Toon posts:

Windows XP en 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik de hele dag bezig geweest met het installeren van een netwerk tussen Win XP en Win 95 :( Ik blijf maar problemen houden.. Op de XP pc krijg ik de Win95 pc niet te zien en andersom idd.

Ik heb echt alles gedaan wat ik maar kon doen, ik heb IP's ingesteld en subnetmasks en heb op alle 2 de pc's drivers geinstalleerd. Op de XP een driver die bedoeld is voor Win2000, hiervoor kon ik geen andere krijgen. Toen ik alles nog een keer controleerde zag ik in het Apparaatbeheer bij de netwerkkaart een uitroepteken staan, dus ik installeerde het weer opnieuw en ik krijg de volgende foutmelding; 'Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
3COM Etherlink III Bus-Master PCI Ethernet Adapter. Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het apparaat.Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.'

Ik heb in de XP en de 95 pc deze kaart zitten '3COM 3C590-TPO'.

Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen om het te laten werken ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je je pc's elkaar wilt laten zien moet je webcams kopen :/
(kortom, omschrijf je definitie "zien" ;) )

ze kunnen elkaar pingen?
ik denk het niet, want volgens mij heb je je netwerk kaart niet goed geinstalleerd ;)

het is echter wel zo dat 3com hier geen xp driver voor heeft en de 2000 driver is "unsuported" helaas.

Zelf heb ik deze kaart niet in een xp machine en/of 2000 bak gehad, dus ik kan niet zeggen of dit werkt.
Het enige wat ik kan zeggen probeer een andere NIC

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je een andere NIC ? Een nieuwe netwerkkaart kopen bedoel je ?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 20:46

Quintus

Eg wel! Dus....

NIC = Network Interface Card

Unknown

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Het ligt aan de combinatie van XP met die kaart en het probleem is bij microsoft bekend, lees ook: http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q315275
Here is a list of some network adapters that Windows XP does not support:
...
3Com EtherLink III Bus-Master PCI Ethernet (3C590TPO) [PCI]

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat had ik ook al gelezen :( Maar wat ze zeggen is eigenlijk dat ze die driver niet standaard hebben ingebouwd maar dat je wel drivers er van kan gebruiken maar dat je ze dan moet downloaden.

Verwijderd

En met "net use"?

Verwijderd

Topicstarter
Met 'net use' zie ik alleen maar mijn eigen PC staan. Maar ik heb dus ook een uitroepteken bij de netwerkkaart te staan in apparaatbeheer, geen idee hoe ik dat kan oplossen.

Verwijderd

ik heb hier winxp >> win95 met crosscable werkt gewoon geen problemen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 23:11:
ik heb hier winxp >> win95 met crosscable werkt gewoon geen problemen
als een nic niet werkt maakt dat geen **** uit ;)

@ topic starter:

je moet echt een andere nic hebben, paar 10 5jes ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 16-11-2002 23:32 . Reden: euro |:( ]

Pagina: 1