantwoordt, wat gaat er dan fout bij het starten van XFree?
Ik ben er na een beetje spelen ook achter gekomen dat je geen busid mee hoeft te geven om het te laten werken. Ik heb verder alles zo goed mogelijk ingevuld en X draait zover i.c.m. blackbox.

Allee ff een andere vraag: Kan iemand me vertellen hoeveel mb geheugen een ATI mach64 videokaart heeft?? Ik kan het nl zo snel niet vinden op hun site ( of ik heb scheel gekeken). :P

Ik heb btw 8mb ingevuld bij de debconf configuratie. Klopt dit of niet?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14
Ben ook pas begonnen met debian, en natuurlijk ook even X erop proberen te zetten, kreeg elke keer dat ik startx probeerde een fatal error [no screens found].

met lspci gekeken waar de vidkaart zat, dat ingestelt in de config, nog steeds dezelfde error.

Toen eens voor de gein framebuffer uit gezet, X draait nu perfect.

Edit:
OWW fok, vergeten op verstuur te douwen... 20 minuut te laat |:(

Nouja, was toch al niet meer nodig geweest :P

[ Voor 0% gewijzigd door Falconey op 17-11-2002 19:21 . Reden: Damn... ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De ATi Mach64 had inderdaad 8MB RAM bij zich, voor zover ik weet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt die videoram-regel ook weglaten (of uitcommenten) uit je X config, XFree zal dan autoproben. In /var/log/XFree86.0.log staat wel ergens hoeveel X heeft ge-autoprobed.
Pagina: 1