Toon posts:

Sateliet TV Via de PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even jullie advies/hulp nodig.

De komende HCC beurs ben ik van plan om een tv kaart te kopen.

Wij hebben thuis dus geen kabel maar sateliet (Astra). Hierop aangesloten zitten 2 tuners(Zo heten die dingen toch :)?). 1 in de woonkamer en 1 op zolder.

Nu heb ik sinds kort mijn pc op me kamer staan, en vond ik het overbodig om een tv aan te schaffen wegens de nodige kosten voor een tv+sat tuner.

Mijn monitor is een 22" dus deze kan goed gebruikt worden als een tv. Dus leek het me een goedkoper? idee om zo tv te ontvangen op me kamer.

Het nadeel van sateliet is dus als iemand een kanaal op de tuner veranderd, de zender ook veranderd op tv's die daar op aangesloten zijn. Bekabeling van zolder naar mijn kamer liggen er dus al. Dus ik zou wel een standaard tv kaart kunnen aanschaffen en deze er op aansluiten puur voor het beeld. Probleem is dan aleen dat ik telkens naar zolder moet om een kanaal te veranderen. Niet te doen dus.

Dus zou ik nog een extra tuner moeten aanschaffen, maar wat ik nu begrepen heb is dat er tv kaarten bestaan die een meegeleverde tuner hebben.

De Pinnacle PCTV Sat bijvoorbeeld. Zie

http://www.pinnaclesys.co...roduct_ID=508&Langue_ID=6

Nu de vraag, is deze zogenaamde ingebouwde tuner hetzelfde als de externe philips tuners die wij in het huis hebben staan? Gaat dit dus ook werken? Kan de schotel wel zoveel tuners tegelijkertijd hebben? De tuner beneden en boven werken dus met zo'n insteek kaart (We betalen niks per maand, we hebben dus standaard pakket ned1,2 rtl 4,5,yorin,sbs,net5,v8,tmf) Ik snap dus niet hoe ik dan zo'n kaart in die tv kaart steek?

Kan iemand mij de werking van een TV kaart+ ingebouwde sat tuner uitleggen? En de voor en nadelen vertellen?

Ondersteunt de sateliet/astra wel 3 tuners? De bekabeling van zolder af, is dat wel de correcte bekabeling om gelijk een nieuwe tuner op aan te sluiten of is het aleen een soort "cross kabel" idee van de tuner zolder naar een tv hier?

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

Ik geloof dat je hiervoor een dubbele kop op je schotel kan of zelfs moet nemen. Ik weet niet of het mogelijk is om het signaal te splitten.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Kijk eens op www.sat4all.com

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je de eerste sat van LNB freq wijzigt zit je op de 2e sat met een probleem. Dan zou je dubbele LNB of nog beter dubbele sat moeten nemen. Dubbele LNB houd ik zelf niet zo van, tis een beetje houtje touwtje af en toe.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

cramwinckel schreef op 16 november 2002 @ 14:13:
Ik geloof dat je hiervoor een dubbele kop op je schotel kan of zelfs moet nemen. Ik weet niet of het mogelijk is om het signaal te splitten.
Kan dus alleen als je op beide ontvangers hetzelfde kijkt want sat 1 (master) stuurt de LNB aan op de frequentie die hij wil ontvangen, met de 2e sat kun je alleen maar zenders ontvangen die dan in dat gebied zitten, dat is thuis echt GEGARANDEERD ruzie O-)

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 16 November 2002 @ 14:22:
Als je de eerste sat van LNB freq wijzigt zit je op de 2e sat met een probleem. Dan zou je dubbele LNB of nog beter dubbele sat moeten nemen. Dubbele LNB houd ik zelf niet zo van, tis een beetje houtje touwtje af en toe.
Aangezien ik hier totaal geen verstand van heb kan ik hier weinig over zeggen.
We hebben dus nu al 2 tuners op 1 sat zitten, geen storingen of slecht beeld. Zelfs op oude tv's is het beeld prachtig?. Is het dus mogelijk om een 3de tuner er op aan te sluiten?

Maar ja dan weet ik nog niet hoe het zit met die sateliet tv kaarten :). Hebben deze nou een ingebouwde tuner? Hoe zit het met die insteek kaart?
cramwinckel schreef op 16 november 2002 @ 14:13:
Geen verstand van, weet ook niet of hij er al op zit. Ik neem aan van wel omdat we al 2 tuners er op hebben zitten.
Fairy schreef op 16 november 2002 @ 14:24:
[...]

Kan dus alleen als je op beide ontvangers hetzelfde kijkt want sat 1 (master) stuurt de LNB aan op de frequentie die hij wil ontvangen, met de 2e sat kun je alleen maar zenders ontvangen die dan in dat gebied zitten, dat is thuis echt GEGARANDEERD ruzie O-)
Snap niet echt wat je bedoeld met in het zelfde gebied? Maar we hebben geen last van de tuner beneden. Wij kunnen gerust bijvoorbeeld tmf kijken op de tuner boven en beneden ned1 of wat dan ook.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 14:27:
Snap niet echt wat je bedoeld met in het zelfde gebied? Maar we hebben geen last van de tuner beneden. Wij kunnen gerust bijvoorbeeld tmf kijken op de tuner boven en beneden ned1 of wat dan ook.
Nou, als jij op een gegeven moment naar een zender kijkt in een heel ander frequentiegebied, dan gaat de LNB frequentie ook veranderen. Dus verander je de zender op de master ontvanger dan is heb beeld op de slave foetsie als ze niet in hetzelfde gebied vallen.
Pagina: 1