We hebben op het netwerk allemaal 2000 clients draaien en ik heb wat GPO's ingesteld. Werkt allemaal perfect. (2000 servers, sp3)
Nu hebben we 3 nieuwe werkstations binnen, echter dit keer met XP (zwaar tegen mijn zin). Maar Compaq levert nu eenmaal geen windows 2000 meer en er zijn zelfs geen windows 2000 drivers beschikbaar.
Dus helaas toch maar windows XP(sp1). Echter nu heb ik dus problemen met het toepassen van de GPO's op deze systemen. Hij voert ze bij het aanmelden niet uit.
De melding in de event viewer is dat het pad naar de GPO (gpt.ini) niet gevonden kan worden.
Description: Windows cannot access the file gpt.ini for GPO
The file must be present at the location \\domain.nl\sysvol\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}
(path not found) Group Policy processing aborted.
Ik ben begonnen met wat tests te doen vanaf de XP werkstations en kwam tot de volgende (zeeer vreemde) conclusie:
Geef ik in explorer het adres
\\domain.nl\sysvol
dan krijg ik de melding pad niet gevonden.
geef ik dit adres:
\\192.168.0.2\sysvol
dan krijg ik de inhoud wel te zien (192.168.0.2 is ip van domaincontroller)
Echter op de domain controller staat ook een share profiles.
Geef ik het adres:
\\domain.nl\profiles
dan krijg ik wel de inhoud te zien!
DNS staat allemaal goed (vanaf 2000 werkstations werkt alles goed)
Vanaf de xp stations wordt domain.nl wel netjes geresolved naar 192.168.0.2
Ik heb er nix over kunnen vinden op de kb van microsoft, wel iets wat in de buurt kwam (access denied ipv path not found)
Wie heeft een idee wat ik nog kan proberen?
Nu hebben we 3 nieuwe werkstations binnen, echter dit keer met XP (zwaar tegen mijn zin). Maar Compaq levert nu eenmaal geen windows 2000 meer en er zijn zelfs geen windows 2000 drivers beschikbaar.
Dus helaas toch maar windows XP(sp1). Echter nu heb ik dus problemen met het toepassen van de GPO's op deze systemen. Hij voert ze bij het aanmelden niet uit.
De melding in de event viewer is dat het pad naar de GPO (gpt.ini) niet gevonden kan worden.
Description: Windows cannot access the file gpt.ini for GPO
The file must be present at the location \\domain.nl\sysvol\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}
(path not found) Group Policy processing aborted.
Ik ben begonnen met wat tests te doen vanaf de XP werkstations en kwam tot de volgende (zeeer vreemde) conclusie:
Geef ik in explorer het adres
\\domain.nl\sysvol
dan krijg ik de melding pad niet gevonden.
geef ik dit adres:
\\192.168.0.2\sysvol
dan krijg ik de inhoud wel te zien (192.168.0.2 is ip van domaincontroller)
Echter op de domain controller staat ook een share profiles.
Geef ik het adres:
\\domain.nl\profiles
dan krijg ik wel de inhoud te zien!
DNS staat allemaal goed (vanaf 2000 werkstations werkt alles goed)
Vanaf de xp stations wordt domain.nl wel netjes geresolved naar 192.168.0.2
Ik heb er nix over kunnen vinden op de kb van microsoft, wel iets wat in de buurt kwam (access denied ipv path not found)
Wie heeft een idee wat ik nog kan proberen?
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)