Toon posts:

Problemen met lezen Taiyo Yuden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag..
Ik had laatst een paar CD's uitgeleend aan een vriend van mij.
Deze cd's waren allemaal Taiyo Yudens, op 1 na (dat was een platinum).
Nou kwam ie gisteren naar mij toe met de boodschap dat ze het geen van allen deden, alleen de Platinum CD. Een andere vriend van mij verklaarde ook altijd problemen te hebben om Taiyo Yuden cds van mij te lezen.

Er is geen overburning gebruikt, ze zijn gebrandt met Nero in een Plextor 8x4x32 met de laatste firmware.
Allebei de andere systemen hebben een plextor brander en een andere DVD speler, en de cds werken in geen van beiden.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en vooral: hoe dit misschien op te lossen is?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het zou kunnen dat je brander te langzaam zijn is voor de dye die gebruikt is op de Taiyo Yuden. Kijk eens wat voor dye die Taiyo Yuden CD-R heeft en die Platinum (Cyanine of Phthalocyanine).

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
CDR Media Code Identifier zegt over de Taiyo Yuden dat het een "Long strategy (cyanine)" dye is, en (een andere) Platinum heeft een "Short strategy (Phthalocyanine)" dye.

Wat is dan het verschil tussen die 2, en waarom leest de ene wel goed af en de andere niet?

Verwijderd

Ik heb hier nu juist problemen met Platinum cds, allemaal geschreven op 40x en zo'n 75% van de cds kan ik niet afspelen (films) :(.
Nog mensen met dit probleem?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 18:48:
Ik heb hier nu juist problemen met Platinum cds, allemaal geschreven op 40x en zo'n 75% van de cds kan ik niet afspelen (films) :(.
Nog mensen met dit probleem?
Nieuwste firmware voor je brander en op een lagere snelheid branden.

Dato DUO synth voor twee

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

Smarron

The bend

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat die Taiyo Yuden's het niet doen! Ik vind de kwaliteit echt goed, dat vergeleken met die Platinum's. Heel vreemd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

DiMension schreef op 16 November 2002 @ 18:52:
[...]

Nieuwste firmware voor je brander en op een lagere snelheid branden.
Op 12x zijn 1/4 nog slecht, een vriend van me op die snelheid juist hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 16 november 2002 @ 18:55:
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat die Taiyo Yuden's het niet doen! Ik vind de kwaliteit echt goed, dat vergeleken met die Platinum's. Heel vreemd.
Ja dat vond ik dus ook. En dat uitgerekend die Platinum wél werkt, wat imo 1 van de brakste cds is die ik heb..
De Taiyo Yudens heb ik al 3 a 4 spindels gebrand, met 10 coasters ofzo door mijn eigen schuld.. (Buffer Underrun, of teveel data erop proberen te stoppen ;) )

En op lagere snelheid branden; 8x is toch zeker niet teveel voor een cd die 48x aan zou moeten kunnen?
Die dyes zou het toch ook niet aan moeten liggen, aangezien de CD-R toch ook wel aan een standaard moet voldoen of niet dan?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:53
Snikker schreef op 16 November 2002 @ 16:10:
Het zou kunnen dat je brander te langzaam zijn is voor de dye die gebruikt is op de Taiyo Yuden. Kijk eens wat voor dye die Taiyo Yuden CD-R heeft en die Platinum (Cyanine of Phthalocyanine).
Een brander te langzaam ? Leg dat eens even uit ...

-

• Smarron

Smarron

The bend

Maar heb je de CD's alweer in jouw speler geprobeerd?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10

Kleintje81

Blaat

Probeer de CD-R ook in je brander uit ipv alleen met je speler.

Bij mij wil het wel eens helpen om de data van de cd op hd te zetten, is speler afhankelijk.
Mijn Asus DVD die zo'n 2 jaar oud is heeft dit probleem, maar m'n nieuwe liteon brander
leest hetzelfde probleemloos op fullspeed.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 16 november 2002 @ 20:03:
Maar heb je de CD's alweer in jouw speler geprobeerd?
Tuurlijk, het aantal CD's wat die vriend heeft gehad is ook wel aardig representatief voor de (dus toch niet zo goede) kwaliteit van mijn hele verzameling. Ik heb de data in nero geverified, ze zijn allemaal dit jaar gebrand, en hier doen ze het gewoon perfect.
Kleintje81 schreef op 16 november 2002 @ 20:58:
Probeer de CD-R ook in je brander uit ipv alleen met je speler.

Bij mij wil het wel eens helpen om de data van de cd op hd te zetten, is speler afhankelijk.
Mijn Asus DVD die zo'n 2 jaar oud is heeft dit probleem, maar m'n nieuwe liteon brander
leest hetzelfde probleemloos op fullspeed.
Dat had ik ook gezegd, hebben ze geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.

• Smarron

Smarron

The bend

Dus de CD's doen het wel bij jou, maar niet bij hem? Zou het misschien toch aan de CD-Romspeler kunnen liggen van die persoon. Ik kan het me gewoon NIET voorstellen dat het aan die T.Y. CD-R's ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 17 november 2002 @ 02:26:
Dus de CD's doen het wel bij jou, maar niet bij hem? Zou het misschien toch aan de CD-Romspeler kunnen liggen van die persoon. Ik kan het me gewoon NIET voorstellen dat het aan die T.Y. CD-R's ligt.
Dat zou ik ook zeggen, maar het is op 3 systemen getest met in ieder systeem een CD-Rom/DVD-speler én een brander. Dat is dus 6 (!) spelers waar ie het niet op doet.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Taiyo Yuden r0x :)

Misschien ligt het gewoon aan je writer? Had ook zoiets, 100% perfect geschreven, geen errors, maar ze werkten enkel in mijn Plextor. Na een maand neem ik nog zo'n cd vast en toen deed hij het ook niet meer...

Nieuwe Plextor gekregen en geen problemen meer (beestje was nog NET binnen garantie :Y))
Pagina: 1