ik ben bezig een waterkoel setup te maken.. dit zijn mijn dingentjes tot nu toe :
Blokje:

ik heb mbv een boorkolom een patroon in mn blokje geboord , de gaten heb ik afgedicht met een imbus stelschroef :

de onderkant heeft een colega voor mij gefreesd (Dank je Marco
)

mn radiator

dit is een kachelradiator uit een Volvo 164 (oldtimer) de radiator heb ik van mijn buurman gekregen.

ik denk zelf dat de radiator een beetje overkill is ,vergeleken met mijn koelblokje...

en ja ik heb sla gegeten vnavond
ik gebruik een Sicce Nova 800l/h pomp
verder wil ik nog een reservoir maken van plexiglas (zo'n Bay ding)
maar daar volgen nog foto's van als ik heb af heb.
ik heb ook nog een paar vraagjes:
hoe moet de stroom richting van het water zijn ? van de pomp naar het blokje of eerst naar de radiator en dan naar het blokje.
waar in het circuit kan ik het best mn reservoir plaatsen (voor of na de radiator/pomp)
post ff wat je ervan vind ..
Blokje:

ik heb mbv een boorkolom een patroon in mn blokje geboord , de gaten heb ik afgedicht met een imbus stelschroef :

de onderkant heeft een colega voor mij gefreesd (Dank je Marco

mn radiator

dit is een kachelradiator uit een Volvo 164 (oldtimer) de radiator heb ik van mijn buurman gekregen.

ik denk zelf dat de radiator een beetje overkill is ,vergeleken met mijn koelblokje...

en ja ik heb sla gegeten vnavond
ik gebruik een Sicce Nova 800l/h pomp
verder wil ik nog een reservoir maken van plexiglas (zo'n Bay ding)
maar daar volgen nog foto's van als ik heb af heb.
ik heb ook nog een paar vraagjes:
hoe moet de stroom richting van het water zijn ? van de pomp naar het blokje of eerst naar de radiator en dan naar het blokje.
waar in het circuit kan ik het best mn reservoir plaatsen (voor of na de radiator/pomp)
post ff wat je ervan vind ..
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel