[Projectoren] Onduidelijk op de Philips site

Pagina: 1
Acties:

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:38

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Als ik kijk bij de Garbo (Mathline) Linkje op de site van Philips zie ik het volgende staan :
UHP Lamp (6000 uur)

Hoe meer vermogen naar de lamp gaat, des te helderder wordt het beeld (in combinatie met de panelen). UHP staat voor betrouwbaarheid, zolang de projector meegaat, namelijk 2000 uren
Wat bedoelen ze hier nou mee? Als ik het zo lees, dan gaat de lamp 6000 uur mee en de projector zelf 2000 uur :? Ik neem aan dat het iets anders is. Wie kan mij hier meer duidelijkheid over verschaffen?

Verwijderd

Zij garanderen dus dat die lamp 2000 uur meegaat. Kortom: je kan met zo'n nieuwe lamp minimaal 2000 uur van je projector genieten, mits de projector er zelf niet tussentijds mee ophoudt. :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij normaal en niet extreem gebruik zal 6000 uren wel gehaald moeten worden. 6000 uur is toch best wat film plezier :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Mad_Demon

de dokter

Wat ik me afvraag, gaat die lamp na die 6000 uur gewoon kapot, of gaat hij minder fel branden? :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zal waarschijnlijk in de tijd minder fel worden, ik meen zoiets gelezen te hebben. Maar het kan ook zoals een gloeilamp die gewoon ineens ermee ophoudt.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De beeldkwaliteit wordt echt heeeeeel veel minder.
Je kan er bij niet meer op kijken.
en 6000 uur is heel uren.
Ik heb mijn philips hoppertje nu 3 maanden, en toch verschrikkelijk veel mee gekeken.
( het blijft mooi speelgoed)
en ik heb er 100 uur op gekeken.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
je lamp gaat gewoon een keer kapot en dan kan je er gewoon een nieuwe inzetten...

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Lamp gaat opeens stuk. Omdat het UHP is, heeft het geen halfwaarde tijd, dus dat de helderheid afneemt naarmate de lamp ouder wordt. Dit is wel het geval met Metal Halide Lampen, en andere soorten lampen.

Maar als je voor een projector wilt gaan, zou ik je toch eens serieus aanraden om op de volgende duitse site te gaan kijken. www.big-screen.de en met name de Sanyo PLV-Z1 (heb ik zelf ook) biedt bijzonder goede prestaties voor zijn prijs (rond de 2000 euro).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik ben nu met 'mijn' zakelijk derde (semi-professionele) beamer bezig, en na een uur of 1500 is het licht toch beduidend minder. de 2000 uur heb ik tot nu toe nog nooit gehaald.
Dus 6000 uur lijkt mij ERRUG veel voor een lampje!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
sjolmers schreef op 18 november 2002 @ 13:26:
Ik ben nu met 'mijn' zakelijk derde (semi-professionele) beamer bezig, en na een uur of 1500 is het licht toch beduidend minder. de 2000 uur heb ik tot nu toe nog nooit gehaald.
Dus 6000 uur lijkt mij ERRUG veel voor een lampje!
Nee hoor, Philips maakt al jaren lampen die dit soort uren kunnen maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 18-11-2002 13:39 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1