Toon posts:

Spellen lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, voorheen liepen mijn spellen nooit vast , maar een tijdje geleden liep opeens SOF2 vast en GTA3(wat voorheen nooit vastliep ook speelde ik het 3 uur achter elkaar)...en nu heb ik Battlefield 1942 en NFS6 en die lopen ook vast als je b.v. 5 a 10 min aan het spelen ben...
Ik draai WinXP , had eerst Det 30.xx nu heb 40.27 maar hielp niks , nieuwe Via 4in1 geinstalleerd 4.43 hielp ook niks , dus heb ik 128 DDR eruit gehaald en maar hielp ook niet..Dus weer ik het niet meer waarom mijn games vastlopen , het is na een tijdje gekomen toen ik nog Operation Flashpoint speelde had ik nooit problemen. In windows loopt mijn pc nooit vast , alleen in games
Proc wordt 60 C stressed en case temp 28C

Specs sie sig

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Welke Windows heb je? En welke spellen speel je die ook echt vastlopen? (Je gaf nu alleen maar wat voorbeelden)
Krijg je trouwens ook een error als ie vastloopt of stopt het beeld gewoon?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
WinXP , maar dat stond al in mijn verhaal.
Ja GTA3 , Battlefield 1942 , NFSP6 HP2 meer speel ik niet meer , maar ze lopen alle drie vast , krijg geen error beeld stopr er mee , en je hoord het geluid steeds herhalen .

Ik heb 1 x 264DDR en 1 x 128DDR erin zitten
Ik heb nog steeds dezelfde bios versie , ook toen SOF2 nog niet vastloopte.

• Hahn
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 16:11:
WinXP , maar dat stond al in mijn verhaal.
Ja GTA3 , Battlefield 1942 , NFSP6 HP2 meer speel ik niet meer , maar ze lopen alle drie vast , krijg geen error beeld stopr er mee , en je hoord het geluid steeds herhalen .

Ik heb nog steeds dezelfde bios versie , ook toen SOF2 nog niet vastloopte.
Ooh dat WinXp had ik over het hoofd gezien :)
Je zegt dat de spellen ineens vastlopen, heb je voordat de spellen gingen vastlopen iets veranderd in je instellingen of misschien nieuwe hardware in je pc gedaan?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
mmm...heb er een extra netwerkkaart in gedaan (3com) heb ik wel een IRQ probleem mee , Heb ik wel eens geen beeld als ik mijn pc opstart. Maar dat heeft weinig met spellen te maken. Want in windows loopt die niet vast.

En ik heb er nog weleens 128 DDR erbij gezet en toen liepen mijn spellen al na 10 sec vast als ik ging spelen maar die heb ik er al uitgehaald.

Verwijderd

Ik had het ook wel is het bleek toen te komen door die 4.43 drivers ik zit nu dus op 4.42 weer

Draai ook is memtest om te kijken of je geheugen brak is

www.memtest86.com

Als je fouten krijgt haal je een rammetje eruit en draai je opnieuw tot je geen fouten hebt

Verwijderd

Topicstarter
via kan het niet ligge, ik had eerst die standaard in XP staan kweenie 4.35 en nu 4.45 , ok zal die memtest eens doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een K_T programma is dat memtest om aan de praat te krijgen ! ik krijg het niet voor elkaar om dat programma te starten , maar ik heb al een x mijn 128 geheugen eruit gehaald , doe ik nu die 256 geheugen , weet ik ook genog of het aan het geheugen ligt

Verwijderd

Heb je het met alle spellen? Als het met sommige spellen wel goed gaat is het in ieder geval geen hitte probleem van de videokaart of processor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja case temp is rond de 28 C , en dat is toch goed , dus dat de videokaart niet goed gekoeld wordt lijkt me sterk , ik geloof dat Medal of Honor niet vastloopt...weet niet zeker , maar ik speel dat niet zo vaak

Verwijderd

Topicstarter
mmm...ik had nog 2 x 128 infinion geheugen ligge dat zit er nu in , en heb 2 wedstrijden gereden met Need for Speed en nog niet vastgelopen...Maar ik ga nog verder testen!!

Verwijderd

Topicstarter
G_D hij loopt toch weer vast.
Het ligt dus niet aan het geheugen dat weet ik zeker!
Dat de videokaart te warm wordt kan toch niet , want het fannetje draait gewoon goed en wat stof houd dat echt niet tegen.

Heb nu de fan en koelblok van de videokaart schoongemaakt en de CPU cooler ook. Ga nu testen zonder Norton AV , en zonder MSN aan en zonder Remote administrator .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 10:40:
G_D hij loopt toch weer vast.
Het ligt dus niet aan het geheugen dat weet ik zeker!
Dat de videokaart te warm wordt kan toch niet , want het fannetje draait gewoon goed en wat stof houd dat echt niet tegen.

Heb nu de fan en koelblok van de videokaart schoongemaakt en de CPU cooler ook. Ga nu testen zonder Norton AV , en zonder MSN aan en zonder Remote administrator .
Als het aan het geheugen ligt moet je de timings eens verhogen in de bios.

Test je geheugen ook even met memtest > www.memtest86.com

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

in je bios agp multiplier lager zetten of je videobios uitschakelen.
fastwrites uitzetten wil ook soms helpen. maar meestal is het belangrijkste dat je je videobios uitzet, want die maakt het systeem extreem instabiel in sommige situaties.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het geheugen al een x getest , 1x 256 liep die mee vast 1x 128 liep die mee vast 2 x 128 liep die mee vast. dus lijkt me stug dat het aan het geheugen ligt..

Verwijderd

Topicstarter
Er lag aardig wat stof op mijn videokaart en in het koelblok...kan dat stof de oorzaak zijn ?
Ik heb het er allemaal af gehaald , en tot nu toe heb ik nog geen vastloper gehad

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

of heb je ook gedaan wat ik zei ?
oververhitting kan ook het geval zijn maar is gewoon minder waarschijnlijk

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
staat in WinXp je systeem herstel wel uit? en kijk ook even naar de grote van je virtueel geheugen

• Loev
  • Laatst online: 05-02 11:54
Heb je nog enig idee waneer je pc begon vast te lopen? :?
Het kan niet alleen door hardware zijn gekomen maar ook door nieuwe drivers of programmas die je hebt geinstalleerd.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien wordt je vid kaart te warm?

kan komen omdat de fan langzamer is gaan draaien door stof ofzo
als je hem overclocked heb kan je hem iets terug zetten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ik ben na 1 jaar winxp te draaien, terug gegaan naar win2000. Het blijkt dat windows dus toch opnieuw geformateerd moet worden om te blijven leven.
>:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks overgeclockt, ik heb ook fastwrite in de bios uitgeschakeld. Maar hij is nu al 1,5 dag niet vastgelope in spellen dus...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
ligt dus wel aan je 3 com kaart.....
ik heb het ook gehad met win98, win98se, win2k....
met alles vastlopers in spellen en in windows rock stabiel.
toen winxp er opgeknalt (standaard zitten daar de via 4.33 drivers bij) en toen geen problemen meer.

conclusie: ff met je bijprikte NIC schuiven.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:15:
Ja ik heb het geheugen al een x getest , 1x 256 liep die mee vast 1x 128 liep die mee vast 2 x 128 liep die mee vast. dus lijkt me stug dat het aan het geheugen ligt..
Euh als die met allemaal vastloopt dan lijkt me geheugen toch echt wel gaar hoor!, kan ook misschien aan voeding of temps liggen. geef je CPU temp, casetemp is minder belangerijk als CPU.
idd die 3com kan ook conflicten geven, zijn niet zo happig op IRQ deling, want nu wel het geval kan zijn.

Tweakers Discord

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

tweakduke schreef op 19 November 2002 @ 14:36:
[...]

Euh als die met allemaal vastloopt dan lijkt me geheugen toch echt wel gaar hoor!, kan ook misschien aan voeding of temps liggen. geef je CPU temp, casetemp is minder belangerijk als CPU.
idd die 3com kan ook conflicten geven, zijn niet zo happig op IRQ deling, want nu wel het geval kan zijn.
err lees jij niet ofzo ? hij heeft alleen met spellen last, dus niet met programma's. als dat ook zo was dan kon het idd geheugen en cpu-temp zijn maar dat is het dus niet. waarschijnlijk maakte de fastwrites instelling en de temperatuur van de videokaart de spellen erg instabiel, aangezien hij er nu geen last meer van heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat het aan die 3com ligt lijkt me stug , wat in windows of met programma loopt die NOOIT vast alleen in games, proc temp stressed 60 , case temp 28

Verwijderd

Heb je misschien ook je CPU overgelockt (heb het snel doorgelezen kon niet vinden of dit al was gevraagt :p)

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Voeding?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

TdV

Ik denk ook aan de voeding inderdaad. Mijn pc crashte ook steeds na 5 min gamen totdat ik er een goede voeding in heb gehangen (360w chieftec ipv 235w powerman).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks overgeclockt..maar ik heb gisteren avond nog 3 kwartier zitten spelen en toen liep die niet vast...geef wel weer een seintje als die vastgelopen is
Pagina: 1