Toon posts:

Printserver niet op andere hub ?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compleet geconfigureerd netwerk incl. een HP jetdirect EX Plus printserver. Het netwerk bestaat uit 2 PC's en een HP laserjet, aangesloten via de printserver. Als hub gebruik ik een 4 poorts 3Com Hub TP4. Alles werkt tot zover.
(alles is geconfigureerd op 10Mbits) Nu komt het..... als ik de Hub weghaal, en deze vervang voor een 8 poorts 3Com TP 800, blijft alles binnen het netwerk werken, behalve de printserver ???? Deze is niet meer te pingen. Alle kabels heb ik al tot in den treure vervangen, maar niks mocht helpen. Als besturings systeem gebruik ik op beide pc's XP Pro NL. Alles staat op vaste ip adres ingesteld.
Wie herkent dit probleem en/of weet een mogelijke oplossing ????????

8)7

Verwijderd

8 poorts 3Com TP 800

Is dat een switch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 16:57:
8 poorts 3Com TP 800

Is dat een switch?
Nee, is een gewone Hub (10Mbits)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Is je poortje waar je je printerpoort in stopt niet kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Snijkoek schreef op 16 November 2002 @ 16:59:
Is je poortje waar je je printerpoort in stopt niet kapot?
Nee, als ik de andere pc's aan die poort hang, werkt alles wel normaal.
Ook als ik de printserver op andere poorten zet, waarvan ik 100% weet dat ze werken, krijg ik geen enkele ping.
Op de voorkant van de Hub (8poorts) gaat daar waar de printserver zit, geen lampie branden ???

Verwijderd

hey, ik zag deze topic toevallig :)
en ok ik dacht laat ik ook maar eens een account aanmaken op GoT....

De 8 poorts 3Com TP 800 is een 100Mbit Hub, ik heb em hier ook thuis staan.
Waarschijnlijk is die printserver van jou dus 10Mbit. Daarom zal je die nooit aan de praat krijgen op je TP800 Hub. Ik heb nu hetzelfde probleem alleen dan met een Wireless Base Station ook van 3Com :(, dat ding heeft een 10Mbit uplink terwijl die TP800 alleen maar 100Mbit aan kan :(. Dus er zit nix anders op dan een switch te kopen...denk ik.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Je moet gewoon een 10/100 hebben ipv alleen 100, anders werkt die printer er niet op, heel vervelend probleem :/

Verwijderd

oh ja, nog wat ik vind die 3com TP800 hubs echt slecht presteren..heb alleen maar last van collisions, alles draait op win2k hier met vaste ip's, alle settings netjes ingesteld..maar het wil nix helpen...
ik zou zeggen gooi dat 3com hub gebeuren in de prullenbak en koop er een leuke switch voor in de plaats :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou inderdaad kunnen, mijn netwerkkaarten in beide pc's kunnen 100Mbit aan, maar staan op automatisch (natuurlijk door die 4 poorts die maar 10Mbit aankan, geven die natuurlijk ook 10Mbit aan) Wist alleen niet dat die TP800 een 100Mbit was. Ga ik even testen. Beide netwerk kaarten vast op 100Mbit, en dan die TP800 ertussen, als alles dan normaal werkt, (buiten de printserver) kan ik maar 1 ding doen...... je bedanken voor de oplossing !!!

Verwijderd

Topicstarter
Alles net even nagekeken, en ja hoor... alles werkt inderdaad op 100Mbit. Logisch dat ik het niet aan het lopen kreeg. In ieder geval, nu werkt alles weer. Aangezien ik binnenkort toch een router aanschaf, kijk ik meteen voor eentje incl. printserver. Zou alles weer normaal moeten werken.
In ieder geval..... THNKX voor de reactie's.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michien te laat maar euh op mijn printserver zit een schakaleertje ....
auto/niet auto, 10/100Mb, full/half

Iperf

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1