Toon posts:

geen boot

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wou vanmorgen mijn pc aan doen en het eerste wat ik merkte was het geluid. Het wou niet booten! Geen 'piep'! Eerst ging ik ff kijken als mijn videokaart goed was aangsloten, want ik had het de avond ervoor even verwijderd om te kijken als ik het naar een quadro kon converteren >:) . Maar dat zou veels te ingewikkeld zijn voor mij.. Nou mijn pc boot dus niet en ik dacht dat het aan de videokaart laag omdat die dus als eerste opstart (denk ik :? ). Ik ben hier komen zoeken etc en heb het ook geprobeerd.. Even voor de duidelijkheid. Ik heb een :
-Abit Kt7A (1.1)
-Athlon 1.2 GHz
-512 mb SDram
-Asus V7100 Geforce 2MX 400 met 32mb
-2x Maxtor HDD (eentje 30gb en eentje 40)
- DVDrom + CDrw drive

Wat ik eerst gedaan heb was dus de bios resetten (Cmos toch? ) Daarna haalde ik alles eruit en liet alleen het volgende erin: proc, 1 stikkie ram en de videokaart.
Ook geen boot :(
Wat ik me nog kan herinneren is dat de mobo ook zou moeten booten zonder ram, proc ec. Je zult tenminste die 'piep' moeten horen. Wel ik haalde dus alles weg, behalve proc omdat ik geen pasta heb om het terug te zetten.. Nog steeds geen boot... Ik veranderde ff de videokaart met die van een andere pc (zelfde specs,, maar andere videokaart nl een geforce 2 mx200). Ook geen boot. Mijn eigen videokaart werkt wel in de andere pc dus daar zal het niet aan liggen..
Weet iemand iets te doen? I'm desperate...... :'(

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gaat er uberhaupt wel iets aan? Fan op de cpu gaat wel draaien?

Verwijderd

Topicstarter
ja. alles start op. fan van cpu draait. fan van de northbridge draait. en ook die van de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand me helpuh?? .......................................
oh ja! als ik bijvoorbeeld weer de dvd/cd aansluit dan werken ze niet.. ook de hdd start niet op. niks noppes nada.. alleen het lichtje van de dvd blijft constant aan.. maar ik kan ze niet eens openmaken (beide!) . ook zonder cd.dvd start de hdd niet.. en ik heb alleen de boothdd aangesloten (winxp).

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik denk toch dat er iets zwaaar mis is met je voeding

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
nee ik dnek niet dat het de voeding is. 350 watt voeding.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ja maar het wattage wil niet zeggen dat ie niet goed is

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
wel de dvd en cd rom starten allebei op (lichtje) en ik hoor de processor en de hdds

Verwijderd

Topicstarter
het is echt iets met de mobo.. want door de ide van de dvd en cd eruit te halen, kan ik ze weer allebei openen en sluiten. alleen gebeurt er verder niks en het lampje van de hdd blijft maar aan....

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Processor los? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
nee die zit stevig. :D

Verwijderd

Heb je die avond dat je je videokaart hebt verwijdert nog meer dingen verandert??? :*)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Heb je een ander geheugenplankje geprobeerd?

Normaal gesproken zou een mobo idd moeten piepen als het geheugen niet (goed) geplaatst is of als het kapot is, maar uit ervaring weet ik dat jou mobo niet de eerste zou zijn die dat niet doet...

Als het met ander geheugenmodule nog steeds niet is opgelost zou je nog kunnen proberen om je geheugen te testen in een andere pc. Mocht die pc wel booten ben ik bang dat je cpu de geest gegeven heeft...
Heb je de boel toevallig overgeclock???

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

ikheb dus sinds gister hetzelde probleem alleen had ik er eerst ee losse hd van 6gb bij liggen dus ik wou gister alles inbouwen en nix meer nu ook al andere ide kabels geprobeert...en ook nix 1st herkende hij mijn cdrom's nog wel maar nu echt nix meer en bijmij blijven ook de lampjes van de cdroms en flopdrive branden en ikkan de cdroms ook niet opendoen door het knopje en het draaide allemaal nog perfect todat ik de hd in mijn kast erbij had gehangen(had 1st ook gewoonm gedraaid) en als ik die hd losgooi functioneert nogsteeds nix van mijn hardware ik heb ook mijn bios al gereset maar ook nix....wat zou het kunnenzijn dat mijn ide op md nix meer herkent (mobo stuk???) wie weet raad want anders ben ikdalijk overmijn garantie heen.....

syst specs: msi 6330 le3
thunderbird 1200mhz (200mhz) niet overclocked
128 pc100 geheugen (heb de andere 2x 64 er effe naast liggen)
1x Maxtor 4,3gb
1x seagate 6,4gb (die ik erbij hebgehangen)

en mijn pc boot tot checking ide drives en dan blijft alles hangen en drive lampjes branden allemaal

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

Nou, als je het zo stelt.

tot hoelang is die garantie?

Wat ik zou doen in zo'n geval.
Ten eerste een bios reset.
wanneer dit niet werkt.
Alle kaarten en zooi eruit (including hd's cd rom floppy)
en zo kaal mogelijk proberen te booten.

en anders terug naar die winkel(garantie claimen).

voeding kan maar lijkt mij niet. Zal eerder ide controller / moederbord zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wel ik heb , denk ik, al alles geprobeerd. Hij start op, maar ik denk dat de mobo stuk is. niks erop werkt, geen agp, pci (lichtje netwerkaart zou normaal aan zijn).. niks. Als ik de ide van de dvd/cdrw eruit haal, kan ik ze wel openmaken. Beide hdds hoor ik opstarten en de cpu werkt (heb ff alle fans uitgeschakeld.. hij kraakt nog lekker :D )......................
Ik heb de cmos een stuk of 1000 keer gereset.. maar ik denk echt dat de mobo stuk is. Hoeveel jaar garantie hebben mobo's? 1 jaar of zo? De garantie op mijn hele pc is, (denk ik) al 4 maanden geleden afgelopen :( . MAar ik weet niet als mobo's (net als harddisk) meerdere jaren garantie hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Pazzi schreef op 16 November 2002 @ 18:41:
Heb je een ander geheugenplankje geprobeerd?

Normaal gesproken zou een mobo idd moeten piepen als het geheugen niet (goed) geplaatst is of als het kapot is, maar uit ervaring weet ik dat jou mobo niet de eerste zou zijn die dat niet doet...

Als het met ander geheugenmodule nog steeds niet is opgelost zou je nog kunnen proberen om je geheugen te testen in een andere pc. Mocht die pc wel booten ben ik bang dat je cpu de geest gegeven heeft...
Heb je de boel toevallig overgeclock???
oh ja. ik heb niks overclocked (te weining ervaring :+ )

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: mobo start niet op zonder cpu. ik heb de mobo nu barebone (geen vga,ram,cpu etc) en als ik hem aan doe, gaat ie meteen uit. de fan van de northbridge draait ff en dan slaat ie uit.. normaal?

Verwijderd

Zijn je muis en toetsenbord nog wel aangesloten, zo ja, heb je ze niet verwisseld, of zit er soms een toets van je toetsenbord vast? Dat kan ook nog wel eens tot bovenstaande verschijnselen leiden.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen toetsenbord of muis aangesloten. die werken wel. want ik heb ze vanmorgen nog erop gehad en ik zag dat ze beide werkten (numlock op de toetsenbord en optische muis=rood)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:30
Ik heb een soort gelijk probleem

Heb zojuist mn nieuwe pc binnen gekregen.
Toen k m aanzette ging ie na 2 a 3 seconden vanzelf uit. Ik de kap eraf.. bungelde mn koelblok ergens int midden aan het draadje. Ik koeler terug gezet op proc, weer aanzetten;
Voedingfan en procfan draaien, lampjes op toetsenbord knipperen even heel snel, en k hoor de hardeschijf draaien. Verder gebeurd er alleen niets, ook geen piepjes.

Kan het zijn dat de CPU is doorgebrand toen ik m die paar keer heb aangezet toen de koeler eraf lag? De pc ging vanzelf uit dus het lijkt me dat deze termisch is beveiligd ofzo...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je voortaan voor elk op zichzelf staand probleem aub een nieuw topic openen ipv een oude omhoog te schoppen? Lees wel eerst de FAQ/sticky van dit subforum door om jouw nieuwe topic aan de richtlijnen te laten voldoen en om jezelf verder te helpen (check de troubleshooter! ;) )
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 14-05-2003 18:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.