ADSL'en en tegelijk telefoneren werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 19:23
Ik heb de search gebruikt, maar geen topics tegengekomen die antwoord geven.

Ik heb vanmiddag dmv het Doe Het Zelf Pakket ADSL aangesloten. De verbinding met internet werkt prima, maar toen ik ging proberen om tegelijkertijd te telefoneren viel internet steeds uit. Voordat ik zomaar een stekkertje uit elkaar sloop of mol, wilde ik vragen of iemand weet wat ik fout gedaan heb bij het installeren. Ik vermoed dat er iets met de splitter verkeerd gegaan is. Anyone?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ja ik weet wel zeker dat je splitter niet goed zit. want je beld nu op de data line

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Kijk eens op de cd daar staat een "goede" wizard op, waar je je splitter moet plaatsen!

Verwijderd

Heb je goed de gebruiksaanwijzingen opgevolgd? Weet je zeker dat je met de juiste snelheid zit te internetten en niet toevallig toch via de ontzettend snelle 56k? ;)

Het lijkt mij, dat de splitter niet goed is aangesloten, zou dit nog een keer goed nakijken.

Verwijderd

Dan staat de modem op dezelfde lijn als een telefoon als dat zo is dan valt de vsync weg..
het betekend dus dat je splitter niet voor je eerte telefoon zit.

Verwijderd

Splitter moet aangesloten worden, daar waar je telefoonlijn als eerste binnenkomt. Vaak zit dit bij de meterkast. Vanuit dat punt kun je dus a) de telefoonlijn doortrekken voor telefonie en b) de lijn doortrekken naar je modem/router whatever. Beste is wel dat die b)lijn een CAT5 kabel is, als ik me niet vergis.

Verwijderd

IK heb er ervaring mee....alle lijnen zijn precies hetzelfde..alles kom via 1 lijntje je huis binnen..gewoon zorgen dat je aparte lijnen hebt voor de telefoon en het internet..en plaats eventuele telefoons dus NA je modem

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 19:23
Bedankt, hij werkt!!!

Een van de kabels (de inkomende lijn van KPN naar de splitter) zat net niet goed, daarom was de verbinding net ook niet stabiel. Iig bedankt voor de hulp, telefoneren en internetten kan weer tegelijk!

Verwijderd

Mooi zo! Gefeliciteerd en surf ze!!
Pagina: 1