[geheugen] Een reepje 266@333??

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik heb hier een reepje kingston geheugen, DDR XXX

En het gaat om die xxx. Ik heb geheugen gekocht, ik dacht 266, maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat je het op het bankje kan zien staan, maar ik draai nu op 333. Als PCmark 2002 laat draaien op mem tests draait het stabiel. (ff 5 minutjes laten lopen). Kan ik er nu vanuit gaan dat m'n geheugen goed draait op 333? Of kan er verlies optreden, error correctie daarna waardoor het trager wordt ofzo? Zijn er nog speciale geheugen test progies?

Het gaat btw om kingston geheugen. O ja, hoe lager je cas hoe beter toch? Wat is cas eigenlijk? Ik ben niet zo thuis in geheugen. --> nog niet ;) -

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

cas is je latency uitgedrukt in het aantal clock-cycles waarna er weer data wordt doorgestuurd, daarom is t ook handig als je ram en bus/proc synchroon lopen (dacht ik (plusminus :)))
en lager is dus idd beter dan hoger (dus c2 valt te prefereren boven c2.5)
en als er geen problemen zijn met je pc en je de komende dagen geen problemen constateert, kan je er wel van uitgaan dat alles goed werkt :P
maar staat er neit nog een type-nummer op ofzo?
dat je t daarmee zou kunnen opzoeken?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geheugentest progje --> http://www.memtest86.com

En of het stabiel werkt kan je met die ene test van 5 minuten natuurlijk niet zeggen, gewoon mee gaan werken en als je geen rare vastlopers ofzo krijgt en memtest86 geeft geen errors kan je ervanuit gaan dat het wel stabiel is :)

• pierre-oord
Okyah schreef op 16 november 2002 @ 20:30:
cas is je latency uitgedrukt in het aantal clock-cycles waarna er weer data wordt doorgestuurd, daarom is t ook handig als je ram en bus/proc synchroon lopen (dacht ik (plusminus :)))
en lager is dus idd beter dan hoger (dus c2 valt te prefereren boven c2.5)
en als er geen problemen zijn met je pc en je de komende dagen geen problemen constateert, kan je er wel van uitgaan dat alles goed werkt :P
maar staat er neit nog een type-nummer op ofzo?
dat je t daarmee zou kunnen opzoeken?
Dat ga ik ook ff nakijken, maar stel dat er 266 op staat en het gaat @333 :9

Enne, ik ga die mem test progie ff uitproberen. Jullie horen nog van me :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Neem een tool waar je de SPD mee uit kunt lezen en je weet wat voor ram je in de kuip hebt :) (b.v. met CTSPD of Sisoft Sandra).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Anders laat je de pc eens een nachtje memtesten. Kijken of hij volgende dag
nog draait en zonder een enkele error. >:)

BF2 stats Systemen

• pierre-oord
Nou hij is of het erop staat of niet DDR333 certified >:)

Ik kwam er wel achter dat instellingen op turbo timings fouten geven, in de eerste 25% al 30

Ik ga morgen ff kijken welke timings het snelst zijn zonder fouten.

Enne, synchroon draaien is toch sneller? Dus 266/266 is beter als 266/333 en dan die 333 duz voor het geheugen, en die 266 voor de proc. bus. Overclocken: lukt nog niet echt, ff beetje klooien met voltage enzo. Bij hogere temps wordt die instabliel.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

pierre-oord schreef op 16 November 2002 @ 23:51:
Nou hij is of het erop staat of niet DDR333 certified >:)

Ik kwam er wel achter dat instellingen op turbo timings fouten geven, in de eerste 25% al 30

Ik ga morgen ff kijken welke timings het snelst zijn zonder fouten.

Enne, synchroon draaien is toch sneller? Dus 266/266 is beter als 266/333 en dan die 333 duz voor het geheugen, en die 266 voor de proc. bus. Overclocken: lukt nog niet echt, ff beetje klooien met voltage enzo. Bij hogere temps wordt die instabliel.
ja, turbo is bij de meeste mensen niet stabiel...
helaas, maar waar :)
maar die 333 tov 266 is dacht ik WEL iets sneller, maar probeer wel je latency settings in te stellen @ 2-2-2-5-1 :)
dat is lekker snel :) maar check wel of t stabiel is...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Pagina: 1