Toon posts:

E-mail via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel thuisnetwerkje bestaande uit twee computers waarvan de eerste met het internet verbind via een proxy server op de tweede computer.
De proxyserver is van Proxy+
Internetten lukt wel prima, e-mail ophalen lukt niet...

poorten die beschikbaar zijn via de proxy zijn:
http: 4480
ftp: 4421
socks: 1080

ik heb outlook (is slecht, ik weet het) zo geconfigureerd dat hij via het netwerk met de instellingen van IE verbinding maakt...

Bij zenden of ontvangen wordt er wel info over het netwerk verstuurd, maar krijg ik van Outlook de volgende fout:
[foutmelding]
The host 'pop.cablewanadoo.nl' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'Daniel Mail', Server: 'pop.cablewanadoo.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11004, Error Number: 0x800CCC0D
[/foutmelding]

Het zal waarschijnlijk aan de poorten liggen, welke moet ik wél gebruiken ipv pop3-port:110 en smtp-port:25?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT

Verwijderd

Helemaal begrijpen doe ik je vraag niet, maar pop.cablewanadoo.nl zal, naar alle waarschijnlijkheid, alleen op poort 110 (pop3) en 25 (smtp) te bereiken zijn. Wellicht dat er nog een SSL poort beschikbaar is maar dat weet ik niet zeker, dus de proxy zal zo ingesteld moeten worden dat die poorten er door kunnen komen.

Verwijderd

Ik zou gewoon dat proxy programma eraf gooien, en van ICS gebruik maken of anders Winroute. Dat werkt vrijwel altijd goed.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Je moet in je proxy ook je mailservers instellen, en misschien zelfs je mailsettings, dat laatste weet ik niet zeker!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 15:14:
Ik zou gewoon dat proxy programma eraf gooien, en van ICS gebruik maken of anders Winroute. Dat werkt vrijwel altijd goed.
Dit antwoord klinkt erg als een antwoord die ik op mijn werk een keer kreeg of een bepaald bedrijf een bepaalde oplossing had, die werkte op de Mac. Hun antwoord was: "Ja, maar je hebt een PC nodig".... 8)7

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Het is inderdaad geen direct antwoord op zijn vraag, maar een workaround. Een workaround die helemaal niet duur hoeft te zijn, dus ik vind de reply wel degelijk relevant.

Ik zou namelijk ook gebruik maken van winroute en NAT. Dat werkt perfect, en je kan zelfs online gamen. Je kan ook een server openstellen mits je poorten forward, maar dat doe ik nog ff niet. Probeer maar eens met een proxy online te gamen, dat gaat je vrijwel niet lukken.

Wat je wel kan proberen als je perse via je proxy wil blijven draaien om je socks proxy in te stellen. Je hebt een socks draaien zo te zien, en dan kan je in outlook opgeven dat je verbinding via een socks loopt. Misschien dat hij het dan gaat doen, maar zeker weten doe ik dat niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Proxy plus heeft een ingebouwde mailserver, die je gewoon kunt gebruiken
Je kunt ook beperkt poorten mappen.. maar dat heb ik nooit uitgezoecht

P+ haalt dus de mail (automatich) voor je binnen. Dan haal jij je mail op bij de proxy
winroute is wel veel beter hoor... ik gebruik ook de mailserver daar. wel handig hoor
Als ik m'n mail wil bekijken haalt hij het aleen nog maar van de server af en dat duurt nooit langer dan 5 seconden :)

Iperf

Pagina: 1