ok hij is kapot..maar nu??? (C566/P3 1xxx)

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07
ik heb zo'n 1 tot 1,5 jaar geleden een C566 gekocht als vervanger op mijn watergekoelde C366@616 Mhz.
Ik hier dus ook weer me waterkoeling op gezet.
Hij heeft ongeveer 1 tot 1,5 jaar(weet niet precies meer) lang als een zonnetje op 950 Mhz gedraaid op 1,9V.
Maar eergister heeft ie het dan toch begeven en is'ie naar de eeuwige Intel velden vertrokken :) .
Toen ik hem uit de isolatie haalde was er idd gebeurd wat ik al verwacht had, de core was wat bros of zo geworden waardoor er de bekende hoekjes waren afgebroken waren . :( :(

Anyway...boeier,gaatje er ingeboord en ik heb er nu een mooi sleutel hanger bij. :)

Nu me probleem

Ik vind dat het nu maar eens tijd wordt voor een p3, en ik wil graag rond de 1 Ghz halen dmv OC'en.
1) Welke processor kan ik hier het beste voor halen?? en welke kan het beste worden ge-overclocked?
ik dacht zelf aan de 750Mhz versie.

2) ik heb een Abit be6-II, dus ik kan ook nog kiezen tussen de slot 1 en de socket 370 versie,dmv abit slocket.
Welke is "meestal" beter overclockerbaarder?

3) ik ga me waterkoeling verkopen(heeft me teveel geld gekost en ik heb nu ff geld nodig)
(voor info meel j.t.rijpkema@castel.nl)
Welke lucht koeler kan ik hier het beste voor kopen??
Een mooie alpha 7HO of zo past volgens mij niet opdat de ruimte tussen de proc en ge geheugen banks niet zo groot is en een slot 1 koeler past weer niet op me slocket (als ik een socket versie wil)

Zo dat was het wel zo'n beetje :)

Greetz,
Animal_X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Nou ik heb dus zo'n 750@1001 ook met waterkoeling, ook al ongeveer een jaartje en hij draait nogsteeds super, ik verwacht wel dat ie binnenkort ook ineens mzls gaat zeggen. Maarjah daarvoor gespaard en dan komt er toch echt een AMD :)

Verwijderd

Mr Animal X,

750 Coppermine met 100Mhz FSB, 133Mhz FSB loopt te focke...

Veel plezier @ 1100Mhz

Alex K

• Animal_X
en dan nog iets.
Een tray, boxed of OEM versie??

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
volgens mij is die 566 pas een maand of vijf te koop....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Animal_X
Nah, ok mischien is het ook wel een maand of 10 of zo maar zeker geen 5.
Ik weet nog wel dat'ie toen nog 600 of sow kostte

anyway dat boeit ook niet

Verwijderd

Op 1 april werd in het Tweakers nieuws nog gesproken over een benchmark van een Celeron 533 engineering sample . Toen had jij hem dus al ff ?

Verwijderd

Die cel 566 is er pas hooguit zon 7mnd en je hebt hem nu al genekt , prullert.

• Animal_X
Weet ik veel 7 maand kan ook,
Boeit me ook niet ennuh prullert??? :)
Ik denk dat ik hier al aardig meer tweak ervaring heb dan MENIG tweaker hier en dan heb je zoiets nou wel eens.

Maar is er nog iemand die echt antwoord heeft?

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ja, een jaar geleden (HCC '99) kochten wij nog met z'n allen C366's uit week 36 (was het toch?) omdat die gegarandeerd 550 liepen.

Waar blijft de tijd....

• Animal_X
hehe zucht...ja klopt ja en week 36 idd ja,

maaruh niemand die nog antwoord op me vraagjes weet??

(ik denk dat ik deze koeler maar bij oc-shop koop: http://skyscraper.fortunecity.com/siliconvalley/500/39.html )

Verwijderd

Je bent gewoon een prullert als je zo onverschillig doet over een kapotte cpu.

Verwijderd

Ach ja 7 maanden. F600,- zeg je delen door 7 is maar F85,71 gulden per maand en als een maand dan 30 dagen heeft dan heeft hij je maar F2,85 per dag gekost.

Hoezo duur?

Ik hoop toch wat langer met m'n spullen te doen!
Pagina: 1