Situatie voor waterkoeling:
xp2000+ op Abit KR7A
stressed maximaal 48°c m.b.v. aluminium flutkoeler van 10 euro (+-5900rpm)
Nu heb ik me 2dehands zo'n swiftech 372B waterjacket gekocht.
Omdat die 3/8" slangen hier nogal moeilijk te vinden zijn, heb ik gewoon wat grotere genomen en ze gewoon over de aansluitingen gewrongen en geklemd m.b.v. zo'n spanringetje.
Dan gewoon mijn eheim 1048 in een emmer van 10 liter. Een radiator heb ik nog niet gebruikt. (test setup)
eerst ff in de bios laten draaien... daar blijft de temperatuur rustig stijgen...
na zo'n 5 minuutjes bereikt ie de 48°c alreeds.
Naar windows wil ie helemaal niet of soms juist wel gaan, maar dan krijg ik snel daarop volgend een blauw schermpje, en loopt ie gewoon vast.
Volgens mij licht het probleem dus bij het koelblok dat te weinig drukt op de cpu.
Omdat het water gewoon ijskoud blijft.
Volgens de uitleg in de handleiding die Swiftech meeleverd, moet je gewoon de schroefjes uitdraaien totdat deze boven de "klipjes" uitkomen. Dit heb ik dus gedaan.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren ? Of doe ik iets verkeerd ?
Want die resultaten vind ik toch maar zeer teleurstellend voor een H20 koelingkje.
Omdat dat goedkope alu koelertje nog beter presteert.
Ahja en btw, mijn 2000+ draait nogsteeds op standaard snelheid.
xp2000+ op Abit KR7A
stressed maximaal 48°c m.b.v. aluminium flutkoeler van 10 euro (+-5900rpm)
Nu heb ik me 2dehands zo'n swiftech 372B waterjacket gekocht.
Omdat die 3/8" slangen hier nogal moeilijk te vinden zijn, heb ik gewoon wat grotere genomen en ze gewoon over de aansluitingen gewrongen en geklemd m.b.v. zo'n spanringetje.
Dan gewoon mijn eheim 1048 in een emmer van 10 liter. Een radiator heb ik nog niet gebruikt. (test setup)
eerst ff in de bios laten draaien... daar blijft de temperatuur rustig stijgen...
na zo'n 5 minuutjes bereikt ie de 48°c alreeds.
Naar windows wil ie helemaal niet of soms juist wel gaan, maar dan krijg ik snel daarop volgend een blauw schermpje, en loopt ie gewoon vast.
Volgens mij licht het probleem dus bij het koelblok dat te weinig drukt op de cpu.
Omdat het water gewoon ijskoud blijft.
Volgens de uitleg in de handleiding die Swiftech meeleverd, moet je gewoon de schroefjes uitdraaien totdat deze boven de "klipjes" uitkomen. Dit heb ik dus gedaan.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren ? Of doe ik iets verkeerd ?
Want die resultaten vind ik toch maar zeer teleurstellend voor een H20 koelingkje.
Omdat dat goedkope alu koelertje nog beter presteert.
Ahja en btw, mijn 2000+ draait nogsteeds op standaard snelheid.
A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch