Toon posts:

Harddisk aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe harddisk aan te schaffen. Ik heb de keuze tussen:
Maxtor 53073H6 30,7GB UDMA100 7200rpm 2MB cache
IBM DTLA307030 30,0GB UDMA100 7200rpm 2MB cache

Graag zou ik willen weten of hier enig kwaliteits- en snelheidsverschil inzit en vooral of het geluidsniveau nog een beetje binnen de perken blijft, daar ik vernomen heb dat 7200rpm schijven nogal wat lawaai kunnen veroorzaken vanwege de hoge rotatiesnelheid. Ook wil ik weten of deze hdd's tegen overklokken (verhoogde bussnelheden) kunnen, omdat ik gehoord heb dat vooral Maxtor daar een slechte reputatie in heeft (gehad).

Bij voorbaat dank

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

er stond een tijdje geleden een review over ibm versus maxtor. Dat ging met name over raid, maar ook over acces time en leessnelheden van deze 2 hd's.
ff zoeken:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=169
vanaf pagina 5 beginnen de benchmarks. Veel plezier!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-08 18:17

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb zelf deze IBM schijf en hij is super! Supersnel en fluisterstil. De tests wijzen ook uit dat de IBM de snelste IDE schijf van het moment is, alleen de nieuwe Seagate ATA III (nog niet te koop geloof ik) presteert gelijk/beter.
Ik zou sowieso voor IBM kiezen, het heeft qua betrouwbaarheid een stukken betere reputatie dan Maxtor.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

tja, lees die revieuw maar eens, en dan blijkt dat de leessnelheid van de IBM groter is dan die van Maxtor, maar de acces time bij Maxtor groter is. Of andersom, maar dat weet ik zo uit m'n hoofd niet meer. En kwa betrouwbaarheid: ik heb nu al 2 jaar een 8.4 gb diskje van maxtor en die werkt perfect en (relatief) SNEL.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
IBM is STILLER SNELLER KOUDER en betrouwbaarder 'k heb zelfd e 45gig versie :P wereld schijfje

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:20
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 14:48 schreef bjck het volgende:
IBM is STILLER SNELLER KOUDER en betrouwbaarder 'k heb zelfd e 45gig versie :P wereld schijfje[/quote]Oh, ik ben blij dat je deze ervaring hebt :) :) :)
Heb (op basis van reviews en zo) ook van de week die 45 gig versie van IBM besteld :9
Moet hem nog binnen krijgen, trouwens

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k heb hem van de week besteld en voor 575 meegekregen :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Volgens mij is het duidelijk dat de ibm op prestaties en betrouwbaarheid het wel wint van de maxtor
De IBM kost in de pricewatch f459,=
De Maxtor kost f467,=
Zelfs de prijzen zijn gelijk (f8,- verschil)
HALEN DUS, die IBM
Pagina: 1