Toon posts:

[IIS+Serv-U] Geen bereik buiten de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,
Ik wil een server maken, ik heb dus nu een PC aan de praat enzo en de FTP-server is wel bereikbaar als ik het interne adres intik, dan krijg ik hem wel, maar als ik het IP-adres intik waar de router aan zit verbonden, krijg ik het inlogvenster van de router :( Als ik het IP-adres waar IIS op hoort te zitten verander van 192.168.1.2 naar die ene die de router dus ook heeft, vindt hij hem intern niet meer en ik krijg dan nog steeds het inlogvenster van de router. Anderen krijgen een "kan pagina niet vinden" melding. Ik heb dit probleem bij IIS en Serv-U. De router is een Repotec RP-2014. Hebben anderen ook dit probleem? Hoe los je dit op? Moet ik dan perse de server de taak van de router laten overnemen?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
De router neemt een eigen IP-adres aan. Die moet je niet instellen bij een andere PC. Dus neemt de router bijvoorbeeld 192.168.1.1 dan moet je een andere PC niet ook het adres 192.168.1.1 geven! Dat geeft conflicten. Elk apparaat dat een IP-adres krijgt, moet een ander IP-adres hebben in hetzelfde formaat, dus bijv. 192.168.1.1 en 192.168.1.2 enzovoorts. Overigens moet het subnet wel gelijk zijn.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Copkillerwes schreef op 16 november 2002 @ 16:14:
De router neemt een eigen IP-adres aan. Die moet je niet instellen bij een andere PC. Dus neemt de router bijvoorbeeld 192.168.1.1 dan moet je een andere PC niet ook het adres 192.168.1.1 geven! Dat geeft conflicten. Elk apparaat dat een IP-adres krijgt, moet een ander IP-adres hebben in hetzelfde formaat, dus bijv. 192.168.1.1 en 192.168.1.2 enzovoorts. Overigens moet het subnet wel gelijk zijn.
Nee, ik geef niet 192.168.1.1 op als router-adres, maar ik bedoel het IP-adres wat de router van @home krijgt. 213.xxx.xxx.xxx. Dat van die subnets kijk ik wel even na ja...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
O, sorry, ik dacht dat je een PC het netwerkadres gaf, wat de router ook had. Mijn fout.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu trouwens de subnet even verandert naar 255.255.255.128, want @home gebruikt die ook. Ik heb nog steeds het probleem :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu trouwens wel voor elkaar, weer terug gegaan naar het netwerk ip (192.168.1.2) Toch hartelijk bedankt voor de subnet tip!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Te laat.... laat maar dus

[ Voor 0% gewijzigd door BlaTieBla op 16-11-2002 16:24 . Reden: te laat ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1