Toon posts:

Smart failure en bad clusters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (had) een Maxtor 80 gig d740x die na 4 maanden al 192 kb aan bad clusters had. Door vrienden is mij verteld dat dit onacceptabel is en zeiden dat ik de harde schijf moest terugbrengen.

De medewerker van Powerline (waar ik het gekocht had) vond dat 192 kb erg weinig was. ik had verder geen flauw idee of dat veel was. Hij is de harde schijf wel gaan testen en kreeg toen een smart failure melding. Deze melding heb ik zelf nooit gekregen.

Kan er een verband bestaan tussen de bad clusters en de smart failure melding? Verder heb ik van Powerline geen nieuwe harde schijf gekregen en kan ik mijn oude harde schijf van 4 gig weer uit de kelder vissen. De medewerker zei dat het ongeveer 4 weken ging duren. Heeft er iemand ervaring met de combinatie kapotte harde schijf en Powerline?

Verwijderd

hmm smart failures betekenen meestal binnen kort tijd het einde van je hd....

Verwijderd

Topicstarter
Dat zei die medewerker ook al. Tevens blijkt het wel uit meer postings op tweakers. Het valt me wel op dat het bij bijna alle postings om een Maxtor harde schijf gaat.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ook al zit er maar 1 bad cluster op. Ik zou hem meteen terugbrengen !

Verwijderd

hoe zie je of je bad cluster's heb met welk progje??

Verwijderd

Fairy schreef op 16 November 2002 @ 16:55:
Ook al zit er maar 1 bad cluster op. Ik zou hem meteen terugbrengen !
yep inderdaad al zit dr maar een op betekend meestal dat er vanzelf meer komen als je een beetje ongeluk hebt

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En, tis vaak slimmer om je hd zelf naar de fabricant terug te sturen, gaat sneler en je kan zelf zien wat er gebeurt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

nigelator schreef op 16 november 2002 @ 16:58:
En, tis vaak slimmer om je hd zelf naar de fabricant terug te sturen, gaat sneler en je kan zelf zien wat er gebeurt.
tuurlijk niet meeste computer winkels ruilen ze zonder problemen om ga echt gaan dikke week wachten op een andere hd

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

* Aetje heeft ook een maxtor 80 GB met SMART failures...
* Aetje heeft nog geen bad clusters... Schijfje is wel te oud voor garantie...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Weer een beetje jammer dat je zo word behandeld bij dat bedrijf.
Je zit nog in de garantie 1 jaar van het bedrijf en dan nog is 2 jaar van Maxtor geloof ik.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Topicstarter
Die gozer van Powerline vond die bad clusters niet zo'n probleem. Beetje ongeinteresseerd vond ik ze daar. Was bijna al mijn muziek kwijt :'(

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Als ik een HD krijg met bad custers op me werk dan is hij gewoon stuk(moet hij nog wel in de garantie vallen want de zon die gaat voor niks op :P ) ... Wie wil er nu een HD die niet goed is of een gebrek heeft niemand denk .... behalve de gozer van Powerline die weet er wel raad me. |:(

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:53
Aetje schreef op 16 november 2002 @ 17:05:
* Aetje heeft ook een maxtor 80 GB met SMART failures...
* Aetje heeft nog geen bad clusters... Schijfje is wel te oud voor garantie...
Ik weet niet hoe je er bij komt dat het schijfje te oud is voor garantie ... Lijkt me sterk dat je deze al meer dan 3 jaar hebt.

-

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10

Kleintje81

Blaat

Inderdaad bad clusters betekend op korte termijn problemen, komen meer bad
clusters, de schijf blijft 'haken' op die stukken die beschadigd zijn, en zou daarbij
nare tikken kunnen maken.
(ervaring met een oudere Quantum schijf gehad >:) )
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 16:57:
hoe zie je of je bad cluster's heb met welk progje??
Meestal zie je bad sectors in scandisk bij de oppervlakte controle.
Je kunt ook de programma's Maxdiag en/of Powerdiag gebruiken om te kijken
of de schijf fouten geeft.

BF2 stats Systemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stuur de HDD gewoon terug naar Maxtor. Op diens site kun je via het Warranty linkje een RMA formulier invullen :)

Verwijderd

hmmm bij die powerdiag vind hij bij mij geen hardeschijf vaag

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Gekke geluiden, 1 bad cluster, SMART failure, veel rereads op bepaalde sectoren (scandisk moet in 1 mooie vloeiende run doorlopen, niet 10s op 1 cluster blijven hangen), allemaal redenen om dat ding RMA te sturen, en Maxtor zal dat ook zeker accepteren als RMA reden.

Verwijderd

die proges doen ut bij mij niet
maar idd ik zou die schijf terug brengen

Verwijderd

Maxblast (zo heet dat t00ltje toch?) bleert al bij 1 bad block dat de hdd niet goed is,

4 weken vind ik wel lang hoor, k heb 2x een maxtor moeten opsturen en k had binnen 10~12 dagen een nieuwe.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Belachelijk van Powerline:

- 1 bad cluster is al garantie, laat staan zoveel bad clusters
- Binnen het 1e jaar moeten ze gewoon direct omruilen, en niet op gaan sturen... Gewoon zeggen dat je direct een nieuwe mee wilt. Zo gaat dat bij elke (behoorlijke) computerzaak...

Als ze dat niet doen zou ik er nooit meer wat kopen iig

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Moartn schreef op 16 november 2002 @ 23:51:
Belachelijk van Powerline:

- 1 bad cluster is al garantie, laat staan zoveel bad clusters
- Binnen het 1e jaar moeten ze gewoon direct omruilen, en niet op gaan sturen... Gewoon zeggen dat je direct een nieuwe mee wilt. Zo gaat dat bij elke (behoorlijke) computerzaak...

Als ze dat niet doen zou ik er nooit meer wat kopen iig
tis toch meestal als een product binne 8 dagen brak is :?
Pagina: 1