Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] ATX naar Compaq Evo voeding ombouw vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Evo SFF 4000 kassie waarvan de voeding kapot is.

Nu heb ik een ATX voeding genomen, en die 'omgebouwd' zodat 'ie nu de speciale Compaq connector heeft die op het MoBo past.

Helaas hou ik een (1) wit draadje over vanuit de ATX voeding en die heeft als naam: Power Good (P.G.). Die aansluiting zat niet in de Compaq voeding.

Kan iemand mij a.u.b. vertellen welk sginaal er op dit draadje moet komen? 3,3 of 5 of 12 of -12Volt??

Links de normale ATX-connector, rechts de Compaq Evo Connector
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/Connector.jpg

en de aangepaste ATX voeding in zijn geheel, let op het witte losse draadje bovenop de bundel, dat is dus de Power Good van de ATX, welk signaal moet daarop komen??? (btw: De twee losse draden aan de Compaq connector zijn: roze 3V-aux en de andere wit/rode is voor de fan)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/potlood/ATX.jpg

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Topicstarter
^^ kick ^^

Weet iemand welk signaal ik op Power Good moet zetten??

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
ik weet het niet maar ik doe een gokje: ground misschien?

Verwijderd

power good is dacht ik altijd 5 volt

Verwijderd

ik heb ff ge-googled en daar kwam dit te staan http://www.pcguide.com/ref/power/sup/funcPowerGood-c.html
+5 dus, dat draadje is er dus als controle of je voeding stabiel is na het inschakelen.

Verwijderd

ja dat is een signaal wat naar je mobo gaat als alle spanningen stabiel zijn. Een mobo start zonder dat signaal niet op.
Power good is dus een signaal wat uit je voeding komt, er moet dus geen spanning opstaan en zeker niet met ground verbinden omdat je dan sluiting hebt.

Verwijderd

waar kun je die kasten van compaq halen?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

talin

ES-MA

ik heb mezelf ff een mailtje gestuurd ( op mn werk dan )

als het dit model is : Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.ru/images/evo_w4000sff.jpg
zal ik er morgen op et werk even 1 uit het schap trekken en de ingewanden bekijken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

[quote]
zal ik er morgen op et werk even 1 uit het schap trekken en de ingewanden bekijken .
[quote/]

hoeveel kost alleen zo'n desktop model? Alleen de kast

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:21:
[...]
hoeveel kost alleen zo'n desktop model? Alleen de kast
weet ik niet , ik heb ze als werkstations en heb er een paar op reserve staan .

wel veel weet ik.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 19:21:
ja dat is een signaal wat naar je mobo gaat als alle spanningen stabiel zijn. Een mobo start zonder dat signaal niet op.

Power good is dus een signaal wat uit je voeding komt, er moet dus geen spanning opstaan en zeker niet met ground verbinden omdat je dan sluiting hebt.
Yupz, ik denk dat dat compaq mobo zelf kan aanvoelen of de power goed is. Ik zou 't draadje gewoon afplakken of afknippen dus.

Je lijkt ook nog 2 draden vanuit de connector gemist te hebben, wat is daar de bedoeling van?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Uhm... mensen.. De startpost.. die is van Saturday 16 November 2002 15:17, dus al redelijk oud.. Ik neem aan dat Bart het inmiddels wel heeft opgelost... Hij is inmiddels al weer met nieuwe mods bezig: [rml]Bart_Banaan in "[ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic"[/rml] .

en zo is het voorspeld!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

volgens mij heeft Res-q helemaal gelijk :P vanderhalen het lijkt me niet meer dan logisch dat je die kasten alleen maar bij compaq kan krijgen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.