Toon posts:

Open source Axis and Allies, Wie helpt?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag beginnen met het programmeren van een Open Source versie van het bord-spel Axis and Allies. (Er is ook al een versie ontwikkeld door Hasbro www.axisandallies.com, maar deze versie is al elke jaren oud, zeer buggy en kost geld!).

De bedoeling is om een game server te ontwikkelen. Clients kunnen connecten op zo'n server om het spel online te kunnen spelen.

Ik realiseer me dat het enorme taak is. Daarom ben ik op zoek naar mensen die mee willen helpen aan dit project.

Ik kies voor Java als ontwikkeltaal. (Voor zowel de client en de server).
Ik kies voor Java omdat het spel dan te spelen is op vrijwel elk platform.

Ik ben op zoek naar hulp alle gebieden. Zo zullen er graphics gemaakt moeten worden. Maar ook op ontwikkelgebied zoek ik mensen die een goede kennis van Java hebben. (Met name op het gebied van netwerk programmeren).

Ook wil ik een website opzetten waar het project nader toegelicht zal worden.

Ik weet niet 100% zeker of zo'n verzoek hier op zijn plaats is. In de FAQ kon ik hierover niets vinden.

Ik ben benieuwd op jullie reacties!

Verwijderd

Ik geloof dat dit een klein beetje tegen het werven van 'personeel' zit. In jouw voordeel spreekt dat het om een Open Source project gaat. Aan de andere kant geef je hier wel een heel basic idee weer, waarbij het lijkt dat je er nog niet erg veel energie in hebt gestoken.

Misschien is het zinvol om op http://sourceforge.net/ een project op te zetten, inclusief wat gedetaileerde plannen, en dan (in overleg met de mods) een verzoekje te plaatsen om daar eens verder naar te kijken.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt ook wel... Ik heb er inderdaad nog niet heel erg veel moeite in gestoken. Omdat ik eigenlijk van af het begin de "projectleden" bij het ontwerp e.d. wil betrekken. Ik heb uiteraard al wel wat geprogrammeerd, en ontwerpen gemaakt, maar deze wil ik dus op een site plaatsen zodat hierop ook commentaar en suggesties gemaakt kunnen worden.

Verder heb ik het spel TEG helemaal ontleedt (ook een open source project, zoiets als RISK). Deze code is mijns inziens zeer bruikbaar voor een spel als Axis and Allies.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Welkom in P&W (FAQ-15/10/2002)
lees dat svp nog eens door

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.