[MDRK 9] X server vermoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb zojuist mijn mandrake 9 installatie om zeep geholpen (niet echt mandrake maar wel mijn x server). ik heb namelijk van de website van NVIDIA wat drivers gedownload (was eigenlijk voor mandrake 9 maar ik dacht dat dit niet veel uit maakte) en heb deze geinstalleerd. Na afloop was het over met mijn x server. Ik krijg nu een leuke shell prompt maar ik kom niet meer in mijn x server. Ik hoor mijn monitor een paar keer tikken en ik ben weer terug in de shell prompt. Ik heb al geprobeerd om met xf86config het spul weer aan de gang te krijgen maar dit is niet gelukt. Ik krijg ook een I/O foutmelding ofzoiets als ik weer terug ben in de shell. Iemand een idee hoe ik de oplos of is dit format linux??? en einde verhaal.

• schot
Nou sluit het topic maar, ik heb mandrake verwijderd en draai nu Cygwin, hiermee kan ik voor school ook mooi de commando's oefenen zonder te rebooten.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Format linux :? het is geen Windows :)
2) WAT is de foutmelding? Zie desnoods /var/log/Xfree86.log
3) Post je XF86Config eens.
4) Er zijn hier heel erg weinig helderzienden. Probeer aub een heldere vraag, met een maximum aan relevante info te plaatsen: bv. welke drivers heb je geinstalleerd, welke drivers gebruikte je daarvoor, wat is de foutmelding, wat heb je geprobeerd om het weer te herstellen etc.
Hoe beter de gestelde vraag, hoe zinvoller de antwoorden. Dank :)

• schot
Thanks, alleen ik heb linux al verwijderd. Maar toch bedankt voor je hulp.

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

als je de Nvidia drivers geinstalleerd heb moet je wat in je XF86Config aan passen
zodat die drivers goed worden aangesproken
dit is waarschrijnlijk de oorzaak van jou probleem, gewoon een kwestie van de README te lezen ;)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

schot schreef op 16 november 2002 @ 16:08:
Thanks, alleen ik heb linux al verwijderd. Maar toch bedankt voor je hulp.
Niet zo snel opgeven en meteen alles verwijderen makker, een beetje knutselen kan geen kwaad en misschien hadden we je hier ook wel kunnen helpen.

Verwijderd

heh stefan! Sebas had dat probleem ook al whehehe :)
Hij had zo een package voor mandrake 8.1 gebruikt voor zijn 9.0 install, en dies nu ook kapot =]
Anyway.. Net wat MadCow zegt, even je config aanpassen in een promptje ;) Succes
als je wat meer wilt weten ofzo msn me maar :)

Verwijderd

als je Xfree-4 gebruikt let er dan op dat je het bestand xf86config-4 moet veranderen ipv xf86config. Daar zit ik dus een tijd mee te klooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 20:32:
als je Xfree-4 gebruikt let er dan op dat je het bestand xf86config-4 moet veranderen ipv xf86config. Daar zit ik dus een tijd mee te klooien.
Hehe, zo ben ik ook ooit eens in de val gelopen, terwijl het eigenlijk wel logisch is natuurlijk dat die bestanden moeten corresponderen.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:22:
heh stefan! Sebas had dat probleem ook al whehehe :)
Hij had zo een package voor mandrake 8.1 gebruikt voor zijn 9.0 install, en dies nu ook kapot =]
Anyway.. Net wat MadCow zegt, even je config aanpassen in een promptje ;) Succes
als je wat meer wilt weten ofzo msn me maar :)
ff voor de volledigheid: Ik ben dus een _andere_ sebas. :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1