Toon posts:

[XP] systeemdatum wordt steeds teruggezet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje in Win XP
Af en toe wordt de systeemdatum terug gezet naar 1 maart 2002. En als ik het dan terug zet is dit de volgende dag of twee dagen weer het geval.

Ik heb al gecheckt op virussen maar die had ik niet.

Ik dacht zelf al aan een batterijtje van mijn MOBO, omdat tie het niet onthoudt. Kan het ook nog iets anders zijn???

Verwijderd

ja, een onwillig programma (spyware?) die per ongeluk met je sysdate rommelt

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik even adaware proberen en thnx voor de tip

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel voorzien van OS, zoals staat in Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, volgende keer even op letten. Tevens titel wat duidelijker gemaakt, alleen 'systeemdatum' zegt niet zo veel over je probleem.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zou inderdaad heel goed je CMOS-batterij kunnen zijn die niet helemaal het spelletje meer mee speelt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Heeft je systeem misschien ook nog specificaties? Of is het gewoon de typische doorsnee-pc? ;) Misschien een firmware update van je moederbord, misschien Service Pack 1 installeren, misschien moederbord-drivers installeren, ga zo maar door :D

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hangt je pc toevallig aan een server?

Dan zou het kunnen dat je PC de tijd van de server doorgespeeld krijgt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

het zou dus ook kunnen dat je de time synchronisation van windows op een server of website hebt staan die altijd dezelfde, foute datum doorgeeft

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Bij ons op het werk hadden we Fujitsu Siemens Scenic S2's die ook dit probleem hadden, Fujitsu erkende het probleem en gaf er een BIOS-update voor uit. Misschien is dit ook voor jou van toepassing. :)
Pagina: 1