compaq geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
ik was net ff aan het kijken bij de tweakers geheugen shop om voor pressario 5000 beetje geheuge te kope...

maar er kwamen maar 2 types geheugen tevoorschijn..

is het nu zo dat je voor compaq pc's speciaal compaq geheugen moet kopen??? dat zou namelijk wel erg zuur zijn.

Dane-Elec 128 MB DIMM COMPAQ € 77,-
Dane-Elec 64 MB Dimm Compaq € 32,-

is het dus niet mogelijk om 256mb van een ander merk derin te steken??

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

In de Compaq van mijn pa en moe (Presario 5296) zit gewoon 128 + 256Meg Kingston PC100 SD-RAM naast de 64Meg geheugen die er al inzat...

Ik kan me niet voorstellen dat je om een bepaalde (technische) reden voor je Compaqje alleen maar geheugen van een bepaald merk zou kunnen gebruiken... :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

in 99% van de gevallen zal ander geheugen ook werken, zeker als je merkgeheugen neemt..

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hangt er vanaf wat je er al in hebt zitten. Sommige Compaq's hebben standaard ECC aan boord en soms kunnen die niet gemixt worden met non-ECC. Kijk eens rond op de Compaq/HP site wat er wordt ondersteund of neem een kijkje op bijv. Crucial.com of tweedehands spul bij bijv. Flectiondirect.nl

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• DARKLORD
ok mooi. ik vond et al beetje vreemd. 256mb pc100 moet er dan dus gewoon in kunnen.. das gunstig. beter dan die klote compaq shit.

Verwijderd

eh... nu ga je iets te hard.. in principe moet dat gewoon kunnen idd, maar er wordt niets gegarandeerd hier :P

//edit

hangt ook af van wat er allemaal inzit.. moet er bv. wel PC100 geheugen in?

Verwijderd

DARKLORD schreef op 16 November 2002 @ 17:20:
ok mooi. ik vond et al beetje vreemd. 256mb pc100 moet er dan dus gewoon in kunnen.. das gunstig. beter dan die klote compaq shit.
precies, dat kan gewoon

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:23:
[...]

precies, dat kan gewoon
...en dat garandeer jij hem ook?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
je kunt het gewoon proberen met een dimmetje. Als het niet lukt, start je pc niet op, of je krijgt al heel snel in windows(?) de meest vage errors die je hebt gezien of mooie blauwe schermen.... maar in het gunstigste geval werkt het prima.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• DARKLORD
kga ff een ander dimmetje derin doen idd... hopelijk werkt et
Pagina: 1