Toon posts:

\ in path te vervangen door / ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in de windows verkenner maken ze onderscheid in mappen met "\", dus bv C:\mijndir\lala

Maar als je in de verkenner typt: c:\mijndir/lala, dan pikt windows dit ook.

Geldt dit bij *nix systemen ook? Of moet je hier perse een "\" gebruiken.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op bv. een Linux systeem wordt als directory separator altijd een slash (/) gebruikt. Backslash (\) is voor andere zaken. Wellicht is er wel een 'vriendelijk' filemanagerschilletje dat \ vertaalt in / in relevante gevallen maar ik waag het te betwijfelen.

Zoef

• MacLinux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024
In *nix betekend een "\" in een shell-commando: neem het volgende teken letterlijk, bijvoorbeeld bij een zoekopdracht: "grep \\" betekend zoek een backslash. "\" kan ook gebruikt worden aan het eind van de regel middenin een commando om op de volgende regel verder te gaan. De "/" wordt dus gebruikt voor het onderscheidt tussen de directories waarbij "/" de root is. Dus /mijndir/lala. Dat windows c:\mijndir/lala pakt is volgens mij een niet zo bedoelde maar misschien wel handige syntax.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Period.

Windows gebruikt de '\' voor onderscheid in directories, de rest van de wereld gebruikt de '/'
(behalve classic mac os, die gebruikt ':')
Microsoft heeft blijkbaar ingezien dat ze fout bezig zijn en staan daarom '/' ook toe, en in internet explorer vertaalt het een verkeerde slash ook naar de goede (met alle gevolgen van dien...)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MacLinux
Microsoft die zich aan *nix aanpast. Dat lijkt me heel bijzonder. Misschien is het wel omdat de kernel van NT en 2000 afstammelingen van Unix zijn, of werkt het ook in W9*.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

MacLinux schreef op 16 November 2002 @ 23:50:
Microsoft die zich aan *nix aanpast. Dat lijkt me heel bijzonder. Misschien is het wel omdat de kernel van NT en 2000 afstammelingen van Unix zijn, of werkt het ook in W9*.

NT een afstammeling van Unix? Dat is wel heel ver gezocht...vermoedelijk ondersteunen ze het omdat je op internet nu eenmaal forward slashes gebruikt en dan moet je om gebruiksvriendelijk te zijn zoiets ook ondersteunen in je lokale browser :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Volgens mij zit het heel anders :P

De explorer=iexplorer=windows (min of meer).

Omdat websites '/' gebruiken ondersteund de explorer dit.

Probeer het maar eens in cmd of command.com, deze ondersteunen het niet.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

code:
1
2
3
4
5
D:\> cd mp3/Mary Black

D:\mp3\Mary Black> cd ../Herman Finkers

D:\mp3\Herman Finkers>
WinXP Pro :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pas typte ik weer eens per ongeluk 'ls' in op een XP systeem. Raad eens, het werkte gewoon.

edit: Was op school o.i.d. Hier werkt het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Expander op 17-11-2002 00:48 . Reden: hmmz ]

Expanding the inexpandable

• MacLinux
Waarschijnlijk heeft hezik het bij het rechte eind. Want met explorer kun je ook gewoon websites oproepen. Dat ls in dos werkt kan heel goed want er zijn dll's te vinden zodat *nix commando's ook in de dos prompt werken.
Pagina: 1