He, ik gebruik nu RTL8139C netwekkaartjes. Deze bevallen mij uitstekend. Nu heeft mijn neef nog 2 netwerkkaarten liggen. Het zijn Compaq NC3120 netwerkkaarten. Er zitten Intel chips op. Zijn deze een stuk beter als die Realteks, want dan mag ik ze van mijn neef hebben.
Zelf heb ik geen ervaring met intel netwerkkaarten, maar in meen me te herinneren dat die wel ok zijn (iig beter dan realtek)...
Ze zijn allebei 10/100 Mbit dus dat maakt niet uit. Maar Intel kaartjes (ook 3Com) snoepen over het algemeen minder CPU-tijd dan Realtek's.
Ik zou iig voor Intel gaan
They made me do it.
Deze zijn niet direct beter hoor. Kunnen wat minder load van de cpu af halen al denk ik dat dat ook tegenvalt (hebben we het misschien over 1 % volledige snelheid).
Maar als je ze kan hebben zeg gewoon dat ze beter zijn. Altijd makkelijk een paar extra nic's
Maar als je ze kan hebben zeg gewoon dat ze beter zijn. Altijd makkelijk een paar extra nic's
Maakt het dan niet uit dat ze als Compaq worden herkend in het systeembeheer?
Edit: Trouwens nagekeken, de driverfile bij de driver details is ook door Compaq gemaakt
Edit: Trouwens nagekeken, de driverfile bij de driver details is ook door Compaq gemaakt
Het grote verschil met intel (en 3com) en de rest (dus realtek) is dat intel en 3com veel minder load van je cpu gebruiken. Dit is echt wel degelijk te merken al helemaal als je een niet al te snelle pc hebt.
nope is alleen iets met drivers. Je heb ook sitecom netwerkkaarten met een realtek chippie erop
een asus v7700 word ook herkent als een asus, maar en zit toch echt een nvidia chippie op, get the point ?
Het maakt inderdaad alleen uit in load, niet echt in peformance. daarnaast hebben de highend kaartjes ook meer opties als een simpel realtek based chippie. Meestal is de garantie ook beter geregeld.
Het maakt inderdaad alleen uit in load, niet echt in peformance. daarnaast hebben de highend kaartjes ook meer opties als een simpel realtek based chippie. Meestal is de garantie ook beter geregeld.
Intel is beter dan Realtek. (dit weet ik uit ervaring)
Ik zou dus voor Intel gaan.
En idd: die intels hebben een eigen chip op hun NIC zitten waardoor ze minder CPU kracht vreten.
Ik zou dus voor Intel gaan.
En idd: die intels hebben een eigen chip op hun NIC zitten waardoor ze minder CPU kracht vreten.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik sluit me hierbij aan. Over de load. er word veelal gedaan alsof je pc super traag word omdat de netwerkkaart alle rekenkracht van je cpu wegtrekt. (no flame intended) Dit hangt ook sterk af wat voor pc je heb. wanneer je een pentium 100 mhz heb dan kan ik me er idd iets bij voorstellen. Maar bij een AMD/INTEL > 1ghz nee dan zal je er weinig verschil in merken. Wat betreft opties of features die hebben de wat duurdere kaarten idd. (doe een search en je ziet hier wat verschil in bv. trunking).QBiT schreef op 16 november 2002 @ 20:53:
een asus v7700 word ook herkent als een asus, maar en zit toch echt een nvidia chippie op, get the point ?![]()
Deze kaarten zijn over het algemeen vrij duur en kwa performance doen de realteks gewoon niet onder (die ook weer wat goedkoper zijn)
Oftewel wil je een wat betere kaart en ben je bereid er wat voor neer te leggen neem Intel/3com.
of je neemt idd een realtek based kaart (die niet duur is)
Einde van het verhaal gewoon doen die kaarten (vooral als je ze "krijgt")
Heb niet zoveel ervaring met Intel's daarom van mening dat 3com daarin de beste is maar goed
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat er een groot verschil in zit. Draai hier met een realtek en een sis (onboard) maar heb er nooit problemen mee. Een netwerkkaart is toch ook niet het belangrijkste!
Verwijderd
Dat komt doordat er op de 3COM kaartjes een aparte processor die netwerktraffic doet, en dus niet je CPUTom S. schreef op 16 November 2002 @ 19:58:
Ze zijn allebei 10/100 Mbit dus dat maakt niet uit. Maar Intel kaartjes (ook 3Com) snoepen over het algemeen minder CPU-tijd dan Realtek's.
Wat ik me eigenlijk een beetje afvraag is hoe het zit met kaartjes met een AMD chipje. Hoe verhouden deze zich ten opzichte van Intel of 3Com? Zitten ze op Realtekniveau, of zijn ze beter?
Ik praat dan trouwens over Hewlett Packard 10/100 kaartjes.
Ben erg benieuwd
Ik praat dan trouwens over Hewlett Packard 10/100 kaartjes.
Ben erg benieuwd
Verwijderd
Ik heb wel een voorkeur: De intel. Waarom: Enkele jaren geleden (2) heb ik bij iemand een netwerkkabel getrokken tussen 2 pc's. De afstand > 100m. Eerst geprobeerd met realtek, geen verbinding. PC's naast elkaar gezet, kabel v.e. meter ertussen -> wel verbinding. Dus opzich de realtek werkte wel. Pc's terug op de originele plaats -> geen verbinding. Realteks vervangen door intels -> wel verbinding over de grote afstand. En het werkt nog steeds.
wat een dikke onzin....The_Wrecker schreef op 16 November 2002 @ 19:58:
Deze zijn niet direct beter hoor. Kunnen wat minder load van de cpu af halen al denk ik dat dat ook tegenvalt (hebben we het misschien over 1 % volledige snelheid).
Misschien op een snelle bak maar op een p166 trekt zo'n Realtek binnen een mum van tijd je hele cpu vol..
Die Realteks zijn niet voor niets zoveel goedkoper.
Verwijderd
Maar het is wel een goede illustratie dat de Intel dus beter is dan de Realtek. Overigens, het draait nog steeds. Wel andere pc's, zelfde nics.
CPU load let ik niet zo op eigenlijk.
Maar merkte zelf tijdens een testje tussen mijn Realtek en 3Com, dat Realteks nogal fluctureren met de snelheid, terwijl 3Com contant blijft. Intel heb ik geen ervaring mee, maar die reken ik wel qua snelheid en prestatie bij 3Com
Maar merkte zelf tijdens een testje tussen mijn Realtek en 3Com, dat Realteks nogal fluctureren met de snelheid, terwijl 3Com contant blijft. Intel heb ik geen ervaring mee, maar die reken ik wel qua snelheid en prestatie bij 3Com
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dit zal ook hoofdzakelijk komen doordat de realteks meer cpu load trekken. Ik draaiide altijd realtek op mijn xp 1700+, maar heb het vervangen door een 3com. Ik moet zeggen dat het verschil echt wel te merken is. Als ik een bestand ging kopieeren van mijn server, kon ik met moeite internet explorer er bij opstarten omdat de cpu gewoon 90% bezig was. Nu heb ik dus de 3com en kan ik met gemak internet explorer openen. Nu vreet hij nog maar 50-60%.2Dutch schreef op 16 november 2002 @ 22:20:
CPU load let ik niet zo op eigenlijk.
Dit alles met een Realtek 8139C en een 3Com 3C905b-tx
Overigens schijnt dat de 8139D beter met processorkracht om gaat, hoewel deze geen eigen chip aan boord heeft. Dit is enkel wat ik gehoord heb, dus hou me er niet op aan als het niet waar is.
Ik nog nooit Intel kaarten gehad, maar hoor overal dat deze te vergelijken zijn met 3com. Als je ze kan krijgen, zou ik het zeker doen. Bevallen ze niet, dan pleur je de realteks er toch weer in?
Grumble jij heb me post die eronder staat niet gelzenAzrael schreef op 16 November 2002 @ 22:06:
[...]
wat een dikke onzin....
Misschien op een snelle bak maar op een p166 trekt zo'n Realtek binnen een mum van tijd je hele cpu vol..
Die Realteks zijn niet voor niets zoveel goedkoper.
Daar staat op een pentium 100 dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Just wanted to point you on that
Pagina: 1